Nekromanti Ändast det bästa duger.

Kakan

Veteran
Joined
28 Jan 2003
Messages
159
Location
Lysekil
Re: Självklart inte

Nej men vissa vapen, t.ex. svärd är betydligt svårare att lära sig använda. Eller jag kanske ska säga lättare att använda om man inte kan (kan som i att kunna fäktas jämf. med inte kunna som i bara banka på) använda det.

är du säker?
jag vet inte säker själv, men jag skulle tro att det går att avända ett svärd som en klubba och bara "banka på", fast det är nog ett ganska ineffektivt beteende både med svärd och klubba.. eller missförstod jag vad du sa (får det inte att gå ihop riktigt)?

Jovisst men det blir lite tråkigt när alla kommer dragandes med storsvärd (eller annat tvåhandssvärd typ Lyfali)...

jupp, fast reglerna gör ju det till det bästa.. (inte helt sannt, det kassa SI för storsvärd kan bli jobbigt när man e nybörjare och inte träffar och ger tillbakaknuffning så ofta, men slagsvärd däremot, woah!)
som jag ser det finns det två sätt att lösa det på, antingen så går alla runt med storsvärd och lyfali eftersom det är det mest logiska ur rp'ns synvinkel, eller så kommer alla spelare och SL överens om att inte använda överfeta vapen hela tiden, utan att använda det som vore mest logiskt med våra ögon sett...
 

ClaesFredrik

Veteran
Joined
31 May 2003
Messages
72
Location
Vattnajökul - Island
Kobolder...

...ska jagas...
...är vedervärdiga...
...förstör för alla andra...
...GÖR SÅ ATT ALLA ANDRA OCKSÅ BÖRJAR ANVÄNDA ENBART DE STÖRSTA VAPNEN...
...utnyttjar regler
...har förmodligen ganska tråkigt
 

Kakan

Veteran
Joined
28 Jan 2003
Messages
159
Location
Lysekil
Re: Kobolder...

...GÖR SÅ ATT ALLA ANDRA OCKSÅ BÖRJAR ANVÄNDA ENBART DE STÖRSTA VAPNEN...

vaddå OCKSÅ? jag brukar använda dåliga vapen bara för att jag tycker de se coolare ut, men det är egentligen fullkomligt ologiskt ur min karaktärs synvinkel.. sen tycker jag inte att man ska spotta på folk för att de vill använda de bästa vapnen, ett större svärd är ju ett bättre svärd, så om man har råd med det och kan frakta det, varför inte? okej, det går ju inte så forst att dra ett stort vapen, och det är svårt att låtsas vara oskylldig om man har ett slagsvärd med sig, men om man är legoknekt eller liknande så är det ju 100% logiskt att man väljer det vapen som är grymmast.. och för en magiker så föreställer jag mig att de ofta är aldiga och om de inte är det så är de i alla fall rika som snor och har råd med vilka vapen de vill och kan anställa en tränare och träna lite slagsvärdsfäkning för att hålla sig i form även om de inte planerar att slåss på riktigt med det...

...utnyttjar regler

att se på skadan är knappast att utnyttja regler. däremot brukar jag jävlas med SI och andra små regeldetaljer när jag spelleder bara för att försämra de stora vapnen och liknande..

...har förmodligen ganska tråkigt

jag skulle förmodligen ha ganska så tråkigt om jag spelade magianvändande kraggbarbarsschaman eller något annat über, men min missla däremot är fantastiskt kul att spela med, och han kan inga vapen alls =P
 

ClaesFredrik

Veteran
Joined
31 May 2003
Messages
72
Location
Vattnajökul - Island
Re: Kobolder...

...utnyttjar regler

att se på skadan är knappast att utnyttja regler. däremot brukar jag jävlas med SI och andra små regeldetaljer när jag spelleder bara för att försämra de stora vapnen och liknande..
Jag syftar inte enbart på detta specifika fall. Att välja vapen efter skada är inte att utnyttja reglerna. Det behöver heller inte nödvändigtvis vara koboldigt men det KAN vara det. Att utnyttja regler därremot är alltid åtminstonde lite koboldigt...
 
Top