Nekromanti Äventyrsidé! [mina spelare, spoiler!]

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
..Stannar de kvar kanske de kan få det att verka som att de också dog i olyckan men i själva verket kom därifrån med nån miniubåt eller liknande(simmade under vattnet med dykutrustning och blev uppplaockade av nån fiskebåt med en snubbe som de kan lita på som förare) ..

Jag hade en liten idé om det. Tänk jättebra våtdräkter, en liten motor/väldigt bra kunskaper i simning, en bunt syrgas (eller sånt som dykare andas med iallafall. Försök inte rätta mig, viktigpettrar!) och vikter..sen simmar man bort en bit (så långt bort att man är säker från explosionen och utsläppet) och ligger under ytan och andas syrgas en stund, tills katastrofen är över men innan myndigheter och media är där, och går upp till en båt/ubåt som väntar i närheten och tar sig därifrån. Alternativt tar man specialvåtdräkter, syrgas och simmfötter/rmotor. Man simmar bort en bit och sen rycker man i ett snöre på våtdräkten, vips så sväller den upp och blir en flytväst och så ligger man och flyter ett tag tills uppdragsgivaren kan komma med helikopter och hämta en utan att det märks så mycket.
Ja, det är väl mina små synpunkter. Har inga ideér till äventyret som de andra inte har sagt, men det var väldigt intressant iaf. Man kan ju dra ner lite på "paranoia-nivån" så att rp:s inte är efterlysta av tre brottssyndikat och hela världen utan kanske bara ett brottssyndikat. Det är nog lättare att spela som del i en kampanj.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Det lär nog inte vara någon större svårighet att sno en dykardräkt, det utförs ju en hel del reprationer och undersökningar av Troll under vattnet. Och med en sån ska man ju klara sig ett bra tag under vattnet.
 
Top