Nekromanti Är Keep on the Shadowfell så svårt? …

G

Guest

Guest
Jag: Rising använder du hunter's quarry?
Rising: Öhh... Nej
Jag: Varför inte? Du har din minor action kvar.
Rising: Va? Nej... ja... blä.. kuk, snopp, hora, jag skjuter!

Jag: Magnus kan du gå dit och ge mig en flank?
Magnus: Nej jag vill gå hit!

(Vill återigen få påpeka att de fungerar bra i gruppen och kommer med fina ideér ibland : )

För att återgå till OP så jag kan mycket väl förstå att KotS erbjuder nya grupper problem, särskilt om gruppen har spelat lite D&D3 och precis börjat komma in i det systemet.

Men för en mer erfaren spelgrupp som tar sig tid att läsa in sig på systemet och analysera taktik och strider blir det busenkelt.

Och jag kan inte riktigt se hur man som spelkonstruktör skall göra äventyr som är lagomt utmanande för bägge spelgrupperna. Samtidigt förstår jag att wizard valt att lägga ribban närmare den förstnämnda spelgruppen för att inte skrämma bort dessa spelare. Å ena sidan är det trevligt att de försöker locka in fler ungdomar i hobbyn, å andra sidan kommer dessa tro att D&D4 visar hur ett rollspel skall vara : /

(en lösning kunde ju vara extra monster som SL kunde dela ut om han tror att spelarna behöver det extra motståndet, men det är alldeles för ospecifikt för att wizard skulle implementera något sådant)

/Pox - Som skall göra inbrott på SF-bokhandeln och flytta D&D4 från rollspellshyllan till brädspelshyllan.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,014
Basenanji said:
Jag håller Caligulas "Red hand of Doom"-kampanj som ett mästerstycke vad beträffar DM-arrangerade svårigheter. Jävlar vilka krokben han hittade på i den kampanjen. Du kan lätt kolla in hur han arrade första fajten, som ska vara rätt menlös enligt originaltexten, men som Caligula piskade upp rätt ordentligt utan att dra igång spoilerlarmet.
Jag är ny här och hittar ännu inte så bra - kan man få be om en direktlänk till denna tråd?

Tack :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Caligula är faktiskt en jävligt bra DM.. kör City of the Spiderqueen men hans spelgäng nu, och det är verkligen en utmaning.
 
Top