WRNU Är det mest bara gamlingar på rollspel.nu?

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
men det verkar ha varit The Yard: Rollspel som bytt namn och domän https://web.archive.org/web/19990218042937/http://d192.ryd.student.liu.se/rollspel/. Den sidan var en del av webringen svenska rollspelsskapare som jag har goda minnen av att surfa runt på.
Ja, forumet började som en del av Gardeners hemsida the Yard. Vill minnas att det var 98. Försöker minnas vad som fanns i forumväg innan dess. Passagen hade en rollspelaavdelning i sitt forum åtminstone - det var där jag hittade länken till the Yard när Gardener precis öppnat forumet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Jag minns inte exakt när jag hittade till the Yard, men han ju knyta en hel del kontakter redan på den tiden. I min hjärna var det till och med innan 98, men jag har bara en känsla att gå på.
@ripperdoc var med på den tiden också.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag minns inte exakt när jag hittade till the Yard, men han ju knyta en hel del kontakter redan på den tiden. I min hjärna var det till och med innan 98, men jag har bara en känsla att gå på.
@ripperdoc var med på den tiden också.
Minns du när ni flyttade till rollspel.nu?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
rollspel.nu var väl inte enkom ett forum tidigare heller, utan en mer omfattande hemsida? En av mina vänner skrev recensioner till bland annat Godica, Gemeni och Parabellum för sidan. Minns också ett äventyr till Mutant 2 som fanns på sidan som jag åtminstone då tyckte var kul skrivet. Det gick typ ut på att man skulle skjuta rubbitar. Lite synd att allt detta material är borta nu.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Det fanns mycket mer än forum. Jag minns t.ex. att @Fritt hade någon live-uppdatering från Sävcon som var rätt ambitiös på rollspel.nu
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
rollspel.nu var väl inte enkom ett forum tidigare heller, utan en mer omfattande hemsida? En av mina vänner skrev recensioner till bland annat Godica, Gemeni och Parabellum för sidan. Minns också ett äventyr till Mutant 2 som fanns på sidan som jag åtminstone då tyckte var kul skrivet. Det gick typ ut på att man skulle skjuta rubbitar. Lite synd att allt detta material är borta nu.
Nej, det fanns en redaktion som försökte få fram innehåll av diverse olika slag. Förhoppningsvis är det materialet borta nu. För det mesta var skräp :D
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Nej, det fanns en redaktion som försökte få fram innehåll av diverse olika slag. Förhoppningsvis är det materialet borta nu. För det mesta var skräp :D
Jag kan livligt föreställa mig att materialet inte på långa vägar lika bra som jag mindes det 😄 Men tycker ändå det är lite synd, det finns ju väldigt få texter om de ovan nämnda spelen. Det fanns även en väldigt lång krönika om skapandet av Parabellum skriven av författaren som jag tycker är synd inte finns längre. Parabellum klassades ju ett tag som Sveriges sämsta rollspel (ingen aning om det stämmer) och tycker det är intressant med inblickar bakom kulisserna kring hur projekt kan gå fullständigt fel.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag minns tiden innan rollspel.nu, men jag tror inte att jag skrev något på den tiden, När jag gick i gymnasiet ca 00-02 vet jag att jag hade "kommit tillbaka" till forument och där nånstans är min användare registrerad.
 
Top