Nekromanti Är Western kul?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Beskriv er kampanjvärld

Och när skriver ni en New York modul då? eller kanske en längre artikel eller artikel serie som ni kan publicera i valfri speltidning a la 100 sidor fyrfärgstryck? :o)

Skulle vara intressant att läsa... Jag har nämligen ingen koll alls på hur Östkust städerna såg ut runt 1870 talet..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Beskriv er kampanjvärld

Tja, med tanke på att de flesta immigranter, kom till New York det första de gjorde så ;-))

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Joined
17 May 2000
Messages
122
Location
Östermalm Stockholm
Re: Påpekar...

Det är PDF-filen som det är fel på... Jag vet! Så snart jag har tid ska jag fixa en ny. Det tar lite extra tid eftersom jag inte har pagemakerfilen kvar efter en olycklig hårddiskkrasch.
Men som sagt, det ska fixas!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: Beskriv er kampanjvärld

Det ligger faktiskt med i våra planer:) Vi har redan grävt fram en massa bakgrundsmaterial och har kontaktat en person vi vet har en fantastisk känsla för kampanjmiljön och är bra på att uttrycka sig (Jo, vi har tvingats kapitulera och inse att vi inte hinner göra allting själva...) - för övrigt samma person som lurade in oss i New Yorks undre värld från början;-)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Beskriv er kampanjvärld

låter bra... blir det en modul eller artiklar?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: New York, New York

Bra! Låter gott...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Tinderdale

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
9
Re: Beskriv er kampanjvärld

Faktiskt lyckades vi riktigt bra med att reda ut konspirationen mot Abe Lincoln. Det kvarstod dock några frågetecken att reda ut, men med alla belöningspengar på fickan fanns ingen riktig motivation att driva det djupare. Bättre då att spendera pengar i Washington på livsnödvändigheter som kvalitetsvapen och schyssta kläder! Dessutom kände vi iver att få återgå till tryggheten i Ol'west, till den solstekta dammiga prärien i Texas där en ransch väntar på att få blomstra... Fast jag måste ändå säga, att få gå på en 4:e juli-bal i Vita Huset var inte något jag räknat med när jag satt i en liten håla i Mexico för två år sedan, och det var en upplevelse att ta med sig.

/Bradbury
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok.

Iof var det ett BRA tag sedan som jag spelade Western. Men det jag gillade var det coola stämningen, uppläggen. Tyvärr så spelade vi inte något skrivet äventyr. Men jag ska försöka ta upp mitt Westernspelande så snart jag kan.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top