Recent content by Kakan

  1. K

    Nekromanti Ändast det bästa duger.

    Re: Kobolder... ...GÖR SÅ ATT ALLA ANDRA OCKSÅ BÖRJAR ANVÄNDA ENBART DE STÖRSTA VAPNEN... vaddå OCKSÅ? jag brukar använda dåliga vapen bara för att jag tycker de se coolare ut, men det är egentligen fullkomligt ologiskt ur min karaktärs synvinkel.. sen tycker jag inte att man ska spotta på...
  2. K

    Nekromanti Ändast det bästa duger.

    Re: Självklart inte Nej men vissa vapen, t.ex. svärd är betydligt svårare att lära sig använda. Eller jag kanske ska säga lättare att använda om man inte kan (kan som i att kunna fäktas jämf. med inte kunna som i bara banka på) använda det. är du säker? jag vet inte säker själv, men jag...
  3. K

    Nekromanti Metaplot till mitt rollspel Tellakhas

    Re: Tackar för responsen! En elak skruvning utav det vore ju att göra de andra gudarna till de som inte kan förlåta! Det som man tror varit gott vänds till ont.Då kommer onskan från alla håll! jag tycker att det sätt som "onda" gudar (som aphost) brukar presenteras på är lite tråkigt, och...
  4. K

    Nekromanti Nitläder har aldrig funitts!

    Re: Högaktade Pom Du har dina preferenser för vad som bör ingå i god fantasy, jag har mina. Det är inte det jag vänder mig mot jag har faktiskt inte nämnt mine preferenser för vad som bör ingå i god fantasy (om du med det menar bra fantasy), däremot har jag sagt vad jag anser är seriös...
  5. K

    Nekromanti Nitläder har aldrig funitts!

    Re: Högaktade Pom Där undrar jag om du har rätt. En del spel har mycket detaljerade utläggningar för att förklara det som med konventionell naturvetenskap är omöjligt, men en del tar magi som en given konvention i fantasy och förutsätter att konsumenten är med på noterna. tja, det är inte...
  6. K

    Nekromanti Ändast det bästa duger.

    Re: Självklart inte förmodligen inte gått in så hårt för att lära sig fäktas med ett svärd som är lika stort som han själv, utan istället valt ett mer lätthanterbart vapen som knölpåk eller dolk... som om det skulle vara lättare (som i mindre svårt) att lära sig slåss med ett lätt (som i...
  7. K

    Nekromanti Nitläder har aldrig funitts!

    Re: Högaktade Pom Om det räcker som förklaring (och det gör det för mig) till varför en pensionär kan spränga ett hus genom att mumla lite, förstår jag inte varför man inte kan låta läder med lite nitar på vara aningen robustare än läder utan nitar. men varför ska nitarna förändra något...
  8. K

    Nekromanti Nitläder har aldrig funitts!

    Re: Högaktade Pom Så jag tycker att det är helt ok att man använder nitläder, kraggsvärd och eldklot om man spelar fantasy. tycker tvärt emot. eldklot och magi i största allmännhet har jag inga problem med, de går att begripa, man bestämmer helt enkelt att folk genom ord eller tankar kan...
  9. K

    Nekromanti Astronomisk hjälp!

    rigel centauri är samma sak som alpha centauri eller toliman, dvs ett namn på hela tippelstjärnesystemet, och den största stjärnan kallas därför för rigel centauri A, alpha centauri A, eller toliman A, och de båda andra kallas [insert något av systemets namn] B respektive C. eftersom C för...
  10. K

    Nekromanti KP i Eon Nytt stridssystem

    Re: Skaderegler utan varken KP eller tabeller! ja det är en schysst variant.. fast det är ju lite tråkigt att kross och hugg ger lika mycket blödningstakt där :gremsmirk: antar att man skulle kunna dubbla smärta och halvera blödning för kross för att bota det, fast det blir ju inte lika "rent" då..
  11. K

    Nekromanti KP i Eon Nytt stridssystem

    Re: Sabbar Realismen (massor med OT) Eftersom det heter "Trauma" och inte "Kroppspoäng" eller "KP" så är det alltså inte egentligen kroppspoäng som eon använder, men ett system som är mycket likt (ordet kroppspoäng finns inte någonstans i regelboken såvitt jag vet ), så då har jag ju rätt...
  12. K

    Nekromanti kraggbarbar som tempelriddare

    hmm.. jag skulle säga att det är en jävligt dryg spelare du har. tvinga honom att skriva en bakgrundshistoria på 5 sidor dataskrivet där han motiverar alla dummheter han hittar på om han vill köra en såpass otrolig karaktär.. passa också på att säga att om han bara hade varit en vanlig vanar...
  13. K

    Nekromanti KP i Eon Nytt stridssystem

    Re: Sabbar Realismen T.ex. så kan man få en skada som gör mycket ONT, men inte är särskilt DÖDLIG det är ju trevligt. fast det är en lögn att påstå att det inte finns några "töntiga kroppspoäng" i eon, så jag var tvungen att lägga mig i. :gremwink: alltså, jag bryr mig inte om ifall de...
  14. K

    Nekromanti KP i Eon Nytt stridssystem

    Re: Sabbar Realismen du har kollat de förenklade stridsreglerna i monsterboken va? om inte så kan jag säga att de innebär att man inte slår någon träfftabell eller några extraskador, utan bara läser av trauma, smärta och blödningstakt från en tabell beroende på hur mycket skada man gjorde...
  15. K

    Nekromanti KP i Eon Nytt stridssystem

    Re: Sabbar Realismen men jag började med Eon just för att det INTE hade en massa töntiga "Kroppspoäng". det här kanske kommer som en chock för dig, men någon måste nog informera dig om en sak: eon HAR kroppspoäng. fast de kallas Trauma. trauma anser jag fungerar snuskigt dåligt och saknar...
Top