For the record så var det här exakt min tanke när jag läste trådstarten. Det låter som dåligt skrivna linjära äventyr, som förstås har mycket gemensamt med dåligt skrivna tv-serier (jag har själv inte sett Severance, men väl – tyvärr – sista säsongerna av GoT).
Bra idé att baka in det redan i Döda skogen! Dock:
Jag håller inte riktigt med om det här. Det var i alla fall inte tanken. RP kan stöta på någon av gastarna som kör med orcherna, de kan höra orcherna vid elden klaga över gastarna och den gastlojale ledaren, och de döda orcherna upphängda på...
En drake, ett gäng jättar, ett tempel med frostmagiker, nekromantiker som frammanar demoner och experimenterar med odödlighet, en odöd armé. Och det är i första delen ...
😂
ToaRR är intressant i sammanhanget. Jag hade fått intrycket att det var ett detaljerat spelvärldsbygge av typiskt svartfaraonskt snitt, så när jag faktiskt till slut läste spelet blev jag förvånad. Den viktigaste beskrivningen av världens olika riken uppträder ju bara som ytterst kortfattad...
HoC är väl rätt uttalat 8-bitarsgrafik, även om det nu är skillnad mellan olika 8-bitarsmaskiner. Men mest vill jag uppmärksamma er på Grotten när det gäller svartvita pixlar.
Andra trakoriska kampanjer tycker jag dock har mycket lite att göra med att plocka isär Konfluxsviten. Det har rentav eventuellt ganska lite att göra med en nyversion av Konfluxsviten också, och kanske snarare något för allmänt Ereb Altor-spelande. (Trakorien kommer att vara en del av Ereb Altor...
Det går att klara sig utan Nastigast. Det finns andra kompetenta astrologer, men man får då dras med lite lägre precision vilket skulle kunna leda till att fel person dominerar konfluxen eller att man placerar ut Store stenfar fel. Se Den femte konfluxen, s. 30-31.
Dessutom tycker jag strängt...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.