Nekromanti Är det några som är intresserad av forumspel?

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Om du menar play by forum så är jag jätteintresserad (typ oavsett vad för setting/etc) eftersom jag sitter i bebisträsket med brutal spelabstinens.
 

Satorin Vacano

Veteran
Joined
27 Jul 2018
Messages
6
Hoppade med där också men det är kanske inget som hindrar att jag drar igång ett forumspel här också.

Tänkte köra "Fri form" av ett upplägg som jag körde för många år sedan i ett forum. Det går bra att ansluta sig efter hand och jag interagerar efter hand och så utvecklas spelet.
Genre - hehe You See!
?
 

Satorin Vacano

Veteran
Joined
27 Jul 2018
Messages
6
NU BÖRJAR DET!

Solen stekte friskt som det gjort hela sommaren. Nere vid kajen guppade några gamla fiskebåtar som numera tog ut turister på sälsafari och små fisketurer på Kattegatt. Några fiskmåsar kivades om lite matrester som någon lyckats kasta utanför en av de gröna papperskorgarna. En bit där ifrån trängdes badsugna på den lilla sandstrandremsan utanför det ståtliga kallbadhuset som var en av Varbergs stoltheter. I vattnet låg det som en liten tidskapsel från början av nittonhundratalets glansdagar. Dagen var som gjord för sol och bad, vilket de flesta i staden höll med om..... i alla fall nästan alla. På den smala trottoaren utanför de gamla hamnmagasinen skyndade en svartklädd person i långrock av skinn. Hans hår var yvigt i rött och orange som såg mest ut som en brinnande fackla som delat upp sig i två delar. Under ena armen bar han ett stort paket av något slag som var inpackat i vaxat papper med paketsnören.
Folk vände sig om och stirrade på den märkliga mannen som i deras ögon var helt felklädd för årstiden men som snabbt åter fokuserade på sin rinnande glass.
Den mystiska mannen spanade över sin axel och slängde ett snabbt öga på sitt fickur som han bar i sin ylleväst. Han var sen men det hade dykt upp saker på vägen. Stegen skyndades på och han började stigningen upp mot stadens ståtliga fästning som den danske kungen en gång byggt för att försvara Halland från svenskarna. Idag var det exakt 400 år sedan som den stod färdigbyggd i sin nuvarande skepnad.

Innanför den första porten i fästningsmuren så vek den svartklädde mannen direkt till vänster vid en orange gammal byggnad. Några vana svängar först till vänster och sedan höger så stod han tillslut utanför en gammal metallport som ledde in i fästningsmurens inre. Kvicka fingrar fick tändstålet att tända den lilla fotogenlyktan som han plockat fram under sin rock. Skenet lyste upp en gammal brant stentrappa som ledde nedåt. Plötsligt stördes han i sina tankar när en grupp turister med en guide klädd i medeltida kläder rundade ett hörn längre bort. De verkade inte lägga märke till honom så han började att gå nedför den branta trappan, ner i fästningens vindlande gångar.

Fem minuter senare och ett antal smala korridorer kom han in i den gamla kasernen "Gula Uttern". Idag var rummet tomt så när som på ett stort ekbord med fem stolar. På bordet fanns det tenn kandelabrar med vaxljus som redan brann. Den svartklädde slog sig ner och började att knyta upp snöret runt det väl inslagna paketet som han burit med sig.
Från en sidogång hördes plötsligt klappret av fotsteg och utan att vända sig om så tog han till orda.
"Så bra att den förste redan är på väg. Slå dig ner för snart startar rollspelet"

(Om det är någon som är sugen att spela i detta forumspel så är det bara att slå sig ned och interagera här i forumet)
 

Amdir

Veteran
Joined
21 Oct 2015
Messages
3
Hej!

Jag är en av skaparna bakom Talanrien.com, ett fantasyrollspelsforum som är anpassat för skrivande rollspel i fri form.
Vi har runt 20-30 aktiva medlemmar, alla med olika bakgrund från post by post friform, DnD, Eon, bordsrollspel, osv.

Oavsett om du älskar mörka intriger, magiska äventyr eller bara vill spela nåt lätt och utforska världen så passar Talanrien för dig. Världen har en "bas lore", men är väldigt fri och öppen för spelarnas förslag och tillägg. Ta en kik på vår hemsida www.talanrien.com eller se på vår interaktiva karta här för att få en liten överblick och känsla för världen! http://www.talanrien.com/karta/

Vi har en aktiv Discord där vi planerar rollspel, kampanjer och berättelser - länken finns på vår hemsida.
 

Attachments

Top