Nekromanti Årets rollspelspriser 2015

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Året går mot sitt slut och jag tänkte att det var dags att dela ut årets rollspelspriser. Men efter all julmat orkar jag inte anstränga mig.
Ni får själva hitta på kategorier och vem ni tycker ska få priserna.
Och det är helt OK olika forumiter ger samma pris till olika personer. Smaken är som baken, delad, och just rollspelares rövar... :)

Edit: hittade tråden från 2014.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Årets Krankpris: Krank.

Priset för årets Krankomnämnande: Finna Dolda Ting, för att den har med honom två gånger (en gång som "Urverk Speldesign").

Bästa Krankprodukt under året: G som i Gängkrig
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Årets tärning: D20 (igen)
Årets spelrelaterade geometriska form: Hexagon
Årets läskigaste använda monster: Aboleth

Jag har spelat DnD5 i år.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Årets rollspel med mitt namn i: Saga, andra utgåvan

Återkommer med mindre egocentriska utnämningar senare.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Årets rollspelare: kloptok

Han kom, han var obstinat, han gav oss skrattkramp.
Jag vet att det är lite internt, men ni som inte är med och spelar kan ta del i vår kampanjtråd: [url=https://www.rollspel.nu/threads/62855
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Årets spelledare: för att ha spellett konventsmodulen Reens heliga lampa på Grottröj #12 och allmänt hålla hög klass jämt och hela tiden – Nightowl!
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Björn Wärmedal;n137159 said:
Men vem blir årets spelledare???
En okänd person vars intresse för rollspel gör att hen inte ägnar någon tid åt ett forum i utkanten av hobbyn...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Årets forumplattform: IRC.
Årets kampanj: KARTELLJAMMER
Årets rollspelsgrupp: STHLM KARTELL
Årets pre-gaming middag: Baguette Américaine på Snack Bar, K25, Stockholm.
Årets spelmötesdryck: Nespresso Ristretto
Årets starkaste Bleed-ögonblick: OBP kastar saker på Stövelkatten efter att Stövelkattens rollperson Katana Ragnarök lyckats bättre med att charma NPCn som OBPs rollperson Briarda har.
Årets interna gruppering: Gulliga Pojkslemmon
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Årets bästa rollspel (som jag inte gjort): Järn
Årets bästa rollspel(som jag gjort): Queens and Quest!
Årets upptäckt: Svärd och svartkonst
Årets hack: Skogsblod (Förbannad möter Jordskott)
Årets bästa tryckta äventyr: Ödesväven
Årets bästa konvent: Sävcon
Årets bästa konventsgrupp: Need more monkeys
Årets bästa konventsspelare: Debracy
Årets försening: Tenebris - Protocol Alpha
Årets mig: Jag
Årets inte mig: Bjorn Warmedal
Årets OSR-skurk: Diabolisten Debracy
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,033
Location
Sthlm
Årets Spelledare: Spelledaren.se
Årets liga: Fria Ligan
Årets gast: Helmgast
Årets saga: Sju Porträtt
Årets Hack: Whitehack 2:d ed
Årets bild: Blood & Bronze - Chapter VII Referee's Section
Årets Möte: Boningen träffar Larzs Krantz på Stockholms Internationella Seriefestival (Bubblare: Jocke träffar Henrik Möller på Lovecraftfestivalen)
Årets bästa modul som jag inte har läst: Fire On The Velvet Horizon
Årets beställ ett recensionsex - och få det: Finna Doda Ting
Årets beställ ett recensionsex - och få det inte: Rörelsen - Den andra platsen
Årets konvent: HerrCon Höst
Årets vem säger fortfarande så här: Nån kallar svarta mutant för nya mutant. I en bok.
Årets Diddi & Björn hade rätt; Rollspelare finns nu på alla centrala platser i samhället: Anna-Karin Linder Krauklis i P3 Dokumentär - Skolgårdsmordet i Bjuv
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
Årets bästa present: Numenera
Årets revolutionerande upptäckt: Numenera
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Årets tryckfel: "G som i gängkrig", GothCon-utgåvan, som såg ännu häftigare ut när rubriktypsnittet byttes ut av okända hackare.
Årets "fan vad tid det tog": Doctor Who Sourcebooks, som skulle komma till femtioårsjubileet av Doctor Who, och två år senare fortfarande inte kommit upp till femtioårsjubileumsdoktorn.
Årets impulsköp: Chtulhu Britannica London, Curse of Nineveh, The Journal of Neve Selcibuc, The Journal of Reginald Campbell Thompson. Det var typ tusen spänn rollspelsgrunks, och jag kommer nog aldrig få spelleda dem.
Årets sommarprojekt: Velleman Vertex K8400 3D-printer, som jag har mycket rollspelsskoj med.
Årets kampanj: Tyranny of Dragons. Det tog ett år, men nu är den slut.
Årets överraskning: D&D5. Jag fick inte spatt av levelsystemet, ens när kampanjen tog slut på level 17.
Årets besvikelse: Kickstartern för propsen till Masks of Nylle. Organisatören försvann och har inte levererat.
Årets "fan vad grunks jag skaffar till det här spelet": Cthulhu. Med tunga inköp som Horror on the orient express och Cthulhu Britannica. Som god tvåa kommer nog Dungeons&Dragons med Reign of Winter (ja, den är till Pathfinder, men kör jag den så är den i D&D) och en klase tillbehör, och som trea kommer nog FFG Star Wars.
Årets comeback: Feng Shui 2.
Årets "fan vad skönt att det är över": Snösaga. En superscriptad kampanj med ett superfrustrerande regelsystem (DoD Jubileumsutgåvan).
Årets "vill fortfarande spela, men kommer förmodligen inte få": Golden Sky Stories: Heart-warming roleplaying.
Årets "good riddance": 25 kilo. Så mycket mindre Krille är det nu jämfört med september 2014.
Årets "aaargh, vill ha!!!": Choklad. 25 kilo viktminskning har fortfarande inte dödat chokladsuget. Men chipssuget har jag i alla fall lyckats rå på.
 
Top