Recent content by Warth

  1. W

    Nekromanti Turslag!

    Jag tycker att man får se upp med att använda tur. Det kan lätt bli fel, stämningen i en hel kampanj kan sabbas om man misslyckas med att göra en enkel grej eller skadar sig för att man drabbas av otur. Däremot fungerar det väldigt bra att använda tur i situationer där spelaren inte vet vad han...
  2. W

    Nekromanti Magiprylar, rauner, söta älvor... (SPOILER för TT)

    Re: Ide(Liten SPOILER) Det låter som en bra idé, alltid positivt när man kan få en lagom balans mellan egna idéer och officiellt material. I den kampanjvärld som jag spelar har spelledaren lyckats med detta svåra konststycke väldigt bra, det har lett till att spelvärlden är både dynamisk och...
  3. W

    Nekromanti Dark Elvs och Drow i Eon

    Re: Alltså... förvisso men om man har så dålig smak att man spelar D&D är det illa, det tycker jag, det står jag för och jag kommer inte andra ändra uppfattning i frågan. Om man kallar sig rollspelare när man spelar D&D är ung. som att kalla sig kock när man arbetar på McDonalds, det håller inte.
  4. W

    Nekromanti Dark Elvs och Drow i Eon

    Det är rätt, inga darkelves här inte! Pesten är nog att föredra skulle jag tro...
  5. W

    Nekromanti hur fungerar det där med Yrken?

    Enkelt uttryckt, precis som i verkligheten. Om du arbetar som tex Programmerare är du specialiserad inom algoritmer och datastrukturer, progamspråk ( 2-3 st olika kanske ), matematik, kompilatorteknik, etc. Dock kanske du saknar färdighetet som snickeri och matlagning. Dessa färdigheter må du ju...
  6. W

    Nekromanti Nytt skadesystem....

    Ja, det finns ju uppenbarligen utrymme för förändring på det området. Men det viktiga är att den genomförs med måtta för att inte riskera att förstöra de grundvalar som regelsystemet vilar på... Tanken att en god krigare eller slagskämpe har bättre kontroll över striden är ju kanske lika...
  7. W

    Nekromanti Neogames

    Re: Deadline? Vad var nu det?! Givetvis skriver man material för att det är kul. Det kan jämföras med att utveckla mjukvara under GPL. Det behöver dock inte betyda att man ska dra ut på tiden i all onändlighet. Det måste ju finnas gränser om man åtar sig att göra ett jobb måste se till att...
  8. W

    Nekromanti Neogames

    Deadline? Vad var nu det?! det kanske skulle få till följd att vissa skribenter skulle hålla sin deadline *host krax*
  9. W

    Nekromanti Nytt skadesystem....

    Om du som krigare går in i en strid med föresatsen att inte döda din fiende utan bara såra hobom lätt borde detta för de flesta vara betydligt svårare. Givetvis finns det stridskonster som är direkt lämpade för dueller men för det stora flertalet krigare måste det vara enormt mycket svårare att...
  10. W

    Nekromanti Dark Elvs och Drow i Eon

    _Neeej!_ Snälla, snälla du förstör inte Eons alver med virus från andra rollspelsvärldar! Det är en skymf mot NeoGames att vilja ha med ngt som finns i D&D i deras kampanjvärld. Om du hade läst lite moduler hade du kanske insett att det inte finns ngt behov av att införa sådana element i Mundana.
  11. W

    Nekromanti Nytt skadesystem....

    vad är poängen med att det ska bli svårare att dö? Det är i mitt tycke fördelaktigt med ett rollspel där man kan dö en "slumpmässig" död. Alltså det är alltid riskabelt att strida, även den mest erfarne soldat må dödas av förlupenpil. Med att modifierat skadesystem riskerar den balansen att slås...
  12. W

    Nekromanti Magiprylar, rauner, söta älvor... (SPOILER för TT)

    Re: Materialhandhavande hårda bud?! ;P
  13. W

    Nekromanti Neogames

    det är ur ett rent tekniskt perspektiv oerhört lätt och billigt att uppdatera sin hemsida. Problemet ligger nog snarare någon annanstans i organisationen. För att kunna uppdatera sin hemsida måste man ju sitta inne med information som är värd att lägga upp. Det är inte lätt att författa material...
  14. W

    Nekromanti Magiprylar, rauner, söta älvor... (SPOILER för TT)

    Re: Kultister ja, kultister behöver ju inte vara så skrämmande vid första anblick, de är ung som miljöpartister, de är bara farliga i grupp... :gremooo:
  15. W

    Nekromanti Drakdräpare, slå er på bröstet!

    Hit them hard, hit them clean, hit the net =) Vi ägde... eller ja, vi vann iaf, ganska intressant kamp faktiskt, hade iofs förväntat mig att vi skulle få hårt motstånd men maken till något så seglivat som en drake har jag nog inte stött på förr. Det krävdes en ett dussin bågskyttar, ett par...
Top