§5 Oberoende
Föreningen är religiöst och partipolitiskt obunden.
Jag är nyfiken på hur föreningens styrelse resonerar kring §5 och den radikalfeministiska opinionsbildning som förekommer i många trådar här på forumet?
§5 Oberoende
Föreningen är religiöst och partipolitiskt obunden.
Mutanten;n82083 said:Jag är nyfiken på hur föreningens styrelse resonerar kring §5 och den radikalfeministiska opinionsbildning som förekommer i många trådar här på forumet?
Mutanten;n82083 said:Jag är nyfiken på hur föreningens styrelse resonerar kring §5 och den radikalfeministiska opinionsbildning som förekommer i många trådar här på forumet?
anth;n82116 said:Det du kallar radikalfeminism kallar vi för vanlig feminism på den nivå som samtliga av Sveriges riksdagspartier står bakom.
Shit. Det där är ju som upplagt för missförstånd.Måns;n82131 said:"Radikal i radikalfeminism kommer från det latinska ordet för rot, och syftar till att rörelsen söker roten, orsaken till kvinnors underläge i samhället – med slutsatsen att roten är patriarkatet."
Rymdhamster;n82132 said:Shit. Det där är ju som upplagt för missförstånd.
Måns;n82131 said:Värt att notera är att radikalfeminism inte är synonymt med radikal feminism. Just for the record.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Radikalfeminism
http://ungafeminister.se/bloggen/201...adikalfeminism
"Radikal i radikalfeminism kommer från det latinska ordet för rot, och syftar till att rörelsen söker roten, orsaken till kvinnors underläge i samhället – med slutsatsen att roten är patriarkatet."
Vad religiöst och politiskt oberoende betyder har du redan fått svar på. Men som tillträdande ordförande i den nya styrelsen, låt mig kort svara om min personliga åsikt i frågan.Mutanten;n82083 said:Jag är nyfiken på hur föreningens styrelse resonerar kring §5 och den radikalfeministiska opinionsbildning som förekommer i många trådar här på forumet?
Mutanten;n82156 said:Copernicus hade inte snedvridna åsikter. Han hade rätt. Det är ointressant att mer än 90 % trodde på en geocentrisk världsbild.