Nekromanti Äventyrsidé ?

Myrcht

Veteran
Tjo..ere någon som har en fräck äventyrsidé på gång? tänkte bara att det skulle vara kul o läsa o kanske få lite ideér sj :gremtongue:

Ingtar

Veteran
Min kampanj.

Jag har en kampanj som rullar...

Jag är inte den typen som sitter och planerar det mesta i detalj, improvisation är en stor del utav vad som händer uppe i mitt hjärnkontor då spelet löpper på och rpna gör som de gör.
I mitt tänkande så går inte tankarna så väldigt mycket kring att rollpersonerna MÅSTE överleva och få stora skatter och berömmelse. Rollpersonerna kan lika väl dö i en helt onödig björnfight i skogen som i en strid mot den skräckinjagande lischen Ux'Dnar och hans jätte armée.

I väldigt stora drag så har detta hänt i min kampanj.

Rollpersonerna kom ihop sig med ett lönnmördarskrå men lyckades klara sig med livet i behåll. De har varit fångar på ett cirefalisktskepp som sedan släppte av dem i Jarla då de inte var skyldiga till det brott som de blev tagna för.
De hade planer på att lämna Jarla men dagen innan avfärd belägrar Vrimzikiel Jarla och 2dagar senare intar han staden och med en enorm armée så håller han staden ännu.

Cirefaliern, rpn Szoram får bevittna en fruktansvärd avrättning av den cirefaliska rasen i Jarla. Hela Szorams familj avrättas samt alla hans cirefaliska vänner i Jarla.
En vecka efter den massiva avrättnignen så smugglar rpna ut sig genom en kontakt de finner i Jarlas undrevärld. De tar sig till Arlon(Drunok's huvudstad).

En natt i Drunok så försvinner alven, rpn Belion spårlöst och de andra två rpna börja leta ivrigt men har i tankarna att detta har inträffat för(Rpn Belion fick slaget Härjad av demoner vilket kan förklara försvinnandet). Belion vaknar upp i Sunariskogen och blir tagen utav först en jargiskman och sedan en grupp med svartklädda krigare som i sin tur blir nedgjorda av en man och ett stort antal alver. Detta leder till att Belion får reda på att han finns omnämnd i en gammal profetia där han åter ska föra två herrar till Mundana, i profetian nämns även två mäktiga följeslagare till den "utvalde".

Efter detta så tillfångatas de andra två rpna i Drunok och Belion återvänder för att berätta vad han just har upplevt.
Så småningom så träffas de och en explotion äger rum vilket gör rpna medvetslösa i ett antal timmar. I smällen så försvinner cirefaliern spårlöst.

Just nu så befinner sig Cirefaliern Szoram med Baron Cerec Tzorcelan på vägg mot Marek Pomian med ett väldigt viktigt och brådskande "dokument" till ärkefursten. (Dokumentet säger att raunerna har planer på att attackerna Caserion).

De andra två rpna befinner sig i Utmark i jakt på en galen trollkarl med en barbar här. Vilket har visat säg gå ganska väl ensålänge då de blev besökta av ett enormt troll som kallade sig Odhodder "Kung av trollen" och som lovade att han ska hjälpa dom att hitta trollkarlen och nedgöra hans här.

Så nu återstår bara att se vad rpna tänker göra och vad de kommer att hitta och stöta på... :gremelak:

Perenna

Swordsman
Re: Min kampanj. (OT)

Belion vaknar upp i Sunariskogen och blir tagen utav först en jargiskman och sedan en grupp med svartklädda krigare som i sin tur blir nedgjorda av en man och ett stort antal alver.

"Blir tagen av"?! :gremshocked:

Gylf draken

Warrior
Har själv inte spelat på ett tag, då bristen på spelare sjunkigt till "KRITISK", Så man har ju en del ideer på lager.

Te.x: :tekopp:

Den kännda Botanikern och Zoologen Zargshes Typfhon (från Thalamur) har under flera år sammlat växter och djur från hela världen, studerat dem och sedan låtigt upptäckterna nedtäcknas. studierna har länge bekostats av rika handelsmän och vetenskapsmänn ifrån de akademier och universitet som ligger belägna i An-thalamur, där Zargshes namn är som "störst". men på senare år har studierna gått allt trögare, Zargshes börjar komma upp i åren (snart 55) men det än endå inte bara åldern som sätter käppar i hjulen för vetenskapen, det är drickandet, folk börjar tappar förtroendet för honom vilket leder till ekomnomiskt kaos för en man som under hela sitt liv inte behövt tänka på annat än fjälilar, spännande exotiska expeditioner och extroaordinära upptäckter.

Nu är det som så att något som av ögonvittnen beskrivs som en silvespälsklädd järv/apa med otroligt kvicket, detta måste vara århundradets upptäckt, denna tingest är funnen i det norra av Tokon, en hård resa, men det är förstos inte det svåraste, Zargses måste övertala sponsorerna att låta honom och ingen annan bli ledare för expeditionen, han anställer ett gäng starka smarta smidiga erfarna män och kvinnor (R/p) samt en till en riktigt trapper från Tokon, han ser till att köpa in allt de behöver för resan (på krita självklart) sedan presenterar han dem för rikemännen som efter långa övertalandet (R/p rycker in med lugnande försäkringar)
så får de pengarna 3500 silver, efter ett par dagar av förberedelse är gänget slutligen redo, det blir en riktig pubrunda, men mitt i altt tomult kommer en falisk man över och lockar bort R/p, ute i en gränd berättar han att hans arbetsgivare är intresserad av den där silverjärven som tycks oerhört ovanligt, han vill ha den som päls och är villig att betala braför den, omn R/p går med på det hela så ska ta den levande järven till cirza fals och där mottaga en stor summa silver.
(han ljuger inte så är det)

Låt R/p komma Zargshes riktigt in på livet, låt många djur och varelser bli sedda under resan som p.g.a. dåligt kartläsning ifrån Zarshes har sina "avstickare", eftersom Zargshes har ett alkohol problem finns endel sprit med i utrustningsvagnen.
Låt komsika panikartade situationer skapar, som te.x då Zargshes berättar om sin bryggd som får troll att springa för livet i panik, R/p överaskas av ett troll som med sina krafftiga nävar tar tag i två av dem och med dum blick tittar på dem, medans di andra försöker befria dem, om de skriker åt Zargshes att använda bryggden märker de att han är riktigt berusad och börjar istället att:

A: Slå en drill
B: Kasta vinkruset på trollet (utan verkan)
C: Drar en sluddrig fakta om trollens bakgrund.

R/p måste anntingen kämpa ned trollet, eller hitta bryggden på honom, vilket han tar som kittlingar, så med två R/p inte långt ifrån döden, då trollet försöker äta dem, en berusad man på marken våldsamt skrattande och en-två r/p i panik slitandes av Zargshes sista klädesplagg i sökan efter bryggden.

(Glöm inte den extra gruppmedlemmen)

VH Jens.L "Resten får du hitta på själv"

Ingtar

Veteran
Re: Min kampanj. (OT)

hahaha, om du nu tänker på det som jag tror att du tänker på så borde du nog tänka om lite.

snöboll

Veteran
Tjohej!
Jag kom på ett äventyr där rp:n övertar ett slott och hittar massa fångar nere i fängelse hålerna. Men det finns mycket som han inte vet om när han tar över slottet som t.ex. hemliga gångar i väggarna, skulder som den förre ägaren inte betalt, monster under slottet, belägringar som planeras och mycket mer mystik och magi (önskar jag hade den boken :gremfrown:... )

Jag har inte kommit så långt i varken äventyret eller planerandet så det är fortfarande idéer... :gremtongue:

vertigo

Veteran
Re: Min kampanj.

Känner igen detta i stora drag, med vissa modifikationer & ändringar, från En dolk i natten, Jakten på det oheliga & Den fördömdes hjärta... Stämmer det? Hade jäkligt roligt, speciellt eftersom jag fick spela en Frakk trukh med en vrakh & tre gurder-tjänare... :gremlaugh:
Gissa om dessa dammsamlande färdigheter som Diplomati, Etikett & övertalning kom till användning samt lite samarbete från min & SLP:s sidor. Rekomenderar dom varmt, hade jätteroligt... Vi fick många goda skratt och en hel del intressant & skrämmande spel