Re: Rälsning m.m
Cyniker som man är...
Själv är jag starkt emot rälsning, det är det värsta jag vet då min spelgrupp aldrig gör som de måste.. står det t.ex 'sedan går de antagligen in till höger' eller dylikt så slår min grupp hellre sönder väggen (verkar det som) än att gå till höger.
Därför skriver jag mina äventyr så löst som det är möjligt, med endast vissa saker som måste göras.
Plus att jag kör mycket med triggers, typ 'går de dit händer det, och då det har hänt händer det också'... funkar mycket bra.
Jag läste igenom det första äventyret i din trilogi för ett tag sedan och jag valde att inte köra det. Ska jag vara ärlig så gillade jag det inte.. men jag är mycket positiv till hur du lagt upp SLP sektionen, då den var lika många sidor som äventyret självt.. sånt gillar jag!
En ganska stor sak som jag vart lite brydd på var att det verkar som om man måste vara en soldat av något slag för att få någon chans till att ta del av själva äventyret...
Det fungerar inte i min spelgrupp då de flesta hellre är en florist än att vara en soldat.
Det var mest småsaker som jag ogillade.. inget stort... vad jag minns....