Nekromanti Äventyr

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Hej på er alla

Jag har precis börjat spela EON och nu undrar jag om det finns någon här på forumet som vet var man kan hitta äventyr/uppdrag till EON för jag tycker inte böckerna ger så mycket...

H Desticado
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Om du inte vill köpa äventyr så föreslår jag att du improviserar (annars föreslår jag Regnsynd, ett kortare och ganska enkelt äventyr för nybörjare). Annars föraslår jag att du kollar in Äventyrs-trilogin (rättstavat?) av Magnus Leyton, kommer dock inte ihåg namnet på den. Vart det finns att ladda ner minns jag inte heller, men det är en bra uppsättning äventyr som tar lite tid att spela igenom (kanske kan författaren själv ge adressen till sidan?)...

Kanske Kan herr Layton ge oss länken? Jag har tappat bort mina PDF-er å vet inte var dom finns heller :gremfrown:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Länk

Kanske Kan herr Layton ge oss länken? Jag har tappat bort mina PDF-er å vet inte var dom finns heller

För det första, Leyton om jag får be :gremwink:

Tack för berömmet, äventyren finns på scenariobanken och på vår grupps hemsida, följ länken i min signtur. Mycket nöje
 

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
nä, o därför var ju någon annan givetvis tvungen att göra det :gremgrin: Jag har själv inte spelat den, men skummläst den ytligt. Det känns som den e lite maffig att dra igång för någon som en ny i Eon.

Förövrigt så rekomenderar även jag rengsynd om du funderar på att köpa ett äventyr. Om du inte har någon grundbok än o tänker skaffa än så är ju EON II BOXEN given.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Rälsning m.m

Jag har själv inte spelat den

Men, för ***...gör om, gör rätt!! :gremcool:

Det känns som den e lite maffig att dra igång för någon som en ny i Eon.

Just det...å andra sidan (för att vara självkritisk) så är äventyren (möjligtvis med undantag för del 1) ganska rälsade...vilket gör att även en oerfaren grupp kan ha glädje av dom.

För att tala mer om rälsning så tycker jag inte att det är fel. Om jag köper/laddar ner ett äventyr så är det p.g.a. jag inte orkar eller vill tänka ut för mycket själv..och ska man spelleda ett äventyr som man köpt/laddat ner och inte orkar tänka hur mycket som helst krävs det att det är rälsat..
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Rälsning m.m

Cyniker som man är...

Själv är jag starkt emot rälsning, det är det värsta jag vet då min spelgrupp aldrig gör som de måste.. står det t.ex 'sedan går de antagligen in till höger' eller dylikt så slår min grupp hellre sönder väggen (verkar det som) än att gå till höger.

Därför skriver jag mina äventyr så löst som det är möjligt, med endast vissa saker som måste göras.
Plus att jag kör mycket med triggers, typ 'går de dit händer det, och då det har hänt händer det också'... funkar mycket bra.

Jag läste igenom det första äventyret i din trilogi för ett tag sedan och jag valde att inte köra det. Ska jag vara ärlig så gillade jag det inte.. men jag är mycket positiv till hur du lagt upp SLP sektionen, då den var lika många sidor som äventyret självt.. sånt gillar jag!

En ganska stor sak som jag vart lite brydd på var att det verkar som om man måste vara en soldat av något slag för att få någon chans till att ta del av själva äventyret...
Det fungerar inte i min spelgrupp då de flesta hellre är en florist än att vara en soldat.

Det var mest småsaker som jag ogillade.. inget stort... vad jag minns....
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Re: Rälsning m.m

Det där är väll inte sant, Villka fördommar, om det står en skyllt "TILL HÖGER"så skulle... , ... , ... Ähh, glöm det, du har rätt...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
JAG VET ATT JAG INTE KAN STAVA
Alltså... du kanske borde jobba på det istället för att ignorera det. Dina inlägg kan i många fall överträffas av dyslektisk tioåring.
Se det inte som gnäll, utan som konstruktiv kritik. Det är nämligen svårt att bli tagen på allvar när man stavar så dåligt som du.

/Joel - försöker att vara hjälpsam
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Re: Rälsning m.m

Själv är jag starkt emot rälsning

Ja, jag med...men som sagt, gör man äventyr för andra så blir det oundvikligen ganska rälsat :gremfrown:

men jag är mycket positiv till hur du lagt upp SLP sektionen

Okej, störde mig nått olidligt på SLP-sektionen i Sorgernas Brunn, bara en massa siffror..olidligt :gremfrown:

En ganska stor sak som jag vart lite brydd på var att det verkar som om man måste vara en soldat av något slag för att få någon chans till att ta del av själva äventyret...

Nja, det stämmer inte riktigt, läser man noga ser man att det står att om nån RP inte passar till spaningsgruppen får man andra uppgifter...sjukvård, pilmakeri o.s.v...SL-improvisation..

Men det är klart, florist vet jag inte riktigt :gremwink:
 

Schyte

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
85
Location
Mt. Zal, Tholamar
Føreslår du regnsynd? Den går ju inte ens att anvanda! Man måste ju skriva om allt innan man kan spela.
Men aventyret ar j-vligt bra (har bara last det men det verkar mycket bra) Men går inte att vara Spelledare på (enligt mig)


Schyte - På besøk i norge
Alle taler Norsk
 
Top