Äntligen ny rollspels kontrovers i media!

Status
Not open for further replies.

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala

Jag älskar den här killens vansinniga attityd! :p
To be fair så har ju kontroversen inget att göra med rollspel, bara med olaglig affischering 🤣
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
den här tråden är årets besvikelse . Jävla clickbate


Vad är det som är så kontroversiellt , en lite kufisk snubbe som sysslar med rollspel håller på med olaglig affischering och sätter upp cringe:iga affischer i sitt sökande efter rollspelare som hen dessutom har helt absurda krav på för att få spela i hens grupp .

Var är kontroversen , det är ju inte som att hen leder en satanisk rollspelskult i källaren som dricker blodet ifrån Jungfrur och offrar katter på kyrkogården medans dom läser ur första utgåvan av kult baklänges på arameiska .
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag hoppas han hittar spelare som gillar samma typ av spel som han själv.
Jag tänker inte söka då jag inte kan lova at jag kommer kunna vara med i 10År plus att jag inte är så lockad av en spelgrupp där man tydligen behöver en massa Civilkurage för att orka vara kvar i.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,320
Location
Helsingborg
Om jag någonsin kör en OSR fodder kampanj i framtiden så är det nästan garanterat att ett plakat inspirerat av den här affischen kommer att vara med.
"KRAVEN HAR SÄNKTS PGA FÖR FÅ HJÄLTAR I [land/stad]" och "Kommer inte att sluta [grejen man rekryterar till] på grund av en inneboende svaghet att falla för påtryckningar, avsaknad av civilkurage och en ryggrad eller annan karaktärssvaghet" är liksom guld för en Warhammer-esque kampanj.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
... men något i en del av hans poster på det här forumet satte griller i mitt huvud. Det här var innan jag fick reda på något konkret om hur han faktiskt spelade, men hela idén med att köra ganska hård player skill och ha ambitionen att lära spelarna kriminologi och låta dem använda sina kunskaper… Att låta dem lösa mysterier liksom på riktigt
Jaha, är det den snubben? Jag undrade faktiskt bara häromdagen vart det blev av honom.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Så mycket till kontrovers är det ju inte. Bara en snubbe som sätter upp anslag utan tillstånd. Och samma snubbe som har svårt att hitta folk att spela med, vilket han själv verkar ha förståelse för eftersom han har väldigt (!!!) specifika krav. Jag kan å ena sidan imponeras av uthålligheten och ambitionsnivån. Där påminner herr Skymningsfurste om den där amerikanen som hållit liv i samma storslagna DnD-kampanj i 40 år. Å andra sidan förvånas jag över bristen på flexibilitet. För egen del skulle jag i alla fall hellre spela något som faller lite vid sidan av mina preferenser, än att inte spela alls.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,817
Har för mig att samma person för väldigt länge sedan även lade upp en annons på Sveroks forum när det fanns som lät rätt liknande, samt att de som sökte skulle besitta kunskap om typ riktig utredningsteknik, och att han tyckte det var viktigt att rollspelandet utvecklade ens intelligens och att hans särskilda spelmetod var bäst på att göra det. Skulle faktiskt väldigt gärna vilja vara en fluga på väggen på ett av hans spelmöten, och det menar jag genuint och inte som någon galghumor. Jag undrar verkligen över hur hans spelsätt går till (är dock inte särskilt nyfiken på att själv prova då det verkar skilja dig väldigt mycket från mitt sätt att spela).
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
den här tråden är årets besvikelse . Jävla clickbate


Vad är det som är så kontroversiellt , en lite kufisk snubbe som sysslar med rollspel håller på med olaglig affischering och sätter upp cringe:iga affischer i sitt sökande efter rollspelare som hen dessutom har helt absurda krav på för att få spela i hens grupp .

Var är kontroversen , det är ju inte som att hen leder en satanisk rollspelskult i källaren som dricker blodet ifrån Jungfrur och offrar katter på kyrkogården medans dom läser ur första utgåvan av kult baklänges på arameiska .
Du måste se faran i förlängningen. Det här är alltså en rollspelare som begår brott, och inte bara det, brott i anknytning till rollspelandet. Vad är nästa steg? Pirattv-annonser? Ringar med kontaktannonser som man slår folk med så det blir inpräntat? Skulle det vara okej med andra lagbrott? Piratade pdf:er istället för att köpa rollspel från spelbolagen? Det här kan sluta hur som helst.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag måste erkänna; jag saknar tiden när man körde 12-timmarssessioner =)

Visst var man helt slut efteråt, men det var något speciellt med att bara dyka ner i en fantasivärld en hel jäkla dag.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,804
Location
Off grid
Jag undrar verkligen över hur hans spelsätt går till (är dock inte särskilt nyfiken på att själv prova då det verkar skilja dig väldigt mycket från mitt sätt att spela).
Jag är också nyfiken på vad för tryck/press han egentligen utsätter sina spelare för som kräver så stor begåvning, och sen drastiskt utvecklar dem till uber-människor? 🤔

//EvilSpook
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Legend!

Skönt med någon som vågar ta rollspel på lite blodigt allvar.

Annat än alla fniss- och prutt-spelare som verkar befolka detta forum samt var och varannan actual-play podd som ges ut
 
Status
Not open for further replies.
Top