Är SagaGames färdiga med Fantasy!?

pingas

Warrior
Jag spelade ganska mycket Fantasy! Med flera vänner. Kändes som ett perfekt spel för nya spelare men även gamla rollspelare som inte behöver tunga regler för precis allt.

Det går ganska snabbt att skapa karaktärer och hela spelet har någon mysig känsla.

Har köpt nästan allt material som givits ut och allt har använts (förutom något äventyr som vi inte hann spela).

Skulle gärna se nytt material.

Om jag får gissa så har SagaGames nått slutstationen med sin utgivning. Det var ju ett projekt som Tomas Arfert drev, och sen fick han en stroke som gjorde det svårare att orka med en sådan utgivning. Och så jobbar han ju på Paradox som AD också, såvitt jag kan minnas, så då blir det ännu mindre tid över.

Jag ska fråga honom nästa gång jag träffar honom. Han kanske kan tänka sig att släppa det "fritt", så att säga? Det vore ju coolt.

Jag har önskat mig en ny utgåva av Svenska kulter-rollspelet, som Tomas Arfert gjorde tillsammans med Anders Fager. Även om båda tyckte att det hade varit kul, så verkar det inte som att varken tiden eller orken finns. Gissar att det är samma sak med Fantasy!.

Back