Jag har i snart 15 års tid följt Core77, vilket enklast kan beskrivas som en sida för industridesigner, och det är inte ovanligt att de skriver om Kickstarter-kampanjer för alltifrån riktigt smarta prylar till "vad i hela friden!?"-prylar. Det här är första gången mig veterligen som de har skrivit om en rollspelsrelaterad pryl: https://www.core77.com/posts/134646/A-Tabletop-RPG-Dice-Set-Alternative-in-a-Credit-Card-Form-Factor
Det som fick mig att reagera var följande kommentar:
Jag har aldrig betraktat rollspelare som prylgalna men samtidigt har jag förstått det som att olika former av anteckningsböcker, SL-skärmar, spelbord, transportmetoder och så vidare är stort inom en del av D&D-sfären. Är det bara en liten klick eller är det generellt? Stämmer beskrivningen ovan?
Det som fick mig att reagera var följande kommentar:
I was going to place this object in the "Who the F buys this S" category, but I forgot we're talking about the tabletop RPG market here. This market is at least as rabid as the EDC market.
Jag har aldrig betraktat rollspelare som prylgalna men samtidigt har jag förstått det som att olika former av anteckningsböcker, SL-skärmar, spelbord, transportmetoder och så vidare är stort inom en del av D&D-sfären. Är det bara en liten klick eller är det generellt? Stämmer beskrivningen ovan?