Nekromanti [ÅM2013] Punkt 6: Verksamhetsberättelse

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Styrelsens verksamhetsberättelse lyder så här:

Styrelsen said:
Under 2012 har Föreningen WRNU instiftat priset Rollspelsdraken, som skall delas ut årligen "för utomordentliga dåd som utvecklat och främjat den svenska rollspelshobbyn." Priset delades ut för första gången på GothCon 2012, till Michael Petersén och Gunilla Jonsson.

På GothCon hölls också Indierummet öppet, ett klassiskt rollspelsarrangemang som föreningen tog över efter att tidigare arrangören inte längre ville.

Under året har Repetikon, det återkommande minieventet, anordnats ett antal gånger. Den andra torsdagen varje månad har man samlats på Dragon's Lair i Stockholm för rollspel och brädspel. Dessutom har man samlats för forumsöl i Stockholm flera gånger under året.

På forumet www.rollspel.nu, föreningens bas, har rollspelsdiskussionen fortsatt som alltid.
Här har också spelats varulvsspel och forumsspel, vid det här laget en tradition med en hängiven spelarskara av såväl föreningsmedlemmar som andra.
En sammanfattning av aktiviteterna finns i tråden Verksamhetstråd 2012

Jag tänkte mest lämna den här så att man kan läsa den igen och tänka, så kan punkten få fortsätta när vi faktiskt har en vald mötesordförande. Det här inlägget svarar mot att jag delar ut papper till alla för att jag var den som skrev ut det, och det är okej även om jag inte skulle vara ordförande.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Verksamhetsberättelsen är alltid ett dokument som skrivs av styrelsen, så årsmötet kan liksom inte gå in och ändra i den. Det vi kommer besluta om i den här punkten är att lägga den till handlingarna eller inte, och jag har aldrig sett "inte" hände, faktiskt. Det skulle väl motsvara att man tycker verksamhetsberättelsen är missvisande eller väldigt undermålig på något sätt, jag vet faktiskt inte. Att lägga till handlingarna är mycket av en formalitet.

Jag väntar ytterliggare lite med att gå till beslut i frågan, och ordet är fritt. Styrelsen kan här svara på frågor om verksamhetsberättelsen.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Pilzeman said:
Verksamhetsberättelsen är alltid ett dokument som skrivs av styrelsen, så årsmötet kan liksom inte gå in och ändra i den. Det vi kommer besluta om i den här punkten är att lägga den till handlingarna eller inte, och jag har aldrig sett "inte" hände, faktiskt. Det skulle väl motsvara att man tycker verksamhetsberättelsen är missvisande eller väldigt undermålig på något sätt, jag vet faktiskt inte. Att lägga till handlingarna är mycket av en formalitet.

Jag väntar ytterliggare lite med att gå till beslut i frågan, och ordet är fritt. Styrelsen kan här svara på frågor om verksamhetsberättelsen.
Jag har varit med om att den inte lagts till handlingarna. Det har då varit för att den varit intetsägande, och har ålagts till den avgående styrelsen att rätta till.

Fast det var bara en kort anekdot som kom ifrån ämnet litegrann :gremsmile: Jag tycker den ser bra ut.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Den har legat uppe ett par dagar och fanns i kallelsen, så:
Kan vi lägga verksamhetsberättelsen till handlingarna?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Pilzeman said:
Den har legat uppe ett par dagar och fanns i kallelsen, så:
Kan vi lägga verksamhetsberättelsen till handlingarna?
Jag har inget att invända mot detta.
 
Top