Nekromanti Äventyrsgenerator/SL hjälpmedel version 0.51

Jenin

Veteran
Joined
1 May 2008
Messages
37
Hmm, jag ser inte vad som är annorlunda med SLP-knappen :gremfrown:
Däremot så är stridsgeneratorn underbar :gremlaugh: Jag saknar dock två saker:
Att kunna hålla reda på hur mycket skada en viss slp har tagit, kanske genom att kunna skapa en flik eller något för varje SLP och ställa in dess rustning på förhand och därefter välja vilken SLP som blir skadad i stället för att varje gång välja rustning etc.

Den andra saken är att generatorn räknar ut de reducerade skadeverkan åt en.

Det är en jäkligt snygg grej redan som det är, så se detta mer som förslag på vad som kan utvecklas :gremwink:
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Texten "Spelledarperson" är inte längre särskriven. :gremwink:

Håller jag med om att en SLPflik där man kan se hur mycket skada de tagit skulle vara riktigt underbar, då skulle det garanterat användas varje strid. En mycket bra ide!
 

SchteeekarN^

Veteran
Joined
26 Jun 2010
Messages
44
Location
Luleå
lever projektet fortfarande skulle det sitta fint med ordentlig blodförlust så man inte förlorar ett kryss blod pär runda när man får ett kryss på blödningstakt ^^
 

myran

Veteran
Joined
13 Dec 2011
Messages
47
Jag vet inte något om detta projektet men jag & Spider Jerusalem har skrivit en skade-räknare enligt eon3's formler i HTML/JS anpassad till användning utav paddor/mobiler.

Hade tänkt att göra så man kan tracka skada på individer osv men har haft en del annat att tänka på senaste tiden så det har tyvärr inte blivit av.

Du kommer åt det verktyget på http://eon-skada.googlecode.com/files/eon-skada_v1.3.zip om du är intresserad. Koden är inte det snyggaste, skyller på att det är första gången jag kodat html5 och javascript.
 

Scullicon

Veteran
Joined
27 Mar 2011
Messages
44
Location
Göteborg
Skaderäknaren var riktigt smidig, Just den biten tar ju alltid så mycket tid, ser fram emot att testa den ''in action'' så att speaka.
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Äventyrsgenerator/SL hjälpmedel version 0.53

Har inte skrivit på det här på bra länge, planen är att fortsätta så fort jag tar mig kragen och lär mig ett nytt programmerings-språk men det är svårt att få tummen ur.

Under tiden kan jag ju länka till
Äventyrsgenerator 0.53

Ert lilla program verkade perfekt för mobilen.
Ta gärna idéer från mitt program.
 

Rekishi_UBBT

Veteran
Joined
17 Jul 2011
Messages
30
Location
Sollebrunn
Tack! Detta hjälper jättemycket, både för att få lite idéer och under äventyret när man behöver något slumpmässigt som kan föra vidare storyn. Tack tack tack!
 
Top