Nekromanti Årets rollspelspriser 2015

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Krille;n137200 said:
Årets "vill fortfarande spela, men kommer förmodligen inte få": Golden Sky Stories: Heart-warming roleplaying.
GothCon 2016 kan det ske! Slit dig från ditt spelmakaransvar i två timmar och fixa en indierumsdejt med mig. :)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Årets rollspelspepp: Caspen på GothCon (tack, du var ett föredöme!).
Årets "Jo men jag borde nog spela det mer": Hillfolk/DramaSystem.
Årets rollspelsillustratörer: Ronja Melin och John Barkestedt, Järn.
Årets långkok: wilper, The Academy.
Årets "precis lika bra både som litteratur och spel": Enhörning, Technical Support Simulator 2016.
Årets "det här kommer ALDRIG bli lika coolt i rollspel": Mad Max: Fury Road.
Årets "Aaaaah, de där vill jag spela!": styltfolket, Mad Max: Fury Road.
Årets mest oväntade rollspelsupplevelse: Voodoonätter av Mr G, spelat på KlossCon III.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
chrull;n137171 said:
Årets starkaste Bleed-ögonblick: OBP kastar saker på Stövelkatten efter att Stövelkattens rollperson Katana Ragnarök lyckats bättre med att charma NPCn som OBPs rollperson Briarda har.
Alltså med risk för att det här kommer att bli något jag behöver Kloptok-dementera i månader framöver: Det var ju inte så att att jag försökte spräcka Stövelkattens skalle med en inramad oljemålning. Porträttet var en pappersbit på ca 7x5 cm och jag kastade den ca 15 cm åt hans håll. Men visst var det med en hel del inlevelse (kanske t.o.m. sån där fancy-schmansy bleed) och jag håller med om att det var ett av årets stora rollspelsögonblick för mig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Årets spelupplevelse: Krankutulu, Tyranny of Dragons och Järn.
Årets bästa egna äventyr: Mitt Detroitscenario. Borde posta mer om det här.
Årets spel: Järn
Årets mest överskattade: Allt som har med AW att göra.
Årets besvikelse: Att nya Kult ska ha AW-stuk. Räckte det inte med MÅ0?
Årets sorgligaste: Anders Lekbergs oväntade frånfälle.
Årets glada utveckling: Symbaroum
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Jag blickar tillbaks på 2015:
  • 2015s svenska rollspel (som jag inte varit inblandad i): Järn
  • 2015s what-the-h***-we-made-it!: Trots sjukdomar, skilsmässa och annat elände får Arfert och jag ut Sci-Fi! i butikerna. Hoch fünf!
  • 2015s energikick: Orvars och Jimmies releaseparty för Äventyrsspelsboken. En Ä-spelsåterförening efter 20+ år.
  • 2015s nörderi: Äldsta dottern hänger med mig på ovannämnda party och lägger beslag på min Ä-spelstischa.
  • 2015s wow: Star Wars VII
  • 2015s cameo: Min farfar E H Blixt (född 1877) dyker upp på Mars 1897 tillsammans med Sven Hedin. (Vi spelar Space 1889.)
  • 2015s smajl: Macron i Hotell Imperator. Traditionen med obskyra internskämt i Mutant lever och har hälsan i behåll.
 
Top