Rangertheman
Myrmidon
Och Ola LarssonDe svenskar som blivit mest uppmärksammade internationellt är väl framförallt illustratörer. Vi har ju både Egerkrans, Stålenhag, Tapia och Bergting, bara för att nämna några.
Och Ola LarssonDe svenskar som blivit mest uppmärksammade internationellt är väl framförallt illustratörer. Vi har ju både Egerkrans, Stålenhag, Tapia och Bergting, bara för att nämna några.
Hall of Fame i USA.Men är detta en Världens Hall of Fame eller en Sveriges? Om det är för rollspel internationellt och motsvarande Bruce Springsteen precis blivit tillagd så kommer vi med Hasse Andersson som förslag. Och nu menar jag inte att någon av de hittills nämnda är motsvarande Hasse Andersson![]()
Sen vet jag inte om du har hört talas om honom, men det finns en kille som heter Magnus Seter som skrivit lite rollspelsgrejer som jag tycker är ganska bra.
Sekundat, båda två!Mikael "stor i japan" Krankström har ju bedriftat sig med väldigt små medel också.
Om vi ska prata senare måste jag nämna mina barn. De har hittills varken skrivit eller släppt några rollspel alls, men jag räknar med att de tar över och släpper pulizer-belönade spel när de blir över trettio.Min fråga är helt öppen. Så nu eller då eller förr eller senare spelar ingen roll.
/M
Men är tanken att de ska vara internationellt erkända, eller är det av intresse för amerikansk publik vilka som i svensk kontext ska inkluderas i ett Hall of Fame? Obs tycker båda ingångar funkar, men bara så det blir tydligt!Hall of Fame i USA.
Alltså, fundera inte på exakt hur kriterierna ser ut. Tänk fritt! Tänkt stort!Men är tanken att de ska vara internationellt erkända, eller är det av intresse för amerikansk publik vilka som i svensk kontext ska inkluderas i ett Hall of Fame? Obs tycker båda ingångar funkar, men bara så det blir tydligt!
Tänkte samma, Kult blev internationellt och stort, blev på något sätt rollspelarnas revansch på The Satanic Panik.Kult var genuint unikt internationellt, ja. Att dessutom ha skapat Mutant som långt senare la grunden för Fria Ligans engelskspråkiga expansion gör Gunilla Jonsson och Michael Petersén givna i mina ögon.