Absolut. Nu jobbar jag ju inte på Neogames längre -- så mina intressen är betydligt mer icke-kommersiella än vad de var förr i tiden. Detta kanske syns på tidigare inlägg (exempelvis om jargiska språket). Vad det gäller M&M-II Jag har faktiskt skrivit ganska utförliga magiteoretiska texter om olika aspekter. Tyvärr har jag i princip bara gjort klart Kronotropi, Ataxatropi och Nomotropi. Sedan har ju Petter Nallo och jag en hel del idéer om hur Psykotropi, Teotropi och Daimotropi fungerar. Till exempel kan jag nämna att den sista nu har blivit manifesteringskraften som exempelvis gör det möjligt för människor (och andra liknande varelser) att indefinit inkarnera sig på det fysiska planet (eller "födas" för att använda annan terminologi) Därav människors oförmåga att använda Daimotropi. Kanske skall man släppa dessa texter på nätet. Fast då blir väl Kim ledsen.
Vore ju faktiskt roligt med en lite mer utförlig M&M-II. Ju mer jag tänker på det desto mer saker kommer jag på som skulle bli så mycket bättre med en ny upplaga av denna bok, så jag vet inte var jag skall börja. Nummer ett är nog bättre insides-illustrationer, därefter mer praktiskt användbara besvärjelser, mer magipaket (á la Regelboken) som underlättar det praktiska handhavandet av besvärjelserna, Alkemin kunde bli betydligt coolare. Sedan måste det ju finnas mer magiska föremål, mer intressanta personer (som går att använda) och givetvis tydliga förklaringar och exempel på hur man använder besvärjelser, ritualer, alkemi osv praktiskt.
/ CJ