Sadaigh
Swordsman
hehe, jo, ok, jag förstår dej. jag har också ganska mycket att stå i så att säga =P
Intressant, ja, men långt ifrån svartvit vet jag inte riktigt om hag håller med om. Ta t.ex. Malachdrim-alverna. Alla tycker de är onda; folket skyr dem, kyrkan likaså och för att inte tala om de andra Järnalverna
Och som jag har försökt säga hela tiden, Natur. En låg natur ger en "mörka" krafter, typ, och en hög "ljusa", vilket jag verkligen ger en känska av onska och godhet då det finns ett mått på det.
Det ska också tilläggas att jag inte alls har något broblem med en "delvis" (kan vi väl komma överens om?) svartvit värld, som Geminis.
Det enda tillfälle jag störs av svartvita världar är då de är extrema, då det i princip står att "denna ras är ond, och de handlar i onskans namn bara för att vara onda, denna ras är god för att de handlar i godhetens namn bara för att vara goda" och kanske rent utav "onskan existerar, godheten likaså". Detta på ett helt objektivt sätt, så att det verkligen är så. Jag vet inte om det bara är jag, men för mej ringer det helt klart en klocka för D&D i detta samband.