Nekromanti Äventyrsidé! [mina spelare, spoiler!]

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
<center>[color:red]Om du tillhör samma spelgrupp som jag bör du sluta läsa nu.

Inlägget innehåller</font color=red> INTE [color:red]information om något publicerat äventyr, så var inte orolig för att läsa vidare /images/icons/wink.gif.</font color=red>
</center>






















Introduktion:

Okej, så jag såg en film på vår Organisation & Ledarskap-lektion, som handlade om Troll. Den där jättestora oljeplattformen utanför Norge, i nåt stort hav som jag har glömt namnet på. /images/icons/wink.gif Det var i alla fall ett hav som påstods vara världens stormigaste, väster om Norge. Ursäkta min oallmänbildning och inadekvata geografikunskap.

Hur som helst. Plattformen byggdes 93-94, forslades ut till havet och landsattes där. Man drog ledningar in till land för att transportera olja med. Projektet kostade 740 miljarder, byggdes av Kværner Concrete Construction A/S, består av 45'000 kubikmeter betong och står på fyra jättelika pelare som skjuter upp 30 meter ovan havsytan, och några hundra meter nedåt.

Bredvid plattformen flyter ett hotell (som är till för de som arbetar på oljeplattformen) som inte på något sätt är förankrat (det sköts med sex roterande propellrar på undersidan) men med en landövergång till Troll. Det finns helikoptrar (en helikopter) och båtar och hela köret om en utrymning skulle bli aktuell. Jämförelsevis så tog det den föregående oljeplattformen 15 minuter att sjunka.

Vid bygget räknade de med att oljan skulle räcka ungefär 70 år. Alltså borde Troll stå kvar år 2059.

Då tänkte jag förstås: [svordom] vad coolt om man skulle spränga stödpelarna! /images/icons/laugh.gif

Sedan kom jag att tänka på Schakalen med Bruce Willis.
"Officiellt och brutalt."

Sen kom jag att tänka på att nästan alla våra N2-karaktärer är solo, ofta lönnmördare.



Själva Äventyret:

RPerna får i uppdrag av [högt uppsatt snubbe] att döda [annan högt uppsatt snubbe] på Troll. Han vill få det offentligt och brutalt.
Problemet är att det är svårt att vara offentlig mitt ute i ingenstans. Så han vill att RPerna ska spränga två vid varandra stående stödpelare, så att hela faderullan sjunkar till botten. Målet får förstås inte fly, därför är det bra att inkapacitera eventuella flyktmedel (jag har för mig att det fanns en helikopter som rymde lite över 120 personer).
Det får inte se ut som ett planerat attentat eller ett lönnmord, bara som en serie olycksamma detaljer som gick snett.
Belöning: En miljon euro per person.

Första problemet när det gäller att utföra uppdraget är att ta sig dit. Man måste praktiskt taget arbeta där för att ens tänka tanken att få sätta sin fot på en båt som är på väg dit.

Antingen finns sprängämnena på plattformen - ditsmugglade - och då måste de hämtas upp och planteras i "benen" (stödpelarna). Eller så får de en jävla massa C4 som de måste ta dit på eget bevåg. Det finns självfallet inga vapen på oljeplattformen, förutom de vapen som vakterna har (Glockar eller nåt annat bajs). Att smuggla dit vapen är inte bara svårt - det är jättesvårt. Typ Fort Knox-säkerhet, man får inte ens ta med en fickkniv, och alla eventuella pennpistoler undersöks /images/icons/wink.gif!

Jag kan tänka mig att det är ganska hög säkerhet där eftersom att det finns så mycket terrorgrupper och galna taliban-självmords-bombare, så att ta sig dit är ett ganska stort problem som säkerligen kan ta en hel spelkväll.

Innan man spränger skiten i luften måste man först: 1) Tajma in ett bra tillfälle då det inte är någon eller inte särskilt många "flyktbåtar" i närheten, eftersom att målet inte får överleva. 2) Sticka med antingen helikopterna eller med en båt.

Vi antar helt enkelt att detta går bra. Uppslag kan vara att målet först och främst nästan alltid har några vakter runt sig, därmed är det svårt som attan att komma åt honom. Och varför skulle man vilja göra det, nu helt plötsligt? Man ska ju inte kröka ett hår på hans huvud.

Jo, när RPerna kommer dit så upptäcker de att sprängämnena inte finns på avtalad plats. På ett eller annat sätt får de reda på att sprängämnena har blivit hittade och förvaras på ett säkert ställe i båten - vaktat av en massa vakter. Eventuellt så är det själva måltavlan som har tagit det i förvar.

Dessutom kan man lägga in ett till moment som krydda: Målet har [något] som uppdragsgivaren prompt vill ha tag på. Detta måste förstås nallas på lämpligt sätt.
En smart SL placerar sprängämnena separat från informationen som RPerna måste få tag på, så att de får så mycket som möjligt att göra.

Hur som helst - plattformen sprängs till slut. Blubb blubb, end of story. De åker hem med antingen helikoptern eller någon båt.



Aftermath (eller nåt):

Problem nummer två: Uppdragsgivaren har ironiskt nog blivit lönnmördad av måltavlan. RPerna vet förstås inte varför, för nyfikna lönnmördare blir inte långlivade inom branschen. Det enda de vet är att de har sattit sina smutsiga labbar på [något], som är väldigt eftertraktat av bland annat myndigheter och brottsorganisationer.

Det som händer bakom kulisserna: Uppdragsgivaren torterades och avslöjade hela uppdraget. Woohoo!

RPerna är efterlysta av diverse stora brottsorganisationer, dock inga myndigheter ännu - myndigheterna vill bara ha tag på informationen och vet inte om att RPerna har sprängt plattformen. RPerna kan förstås få bära hundhuvudet om de ställs inför rätta, vilket skulle göra - i myndigheternas ögon - att de får någon att hinka över skulden på. Alla blir nöjda, till och med Media, bortsett från RPerna.

Om de är riktigt korkade gör de sig av med informationen - deras sista överlevnadschans.

De måste nu rentvå sina namn - myndigheterna har ju fått för sig att det var RPerna som sprängde oljeplattformen (så absurdt/images/icons/wink.gif), alltså en anledning att jaga dem för att få tag på den här informationen.

Brottssyndikaten vill ju också ha tag på informationen. Och det andra brottssyndikatet vars [högt uppsatta person] som RPerna dränkte, deras ledare, vill förstås slakta RPerna, deras familj, deras hundar samt hela deras vidriga släkt.

Att visa sig utomhus, offentligt, är ungefär lika smart som att Usama Bin Laden skulle gå raka vägen in i Vita Huset och säga "Tjena!", eftersom att media är efter dem som kåta, pissnödiga, hungriga blodhundar med hemlängtan i nedförsbacke.

Det värsta av allt: Vad händer med deras miljon euro? /images/icons/devil.gif Den gamla uppdragsgivaren är ju död. Antingen så tillhörde han inget brottssyndikat - eller så gjorde han det. Om han var medlem i någon stor brottsorganisation så tyckte dess ledare att det blev ganska kletigt. Så han beslutar sig för att skicka några städare efter rollpersonerna.

De är nu jagade av tre brottssyndikat, välkända som terrorister över hela världen samt lika fattiga som när de åkte ut till plattformen. Oj, satan, vad dåligt det gick.
Jaja, de kanske fick 100'000 euro i förväg för att inte vara alltför jävlig, men inte mer. Eller så måste de kämpa för pengarna!

Och vem skulle vara intresserade av att ha att göra med sådana välkända terrorister nu? Knappast deras egna föräldrar ens! /images/icons/devil.gif

Sen har jag inte spånat vidare särskilt mycket på detta. Någon som har fler idéer, vill utveckla det hela, har något att kommentera? Please, skriv ned allt som dyker upp i huvudet! /images/icons/smile.gif

P.S.
Jag har inte korrekturläst texten (undrar varför... /images/icons/wink.gif), så jag ber på förväg om ursäkt för eventuella stavfel.
D.S.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Du kan ju trixa till det för RPna ännu mer. Att en båt eller helikopter bara far iväg typ en liten stund innan det hela exploderar kan ju verka lite mystiskt. Antingen kan de då ha en lång tid innan bomberna exploderar och de sticker typ ett dygn innan. Problemen är ju då att bomben kan hittas, desameras och den snubben de skulle döda försvinner. Dessutom om det hela lyckas så finns det en del loggat om vilka som kom och gick om nu säkerheten är så rigorös och då får de alla myndigehter efter sig direkt. Så då får de krabba med falska indentiteter eller dylikt. Stannar de kvar kanske de kan få det att verka som att de också dog i olyckan men i själva verket kom därifrån med nån miniubåt eller liknande(simmade under vattnet med dykutrustning och blev uppplaockade av nån fiskebåt med en snubbe som de kan lita på som förare)
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Först och främst: Tack för att du tog dig tid att läsa igenom hela det långa inlägget och orkade skriva ett svar! /images/icons/smile.gif

Det där med att snubben försvinner låter genialt! För vad har han att göra där, när han har hittat en massa sprängmedel där? Fast det beror ju på hur RPerna handlar förstås, om han hinner ta sig därifrån... nu är det täckt också, ifall de skulle komma på den lösningen.

*får en känsla av Hitman 2*

Under själva fundamentet så löper förresten en jättelång tunnel, i vilken de har dragit en massa oljerör. Det är en massa tryck utanpå hela tunneln, något tusen kilo per kubikmeter eller nåt sånt, men det är fullt möjligt att kuta runt nere i gången. Den leder förstås ingenstans, eftersom att rören till slut försvinner upp i bergen... /images/icons/devil.gif...

Men ändå! Flyktväg /images/icons/smile.gif!

Kul när hela plattformen rasar ned över tunneln och... ja... vattenmassorna kommer vällande /images/icons/devil.gif. Problemet för mig blir då en lösning att komma levande ut därifrån. Som du sade, dykarutrustning?

*vädrar Mission Impossible-action*

Coolt! /images/icons/devil.gif/images/icons/laugh.gif

Tror jag ska skriva ned det här när det är klart...
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Har dock inte spelat Hitman 2 men ettan har jag lirat och du menar väll samma känsla /images/icons/wink.gif
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Äventyrsidé! [mina spelare, spoiler!] [OT]

[Off-Topic]

Mjo, fast Hitman 2 är bättre genom att det inte är så buggigt, och så måste man tänka mycket mer /images/icons/smile.gif.

Det finns inga pain-skins dock! Fast de funderar på en patch för det... och så finns det en save-funktion som låter dig spara mitt under uppdragen! Bra när man känner för att gå bärsärkagång /images/icons/smile.gif.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Kommentarer

Kul äventyrside´ helt klart! Upplagt för mycket bra action! Lite tankar bara:

År 2059 är Troll mycket gammal. Förmodligen drar både plattformen och oljefyndigheterna på platsen sin sista suck. Bemanningen är förmodligen lägre, och man kan även tänka sig att säkerheten åtminstone är lägre än på nyare oljeplattformar. Varför då? Jo, om du tar ltie state-of-the-art säkerhetsteknik i Neotech och applicerar denna på ex. en oljeplattform så är det praktiskt taget omöjligt för ett par rollpersoner att ta sig in. För sådana operationer krävs mycket mer, vilket kan vara svårt att gestalta i ett äventyr. Alltså är Troll ett perfekt ställe att äventyra på. Den har definitivt inte den senaste tekniken (som rollpersoner har svårt att rå på) utan i stället klassiska säkerhetsvakter och ltie larm (mycket enklare, och roligare, för rollpersoner att ge sig på..inte sant?).

Men, låt oss syna grunderna till själva uppdraget. Är det helt trovärdigt att det finns en tillräckligt högt uppsatt person på oljeplattformen, och att det är värt att spränga hela plattformen för att ta kål på honom? Måste det inte finnas enklare sätt, om man ser det ur uppdragsgivarens synvinkel? Först, vi kan anta att de personer som normalt befinner sig på Troll inte är tillräckligt högt uppsatta för att vara intressanta för ett sådant här dåd. Däremot kan man mycket väl tänka sig att en viktig person är på besök. Varför inte en skandinavisk minister? Eller ännu bättre, ett stort oljebolags vice VD eller dylikt? Om vi antar följande: ett stort oljebolag, säg Statoil, äger Troll, men man börjar inse att plattformen håller på att bli för gammal. Den är alltså intressant för företaget, och man bestämmer att självaste vice VD:n skall åka dit för att undersöka situationen, prata med folk på plats, etc., för att kunna besluta vad som skall göras med den.

Tag nu ett annat bolag, gärna ett särdeles skrupellöst sådant: GasEuropa. De gillar att förstöra för konkurrenter. De vet att Statoils nyare plattformer har högre säkerhet, och att en operation mot dessa blir för storskalig, vilket samlar uppmärksamhet från media, men främst från bland annat de skandinaviska myndigheterna, som agerar mycket hårt mot företagskonflikter. Det är inte realistiskt att försöka slå till mot dessa, speciellt inte då det skulle innebära en miljöolycka som lätt kunde resultera i stor badwill för _alla_ oljebolagen. Då är det mycket bättre om de kunde sänka Troll, och a) Döda vice VD:n, b) Få olyckan att se ut som om Troll gav upp sin sista suck, resultat; Statoil får ta skiten, speciellt internt och från SFS. Detta utan att orsaka för stora miljöskador. c) Höja de sjunkande oljepriserna. Om GE kunde se till att operationen utfördes snyggt, anonymt och även relativt billigt så skulle de sätta en riktig tiopoängare.

Vad kräver då detta av rollpersonerna? De måste oundvikligen vara erkänt skickliga, GE hyr knappast in newbies för ett dylikt uppdrag. Eller, ett alternativ (och förveckling). Säg att GE faktiskt accepterar lite lägre kompetens? Varför? De behöver passande syndabockar. GE:s planer är isf att via smarta bulvaner se till att RP:na anställs på Statoil. Sedan säger de till RP:na att deras uppdrag är att, med hjälp av några utsända från GE, spränga plattformen. Då kan spelledaren lätt kontrollera svårighetshalten, vilket helt enkelt beror på hur mycket SL låter GE:s folk göra (placera sprängämnen, etc.) Sedan utlovas RP:na en vattentät flykt, men de vet inte att GE har andra planer. GE har nämligen tänkt att spränga RP:na i luften! Teknisk bevisning skulle då nämligen komma fram till följande: a) Har GE tur kommer bevisningen bara fram till att Troll sprängdes av naturliga orsaker. RP:na är döda, så de kan aldrig säga något annat om saken. b) Bevisninegn upptäcker att dådet var utfört av någon, man att denna någon (några) var rollpersonerna, och att dessa var Statoilanställda, som råkade omkomma i olyckan. Intern kritik inom Statoil, oroligheter men fortfarande ingen misstänksamhet mot GE. c) Man upptäcker att dessa anställda (rollpersonerna) kom utifrån, men fortfarande ser det ut som om de gjorde de på eget bevåg, och eftersom de är döda kan de inte förhöras. Sannolikheten att misstankarna riktas mot GE är ytterst små, _speciellt_ om GE kryddar rollpersonernas påhittade bakgrund lite för att leda misstankarna mot Greenstrife (om fall (c) skullle hända).

Vad händer då? Jo, rollpersonerna lyckas luska ut i sista stund att de själva också kommer att bli mördade, och således tvingas de fly under stor action, jagad först av plattformspersonalen, sedan av vattenmassor och explosioner. När de väl klarat sig på ett eller annat sätt så är risken ändå stor att de hamnar mitt i gröten, då GE vill ha dem mördade och då Statoil vill ha dem för att förhöras och straffas. Även media vill förstås ha allt de kan få.

Vad har vi då? Vi har MI-action, mycket högt spel (sådant älskar spelare), "lita-inte-på-någon-syndromet", "RP:na-alldeles-ensamma-med-fienderna-syndromet", möjlighet för spelledaren att variera kraven på RP:na, många möjliga utfallsmöjligheter (flyr de via helikopter, båt? vad händer sedan?) och allt detta utan några uppenbara trovärdighetsproblem, IMHO. Eller vad tycker du?

/RipperDoc - låter som ett mkt coolt äventyr
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
En möjlighet är ju att gå in under vattenytan och applicera sprängämnerna under vattnet, hur ofta sker egentligen undervattenskontroller på stödpelarna på oljeplattformar?
Sedan får man ju inte glömma alla miljöorganisationer som kommer vara ute efter dem efter att dom orsakat ett massivt råoljeutsläpp i havet.

Släng in lite undervattensbaser på havsbottnen så kan man göra det ännu roligare.
Av någon anledning har dom fixat en hiss i en av stödpelarna ner till en bas nere på botten, där nere sker något riktigt hemligt som ingen ens känner till.

/Seinet Wintermute - Har ingen aning ifall detta kan bidra med något
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Kommentarer

Det var exakt sådant här jag var ute efter när jag skrev inlägget! /images/icons/smile.gif Tack så mycket! Stort tack till Seinet och swazze också. Ni har kompletterat det!

Troll har nog ungefär 10 år kvar, förmodligen mindre. Och så är den ju gammal.

Konspirationen tar form...

Det blir nog bäst om RPerna bara vet om att de ska döda en nisse på oljeplattformen, och inte mycket mer. Exempelvis att det är GE som har hyrt dem /images/icons/devil.gif. Muahahaha...!

Det där med lägre kompetens är nog bäst (ingen negativ kritik till mina spelare, de är väldigt eftertänksamma och klyftiga), just för att GE ska kunna häva över skulden på stackarna.

Fast jag vill fortfarande ha uppdragsgivaren mördad, bara för att de inte riktigt ska kunna "spåra" konspirationen så snabbt. Det ska krävas en massa undre världen-arbete (svårt när man är kändis...).

Jag håller helt med dig om att Trolls besättning inte är så viktig, så att det är värt flera miljoner euro att få någon därifrån dödad. Dessutom så blir det lite tidspress om det är en person som bara är där några dagar eller någon vecka.

Allting är så gott som klart, förutom en detalj... hur tar man sig dit egentligen?

Man kan ju förstås smyga in ála nr. 47, eller ta anställning på plattformen (kräver en viss kompetens inom området dock, kan tänkas, såvida det inte finns några städerska-poster lediga /images/icons/wink.gif), eller... tjaa... det är väl de enda sätten.

En cool grej kan vara, att de upptäcks när de ska plantera ut bomberna eller helt enkelt upptäcks på plattformen av någon anledning... och får sig lite blasting där /images/icons/smile.gif. Fast det beror ju på hur de handlar...

Jag måste bara planera det hela lite bättre i detalj så att jag inte förstör äventyret, som jag brukar.

Känner för att kasta in några terrorister och skaka om lite och se vad det blir. Fast det kanske bara blir överdrivet.

*känner mig ond*
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Re: Kommentarer

I grundboken står det att GE delar ett oljefält utanför Norges kust med Statoil. Så det finns ju en viss konkurrens mellan bolagen. Exempelvis så kan ju Statoil gå kasst och då vill GE ge dem en nådastöt eller nått i den stilen.

Om du nu vill ha uppdragsgivaren dödad så kan det vara en person inom som vill slå sig uppåt i företaget och har lyckats skaffat info om besöket på Troll. Om nu bolagsstyrelsen tycker att det hela verkar för absurt och bestämmer sig för att tysta ner hela skiten. Men precis när de börjat(gjort sig av med uppdragsgivaren(även han ville att rollpersonerna skulle dö) så far Troll åt helvete. Då blir det fart på kontoret om nu de inte vill att det hela ska uppdagas.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Re: Äventyrsidé! [mina spelare, spoiler!] [OT]

Hmm, VIP (statoilchefen) som ska likvideras kan i själva verket vara där för att en sista koll, innan han och företaget ska spränga Troll, men dölja det för omvärlden. Dock kommer då RPerna att spränga den medan han är där. När de sedan börjar nysta visar det sig att allt är mörklagt, för att statoilmänniskorna visste att den skulle sprängas, så de dolde allt, men de trodde att chefen gått under jorden ( för att göra ngt avalanche liknande. Hmm, om man på ett mystiskt sätt låter chefen överleva kan avalanche följa efter detta äventyr), dock har han dött, men den döde personen som gett dem uppdraget, som kan vara en lägre chef som vill avancera tex.
Oj nu blev det osammanhängande/images/icons/blush.gif, det kanske går att få ut nå´t/images/icons/cool.gif
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Kommentarer

Oi! Rippe!

Nu är du inne o nallar på mina o Skins ideer till Nova!

Bara för att det legat på is i ett 1½ åpr betyder inte att det är nerlagt... bara nästan... :gremwink:
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Kommentarer

Gör jag? Har inget minne av vad det skulle handla om :) Vi får väl slå alla våra huvuden ihop och göra en mastodontkampanj! Eller vad sägs Plutonium?

/RD
 

Zaiber

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
100
Location
Boden, Sverige
Wouldn't it be cool....

Nej, allvarligt talat. Om man nu säger att Troll ska stängas ner då. Vore det inte passande med en avskedsceremoni? Tänk dig själv, Troll har varit en trotjänare i evigheter. Ett levande monument över det faktum som drog upp Norges, dåvarande, ekonomi till helt nya höjder. Alla namnkunniga inom rörande områden vill synas där när man avtackar trotjänaren och lovar fortsatt utveckling, forskning och produktion på de kvarvarande platformarna.

Om man nu ska ge sig på greenpeace, eller liknande mer extrema grupper, skulle man låta en sådan stå för det hela. Antar att det finns högmilitära grupper inom de områderna även i framtiden. Vore det inte ett lysand exempel på ironisk, poetisk?, rättvisa. Som tack för de utsläpp och miljöförstöring som Troll har bidragit till istället för att påskynda utveckling av vätgasbilar, elbilar o.dyl, förintas några politiker, höga chefer inom bolaget och så vidare, i en explosion med olja på samma sätt som naturen har förintats till mångt och mycket med samma medel.

En idé.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Re: Wouldn't it be cool....

Enda risken med det är att det blir för uppenbart att det var ett dåd och ingen olycka. Hur stor är chansen att hela skiten ska explodera just på avskeds cermonin. Vill man att det ska vara ett terrordåd så kanske det passar.
Dessutom så är det fömodligen mycket hög säkerhet om det är så mycket högt uppsatt folk där. Vilket skulle göra operationen mycket riskfylld.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Wouldn't it be cool....

Det är inga problem att höja äventyrets nivå på storslagenhet, världsomspännande ironi etc. Problemet är bara att rollpersonerna skall vara med i det, och att det förhoppningsvis är meningen att de skall kunna fortsätta efter äventyret. Om man gör ett sådant enormt terrordåd så kommer _inte_ en grupp rollpersoner överleva. Åminstone är sannolikheten så liten att man kan betrakta dem som döda ur spelsynpunkt. Det är nackdelen. Drar man upp nivån för mycket går det inte att använda i en kampanj. Men som konventsäventyr?

/RD
 

Zaiber

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
100
Location
Boden, Sverige
Rättstekniker

Redan idag är det otroligt svårt att lyckas genomföra ett terrordåd, mord, eller brott, utan att polisen i alla fall kan lista ut att vad nu än hände inte var naturligt. Lägg till nästan 60 års ytterligare utveckling av de teknikerna och jag misstänker att de kommer att upptäcka ändå att det är ett brott. Sedan om man ska komma igenom säkertheten är det väl bäst att vara en del av säkerheten för att på så sätt kunna passera.

Sedan sa väl Plut att uppdragsgivaren i rollspelet ville att det skulle vara "officielt och brutalt"?

Vad Martin säger stämmer dock, spelpersonerna kommer så gott som säkert att bli ospelbara i kommande äventyr.
 

Zaiber

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
100
Location
Boden, Sverige
Re: Wouldn't it be cool....

Det stämmer. Spelar man äventyret med någon som helst form av realism kommer rollpersonerna att vara döda ut kampanjsynpunk. Intrycket jag fick av äventyrets beskrivning var dock att äventyret snarare skulle vara "stand-alone" med tanke på vilket enormt pådrag det kommer att bli på personerna.

Men du har nog rätt. Det skulle nog göra sig bäst som helt fritstående äventy eller som ett konventsäventyr på någon få timme.

Annars kanske man skulle kunna göra så att rollpersonerna i sin tur planerar hela händelsen, i minsta detalj, och sedan hyr hantlangare att utföra dådet. Då finns det i alla fall en minimal chans att de kan undkomma. Fortfarande inte stor men större än om de själva far ut till platformen. Man får då också möjligheten att bygga vidare. Poliser vill hitta möjliga medhjälpare, dvs rollpersonerna, och uppdragsgivarna kanske vill få rollpersonerna att försvinna så att dessa inte kan leda spåret tillbaka till de som ursprungligen betalade för jobbet.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Wouldn't it be cool....

Ja, har du inte sett Schakalen /images/icons/wink.gif. Det finns en liten chans att de klarar det, och kan visa sig offentligt igen, men chansen är som sagt liten. Därför är belöningen så fet.

En sak är säker: Action blir det i alla fall! /images/icons/cool.gif
 
Top