Nekromanti Verksamhetstråd 2012

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Halloj alla!
Detta är en verksamhetstråd, en sammanställning över vad vi har gjort (det är inte en kalender över vad vi ska göra). Denna tråd kommer att ligga till grund för styrelsens verksamhetsberättelse vid nästa årsmöte.
Tanken är att i första hand räkna upp närvarande forumiter, men även icke-forumiter (minions) kommer att nämnas om vi har info om det.
*Medlemmar i föreningen får en asterisk efter sitt namn.

Skriv en rad om ni saknar något eller upptäcker fel.

Tor 12 jan, Repetikon 2
Spel: OSG/LL/"Death Frost Doom"; SL: Eksem*; Spelare: anth*, Stövelkatten*.
Spel: DoD; SL: Hjältepoäng; Spelare: ???
Närvarade utan att spela: Spider Jerusalem, gizmo*.

Sön 15 jan, Varulvspel: Uppdrag Mos Varulv
SL: Vimes*
Spelare: Vicotnik*, Konrad Konvalj*, xyas, !Paxen, Lukas, Recca, Brynolf, Trasapa

Fre 20 jan, Forumsöl, BA
Närvarande: adrian granberg, Anarchclown*, anth*, Arfert*, chrull*, Dante*, Eksem*, gizmo*, Han, Ithaqua, Jarl, Jonas Ferry, Korpen, Lu-kaazh, Lupus Maximus, Magnus Edlund*, Magnus Seter*, MattiasLejbrink, Muggas, Möller*, Simon*, Spider Jerusalem*, vicotnic*, Vitulv* +/- ett par minions.

Fre 03 feb, Juryn för Rollspelsdraken börjar sitt arbete.
Jurymedlemmar: Johan K*, krank*, NilsK, Sapient*, Svarte Faraonen*, Vitulv*, w176, Ymir*.

Sön 05 feb, Varulvspel: Varulv 2089
SL: Mukwa*
Spelare: !Paxen, Andersson, Brynolf, Konrad Konvalj*, Korpen, Möller*, Recca, Sapient*, Spider Jerusalem*, Vicotnik*, Vimes*, Xyas

Tor 09 feb, Repetikon III
OSG/LL/Hammers of the God; SL: Eksem*; Spelare: Anarchclown*, Stövelkatten*, Spider Jerusalem*, Spiders minion, Ithaqua, anth*
Närvarande som inte spelade: gizmo*

Fre 24 feb, Wirströms Pub
chrull*, Dante*, Eksem*, gizmo*, Magnus Seter*, Stövelkatten*, Vitulv*.

Fre 02 feb, DanCon-pub
Anarchclown*, anth*, Eksem*, Gardener, gizmo*, Korpen, Minne*, Radioaktivitet*, Spider Jerusalem*, Spider Jerusalems minion, Storuggla, Stövelkatten*, Tony.M.Meijer*, Übereil*, unfair*.

Lör 03 mar, DanCon
2097, Anarchclown*, Andy, Andys minion, anth*, Arfert*, Avatarex, Dante*, gizmo*, krank*, Lambi, Magnus Seter*, McFisk*, Minne*, Möller*, Organ, Pilzeman*, Radioaktiv*, Recca, Seinet*, Stövelkatten*, Übereil*, unfair*, Vicotnic*, Vimes*, Vitulv*, Zebulon.

Tor 08 mar, Repetikon IV
Eksem* speledde det gamla ADnD-äventyret "Lost City" med Fantasy!-regler för 2097, gizmo*, Stövelkatten*, Korpen, Spider Jerusalem*, anth*, Olav.

Lör 10 mar, varulvsspel: Familjen
SL !Paxen*, spelare: Konrad Konvalj*, xyas, Vicotnik*, Mukwa, Tyr, Vimes*, Recca, Lu-kaazh*, Spider Jerusalem*, LJSLarsson, Brynolf*, Korpa

Måndag 12 Mar, Forumsspel, [MS Paint Adventures]Flykten från Tatkret
SL: Wilmer
Spelare: Svarte faraonen, Vicotnik, Arvidos MC, Brynolf, xyas, krank, oola, Tyr, vimes, Dnalor, SirFrog, Måns, Recca, Mukwa, Fear, Möller, Lord_Copper, Mundo.

Fre 16 mar, Forumsöl BA
anth*, chrull*, chrulls minion, Dante*, Eksem*, Erik Ny, Erik Nys minion, FraterWilliam, Gardener, gizmo*, Ithaqua, Magnus Seter*, Möller*, Sapient*, Stövelkatten*, Vicotnic*.

Fre 30 mar, Bishops Arms
Vicotnic*, Spider Jerusalem*, anth*, gizmo*, chrull* + 4 minions.

***

Tor 5 Apr - Sön 8 Apr 2013, GothCon-puben + Indierummet, Gothcon XXXVI
Ansvariga: Avatarex, Bunny och Pilzeman
Inblandade: Arvidos MC, Fryksdal, Stövelkatten, gizmo, Genesis, Simon, GnomviD, MrG, Lycan, Wilmer, Svarte faraonen, Johan K, krank, Blasphemi, Mahlex, Robert Jonson, Xakhal, Anarchclown, Radioaktiv, Han, Möller, Vicotnik, Lu-kaazh, korps, Übereil, Zappelina, Sjunde inseglet, Seinet, Max Raven, Krille, Ulfgeir, Nallo, Gurgeh, Markehed, Walruz, unfair, LJSLarsson.

Tor 12 Apr, Repetikon V
Magnus Seter* SL:ade "Wilhelm" för Storuggla, Stövelkatten* och Eksem*.
Niklas73 speltestade Star Challenge med anth*, Hjältepoäng och Shadowcaller.

Fre 13 Apr, Forumsöl, Uppsala
McFisk*, Stövelkatten*, gizmo*, Korpen, Dnalor*, Sapient*, Vicotnic*.

Fre 20 April, Forumsöl, BA
Dante, Gardener, Gardeners minion, chrull*, anth*, Stövelkatten*, Arfert*, Spider Jerusalem*, Erik Ny.

Mån 23 Apr, Varulvspel, Varulv 666
SL: Recca
Spelare: Xyas, Vicotnik*, !Paxen*, Vimes*, Konrad Konvalj*, Spider Jerusalem*, Unfair*, Tyr, Ond bråd död*, Antemannen, Pilzeman*, Basenanji

Tor 10 maj, Repetikon VI
Inställt

Fre 11 maj, Forumsöl
???

Fre 18 Maj, Forumsöl, BA
Stövelkatten*, Chrull*, chrulls minion, anth*, MattiasLejbrink, gizmo*, Spider Jerusalem*, Spider Jerusalems minion, Gardener, Erik Ny

Sön 27 Maj, Varulvspel, Werewolf the Masquerade
SL: Mukwa
Spelare: !Paxen*, Basenanji, Björn den gode, Cassius, Elmrig, Konrad Konvalj*, Lu-Kaazh*, Måns, Möller*, Ond bråd död*, Recca, Stövelkatten*, Tyr, Vicotnik*, Vildkatt, Vimes*, Xyas

Fre 29 Jun, Forumsöl, BA
Dante, Stövelkatten*, Vicotnic*, Spider Jerusalem*

Tis 31 Juli, Varulvspel, Klassikern
SL: Vicotnic*
Spelare: !Paxen*, Brynolf*, Elmrig, Konrad Konvalj*, Mukwa, Purgatory, Recca, Robert Jonsson*, Spider Jerusalem*, Tyr, Vimes*, xyas

Tor 02 Aug, Forumsöl, Dovas (och Amaranten?)
Dante, Eksem*, anth*, Gardener, Stövelkatten*, gizmo*, chrull*

Fre 17 Aug, Forumsöl, BA
anth*, Sapient*, Gardener, Gards minion, Erik Ny, Stövelattens minion, Stövelkatten*, Anarchclown*, Dante, Haltageten, Übereil, Vicotnic* och chrull* på 5 minuters snabb-besök.

***

Fre 31 Aug, Varulvsspel, Infiltratör
SL: Han
Spelare: !Paxen, Cassius, Konrad Konvalj, Mukwa, Recca, Tyr, Vicotnik, Vimes

Tor 13 Sep, Repetikon VII
Spel Mutant, SL Anarchclown, spelare: 2097, anth, Übereil.
Spel WHFR "Wilhelm-kampanjen", SL Magnus Seter, spelare: Eksem, Korpen, Hjältepoäng, Hjältepoängs minion, Wilhelmina, Perry.

Fre 21 sep, Forumsöl, BA
anth, Übereil, Möller, Hakanlo, Jarl, Korpen, Storuggla, Minne, Wilhelmina, Magnus Seter, Erik Ny, gizmo, Gardener, Gardeners minion.

Tor 11 Okt, Repetikon VIII
Spel "Gudfadern", SL Perry, spelare: anth, Korpen, Pjuppe, Perrys minion.
Spel Mutant, SL Anarchclown, spelare: Troyer, Wilhelmina, Übereil, 2 minions.

Mån 15 Okt, Varulvsspel, Thibaultkoden
SL: Vimes
Spelare: !Paxen, anth, Basenanji, Björn den gode, Brynolf, Konrad Konvalj, Korpa, LJSLarsson, Recca, Vicotnik, xyas

Fre 19 okt, Forumsöl, BA
anth, Übereil, Vicotnik, Korpen, Eksem, Gardener, gizmo, Anarchclown, Radioaktiv

Fre 26 okt, Extra forumsöl, BA
Debbie, Übe, Spindeln, anth, Möller, Katten, Kattens minion, giz, Dante, Basse, Jarl, Korpen, chrull, Simon.

Tor 08 Nov, Repetikon IX
Spel CoC, SL Eksem, spelare: Pjuppe, Rob, anth, Hakanlo.
Spel Mutant, SL Radiaktiv, spelare: Radios minion, Anarchclown, Korpen, Wilhelmina, Rymdhamster, Shaitan, minion

Fre 9 Nov, Forumsträff, Linköping
!Paxen, Recca, Cissi, Han, Elmrig, Vicotnik + 3 minions

Lör 10 nov, Forumsöl, Byns Bistro, Göteborg
BMOC, Krille, Ghostface

Sön 11 Nov, Varulvsspel, Teenage Mutant Ninja Turtles
SL: Vicotnik
Spelare: !Paxen, Arvidos MC, Basenanji, Brynolf, Cassius, Konrad Konvalj, Laowai, LJSLarsson, Lu-kaazh, Möller, Nässe, Recca, Spider Jerusalem, Tjavva, Tyr, Vimes, w176, xyas

Fre 16 nov, Forumsöl, BA
[Närvarorapport saknas]

Ons 28 Nov, Forumsspel, Zombies i Bergsfors
SL: Anchorman
Spelare: Recca, Cissi, Mårten, Laowai, Iskaral, Cassius, Feuflux, yjoben, Fear

Tis 04 dec, Minnesöl för Rising, BA
Dante, chrull, Magnus Seter

Tor 6 dec, Forumsöl, Jerntorgets brygghus, Göteborg
BMOC, Ghostface, Arvidos MC, Björn de Gode, slanfan

Tis 11 Dec, Forumsspel, Vampire: The masquerade Skype spel
SL: God45
Spelare: Recca, Laowai, Cassius, Cissi, Björnmo, Übereil

Tor 13 Dec, Repetikon X
Spel Mutant, SL Anarchclown, spelare: Rymdhamster, Laowai, Mjolphase, Shaitan, Übereil, Owlbearpig

Fre 21 dec, Forumsjulöl, BA
bl.a. anth, gizmo, Ithaqua, Vicotnic, Dante, Korpen, Magnus Edlund, Übereil, Eksem, MattiasLejbrink, m.fl.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
På forumölen den 20 jan, var även Lupus Maximus närvarnade.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vicotnik said:
På forumölen den 20 jan, var även Lupus Maximus närvarnade.
Tackar, då saknas bara en person enligt mina anteckningar.

Edit: nu saknas ingen tack vare Dante.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
17 feb
Forumsöl, BA
Anarchclown, anth, Arfert, chrull, Gardener, gizmo, Ithaqua, Korpen, krank, Lupus Maximus, Sapient, Spider Jerusalem, Stövelkatten, Vicotnic + chrulls minion och Stövelkattens minion.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
anth said:
17 feb
Forumsöl, BA
Anarchclown, anth, Arfert, chrull, Gardener, gizmo, Ithaqua, Korpen, krank, Lupus Maximus, Sapient, Spider Jerusalem, Stövelkatten, Vicotnic + chrulls minion och Stövelkattens minion.
Tillgänglig redaktör får gärna ge Anth moderator-permission för det här forumet, så att han i sådana här lägen kan ändra/lägga till i ursprungsinlägget.

Bara ett förslag. :gremsmile:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
24 feb
Wirströms Pub
chrull, Dante, Eksem, gizmo, Magnus Seter, Stövelkatten, Vitulv.
(listan är inte komplett - hjälp mig att fylla i)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bunny said:
anth said:
17 feb
Forumsöl, BA
Anarchclown, anth, Arfert, chrull, Gardener, gizmo, Ithaqua, Korpen, krank, Lupus Maximus, Sapient, Spider Jerusalem, Stövelkatten, Vicotnic + chrulls minion och Stövelkattens minion.
Tillgänglig redaktör får gärna ge Anth moderator-permission för det här forumet, så att han i sådana här lägen kan ändra/lägga till i ursprungsinlägget.

Bara ett förslag. :gremsmile:
Okidok. =)
Bra idé. =)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Halloj!
Jag har slarvat lite med den här tråden, därför gjorde jag nu en uppdatering med allt från april-augusti - och eftersom mitt minne inte är det bästa kan det ha slunkit in fel - säg till om ni ser något sådant.

När det gäller Varulvspelen har jag endast gått efter startlistorna, ni får gärna påpeka vilka ersättare som kommit in i respektive spel.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag håller på att uppdatera listan med allt som hänt under 2012.

Jag har lite problem med:
- forumsträffar utanför stockholm.
- forumsspel.

När det gäller forumstrffar har jag eventforumet att gå efter. Säg till om jag missat något eller fått fel deltagare.

När det gäller forumsspel har jag tagit med de största:
- Wilmers MS Paint-äventyr.
- God45s Vampire.
- Anchormans Zombier.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Har ett tillägg på verksamhetsplanen: Lincon 2013. Eller ska jag tar det när mötet öppnas?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Finns det någon särskild anledning till att inga varulvsspel är med?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Äh, jag är knasig. Tolkade första inlägget som gällande för verksamhetsåret 2011. Never mind.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vicotnik said:
Har ett tillägg på verksamhetsplanen: Lincon 2013. Eller ska jag tar det när mötet öppnas?
Ber om ursäkt å styrelsens vägnar.
Ta upp det när vi kommer till punkt 10 och 11 på dagordningen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
anth said:
Vicotnik said:
Har ett tillägg på verksamhetsplanen: Lincon 2013. Eller ska jag tar det när mötet öppnas?
Ber om ursäkt å styrelsens vägnar.
Ta upp det när vi kommer till punkt 10 och 11 på dagordningen.
I will. :gremsmile:
 
Top