Nekromanti §5 Oberoende

Status
Not open for further replies.

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

Mutanten har fått svar på sin fråga.

Det innebär att de som vill ha en tvådagarsbanning ska fortsätta att käbbla i den här tråden. Resten kan hålla sig till årsmötet i övriga trådar i forumet.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
anth;n82164 said:
Och som vanligt säger du att du har rätt och att andra har fel utan att kunna argumentera för din sak.
Det skulle vara betydligt mer intressant om du faktiskt kunde ge källhänvisningar som backar upp det du säger.
Du efterfrågar argument:

Feminismen utgår från att kvinnor i allmänhet har en sämre ställning än män.

Feminismens grundinställning att kvinnor i allmänhet har en sämre ställning än män bryter mot minst tre artiklar i FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna:
  • Artikel 2) Var och en är berättigad till alla de rättigheter och friheter som uttalas i denna förklaring utan åtskillnad av något slag, såsom på grund av ras, hudfärg, kön, språk, religion, politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigt.
  • Artikel 6) Var och en har rätt att överallt erkännas som en person i lagens mening.
  • Artikel 30) Ingenting i denna förklaring får tolkas som att det innebär en rätt för en stat, en grupp eller en enskild person att ägna sig åt en verksamhet eller att utföra en handling som syftar till att omintetgöra någon av de rättigheter eller friheter som anges i förklaringen.
När RasmusL anklagade alla män för att vara våldtäktsmän enbart genom att vara just män så bröt han mot Artikel 6 i FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna. Många feminister gör sig ständigt skyldiga till detta brott mot Artikel 6 i FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna. Jag är en person och inte en grupp baserad på min könstillhörighet. Många feminister är totalt fixerade vid människors könstillhörighet. Det finns ingenting som präglar feministernas tankar, idéer, åsikter mm mer än rörelsens indelning av människor efter könstillhörighet. Det är skulle jag vilja säga en nästintill sjuklig fixering vid vad människor har mellan benen.

Könsmaktsordning är ett begrepp inom flera olika feministiska inriktningar och syftar på en teoribildning vars hypotes är att män som grupp är överordnade kvinnor som grupp.

Könsmaktsordningen är en politisk bluff. Det säger sig självt att det är fullständigt omöjligt att vetenskapligt bevisa en "hypotes" som gör gällande att män som grupp är överordnade kvinnor som grupp. Och om det hade varit möjligt att bevisa att könsmarktsordningen existerar (vilket det alltså inte är jag kommer till det) så hade det ändå varit helt ointressant eftersom kollektiv orättvisa bäst bekämpas med individuell rättvisa. För övrigt är könsmaktsordningen också ett brott mot Artikel 6. Uppfattningen att det existerar en könsmaktordning bygger på subjektiva värderingar och inte på objektiva vetenskapliga fakta. Antingen tror man på könsmaktsordningen eller också tror man inte på könsmaktsordningen. Könsmaktsordningen är ingen vetenskaplig fråga. Den är en politisk tro.

Men för all del låt oss ge oss på den vansinniga uppgiften att bevisa vetenskapligt att könsmaktsordningen faktiskt existerar. Beviset vi söker förutsätter att det går att avgöra om män eller kvinnor är över- resp underordnade varandra som grupp. Detta innebär att vi på något sätt måste ta fram ett medelvärde för män och kvinnors livssituation som man sedan kan jämföra sinsemellan för att på så sätt se vilken grupp som är överställd vilken. I praktiken innebär detta att man måste avgöra vilka av bla de här sakerna (och 1 000 000 000 000 0000 000+ saker till) som är värda mest i relation till varandra:
  • Att kvinnor har flera års längre genomsnittlig livslängd än män.
  • Att kvinnor har ett rikare socialt liv än män.
  • Att män tjänar mer än kvinnor.
  • Att män har högre pension.
  • Att kvinnor tillbringar mer tid med sina barn.
  • Att män tar livet av sig i större utsträckning än kvinnor.
  • Att fler systrar än bröder förlorar sina syskon i suicid.
  • Att kvinnor mår mer psykiskt dåligt än män.
  • Att fler bröder än systrar har syskon som mår psykiskt dåligt.
  • Att nästan alla som dör i krig är män.
  • Att sexuellt våld drabbar fler kvinnor i krig (tror jag).
  • Att män spelar mer rollspel än kvinnor.
  • Att kvinnor rider mer häst än män.
Listan här ovanför är inte ens påbörjad men redan nu inser alla människor som är någorlunda vid sitt förstånd att det är fullständigt omöjligt att avgöra hur mycket det är värt att ha en hög inkomst jämfört med att leva några fler år, hur mycket mer fördelaktigt det är att spela rollspel jämfört med att skritta runt med en häst, hur mycket värre det är att bli våldtagen än dödad i krig osv.
Att jämföra sådana här saker med varandra är att jämföra saker som inte är jämförbara. Det säger sig självt som sagt att det är fullständigt omöjligt att bevisa att män som grupp är överordnad kvinnor som grupp. Jag är ledsen att behöva säga det grabbar och tjejer men könsmaktsordningen är en bluff. KÖNSMAKTSORDNINGEN ÄR EN STOR FET JÄVLA BLUFF SOM NI HAR GÅTT PÅ LIKA MYCKET SOM FOLK GICK PÅ DEN GEOCENTRISKA VÄRLDSBILDEN. Ni är så långt ifrån Copernicus ni bara kan komma och ni är inte heller Påven vars auktoritet delvis vilade på människornas tro på den geocentriska världsbilden utan ni är de fattiga bönderna som lät och låter er luras. Könsmaktsordningen är en politiskt lögn som är till för ursäkta politiskt översitteri. Den finns inte till för dig, den finns inte till för mig och allra minst av allt finns den till för utsatta kvinnor i samhället. Den finns bara till för att en liten klick elitfeminister inte likt vanligt folk ska behöva utföra ett vanligt sketet lönearbete. Dessutom förväntar sig de politiska feministpajasarna att jag ska se upp till dem samtidigt som de lever på mig och slår mig i huvudet med sina politiska pekpinnar. Sug min ollade T6:a säger jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,503
You go, girlfriend!

Edit: shite, såg inte att det var grönmoddat!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

Eftersom Vimes och Mutanten uppenbarligen inte kan läsa allmänna modererande gröna inlägg så får de varsin tvådagars banning att öva upp sin moderatormeddelandeläsförståelse!

EDIT: För sin avslutning lägger jag på åtta dagar till till Mutanten, totalt tio dagar!
 
Status
Not open for further replies.
Top