Nekromanti Ålderdomshemmet - runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag har, förstås, inget emot att avsluta i förtid.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Fast tycker vi verkligen att Vimes har förtjänat en seger? Byn har ju förlorat så är det ju, men om ni inte vill att Vimes också ska vinna så kan vi rösta ut honom först. Kan tyckas som att det är lite som att göra en deal med maffian, men som sagt just nu finns det två möjliga scenarion antingen att vi röstar ut Xyas, då kommer byn förlora och ligisten tillsammans med varulven att vinna. Eller så röstar vi ut Vimes och så kommer byn ändå förlora men får dela förlusten med ligisten. Vad säger ni om det Khan/Xyas? Deal? Var väl nån som pratade om italian stand-off, som jag visserligen inte har koll på vad det är, men det känns ju som ett bättre slut helt klart.

Röst: Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Men vem är du, BDG? Hur kan du vara så säker på att xyas är bybo? Det mest rationella för byn är att rösta på xyas.

Är du själv ulv och vill ha segern för dig själv? Jävligt lökigt stunt i så fall.

Get with the program och rösta på xyas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Det verkar som om BDG är öppen med att han är ulv och vill ha segern för sig själv.

Khan/xyas! Om ni röstar på BDG blir det ett chickenrace mellan honom och mig. Har han inte flyttat sin röst till xyas när deadline närmar sig, och jag inte har någon chans att vinna, snajpar jag gärna honom och låter byn vinna istället. Byn är alltid min favoritfraktion i varulvsspel och jag väljer alla dagar i veckan en byvinst över en ulvvinst.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Amen va fan. Givet hur BDG beter sig så måste han ju vara ulven och det finns inget annat alternativ (visst Khan kanske claimar siare som ulv men det är så jäkla orealistiskt).

Det här känns så himla tarvligt. Byn har förlorat för BDG kommer såklart att flytta sin röst till mig för att vinna tillsammans med Vimes.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Hm. Det här blev ju knepigare än beräknat. Jag är ju personligen helt okej med en delad seger byn/ligisten. Men samtidigt vette fanken om jag litar på BDG...

Jag tror jag vill ha en bättre förklaring från BDG på varför det är viktigare att Vimes förlorar än att vi vinner gemensamt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Du missförstår Khan. Enda sättet byn kan vinna på är om du, jag och vimes röstar på BDG. Och om BDG röstar på mig kommer Vimes också göra det för att då vinner han. Så byn vinner bara om ulven (BDG) eller ligisten (vimes) lägger sig och tar en förlust frivilligt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Såhär: jag kommer, som alltid, spela för att vinna. Jag förutsätter att alla andra gör det också. Som det är nu har BDG avslöjat att han är ulv. Han verkar dock inte vilja dela segern med mig. Jag tycker det är fullt begripligt, det är klart att det är en finare seger att slå alla fraktioner än att behöva dela segern med en av dem. Detta skapar en situation där jag och BDG kör chicken race mot varandra. Jag vill att han ska rösta på xyas för att säkra en delad seger, han vill få er att ge honom en ensam seger genom att rösta ut mig (eller Khan för den delen, det spelar egentligen ingen roll för honom).

För att få det här spelet att röra sig framåt, för att flytta det till det naturliga nästa steget där mitt och BDG:s chicken race ställs på sin spets, uppmanar jag er (Khan och xyas) att rösta på BDG. Han har outat sig som ulv, och om ni ska ha en chans att vinna behöver era röster ligga där. Om ni gör det (röstar på BDG) gäller följande:

har BDG inte flyttat sin röst till xyas innan 21:00 på söndag kommer jag ge byn segern genom att flytta min röst till BDG. Då förlorar både jag och BDG, men jag känner att det är rimligt. Jag tänker inte låta BDG vinna på det här "gapa efter mycket"-stuntet, han vinner antingen med mig eller inte alls.

Vill BDG "seal the deal" och avsluta spelet i förväg kan han rösta på xyas redan nu.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Röst: Björn den gode.

Motivering: han har outat sig som ulv, och Vimes har erbjudit den enda (om än högst osannolika scenariot) där byn kan vinna.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Fair enough, det var ju den rimliga reaktionen men jag var ju tvungen att försöka. :) Well played, Röst xyas jag är redo att avsluta i förtid.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Om alla aktiva spelare skriver en gång till att de vill avsluta spelet så avslutas det i förtid.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Jag vill INTE avsluta än. Jag vill ändra min röst först.

RÖST: Björn Den Gode

Nu är jag okej med att avsluta.i förtid.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
(Ursäkta min frånvaro under dagen. Jag har varit utan dator och av någon ämla anledning går det inte att logga in på telefonen längre. Jag arg.)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Äh eftersnack iaf..

Björn, blev du nervös när jag började rösta på dig?

Vimes, jag kallade dig ligist fort, vad tänkte du då? :)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Egentligen hade jag tänkt vänta officiellt tills Björn sa att han ville avsluta, men det gör ju egentligen inget.

Säger härmed officiellt STOPP och skapar en eftersnackstråd.
 
Top