Har själv inte spelat på ett tag, då bristen på spelare sjunkigt till "KRITISK", Så man har ju en del ideer på lager.
Te.x:
Den kännda Botanikern och Zoologen Zargshes Typfhon (från Thalamur) har under flera år sammlat växter och djur från hela världen, studerat dem och sedan låtigt upptäckterna nedtäcknas. studierna har länge bekostats av rika handelsmän och vetenskapsmänn ifrån de akademier och universitet som ligger belägna i An-thalamur, där Zargshes namn är som "störst". men på senare år har studierna gått allt trögare, Zargshes börjar komma upp i åren (snart 55) men det än endå inte bara åldern som sätter käppar i hjulen för vetenskapen, det är drickandet, folk börjar tappar förtroendet för honom vilket leder till ekomnomiskt kaos för en man som under hela sitt liv inte behövt tänka på annat än fjälilar, spännande exotiska expeditioner och extroaordinära upptäckter.
Nu är det som så att något som av ögonvittnen beskrivs som en silvespälsklädd järv/apa med otroligt kvicket, detta måste vara århundradets upptäckt, denna tingest är funnen i det norra av Tokon, en hård resa, men det är förstos inte det svåraste, Zargses måste övertala sponsorerna att låta honom och ingen annan bli ledare för expeditionen, han anställer ett gäng starka smarta smidiga erfarna män och kvinnor (R/p) samt en till en riktigt trapper från Tokon, han ser till att köpa in allt de behöver för resan (på krita självklart) sedan presenterar han dem för rikemännen som efter långa övertalandet (R/p rycker in med lugnande försäkringar)
så får de pengarna 3500 silver, efter ett par dagar av förberedelse är gänget slutligen redo, det blir en riktig pubrunda, men mitt i altt tomult kommer en falisk man över och lockar bort R/p, ute i en gränd berättar han att hans arbetsgivare är intresserad av den där silverjärven som tycks oerhört ovanligt, han vill ha den som päls och är villig att betala braför den, omn R/p går med på det hela så ska ta den levande järven till cirza fals och där mottaga en stor summa silver.
(han ljuger inte så är det)
Låt R/p komma Zargshes riktigt in på livet, låt många djur och varelser bli sedda under resan som p.g.a. dåligt kartläsning ifrån Zarshes har sina "avstickare", eftersom Zargshes har ett alkohol problem finns endel sprit med i utrustningsvagnen.
Låt komsika panikartade situationer skapar, som te.x då Zargshes berättar om sin bryggd som får troll att springa för livet i panik, R/p överaskas av ett troll som med sina krafftiga nävar tar tag i två av dem och med dum blick tittar på dem, medans di andra försöker befria dem, om de skriker åt Zargshes att använda bryggden märker de att han är riktigt berusad och börjar istället att:
A: Slå en drill
B: Kasta vinkruset på trollet (utan verkan)
C: Drar en sluddrig fakta om trollens bakgrund.
R/p måste anntingen kämpa ned trollet, eller hitta bryggden på honom, vilket han tar som kittlingar, så med två R/p inte långt ifrån döden, då trollet försöker äta dem, en berusad man på marken våldsamt skrattande och en-två r/p i panik slitandes av Zargshes sista klädesplagg i sökan efter bryggden.
(Glöm inte den extra gruppmedlemmen)
VH Jens.L "Resten får du hitta på själv"