Kanske stämmer. Fast jag skulle nog våga påstå att det vore en rätt oprövad väg att gå. Vilket officiellt SW-spel har egentligen erbjudit det sen möjligen 1st ed d6? Så att fansen inte vill ha det tror jag är en öppen fråga.
Jag är en allätare i sammanhanget. Jag köper lite av varje, regelböcker till spel som inte har äventyr och motsatsen. Och jag är en sådan som kan köpa äventyr och kampanjer till spel jag inte äger eller har spelat. Sen skadar det aldrig att jag vet att ett spel har en uppsättning g äventyr att...
Genom alla tider? Kanske nyhetens behag som spelar in men...
1. Blade Runner (The One Ring som stark konkurrent)
2. Spelarboken till MUA
3. Konfluxsviten (Det har jag nämligen svarat förr på denna frågan. Jag tycker dock att Undergångens arvtagare är allvarlig utmanare, liksom Tatters of the King)
Blev ett kort Munkcon 5, så jag hann inte heja på och prata med alla jag hade tänkt, men trevligt som vanligt ändå. Men ett pass Walking Dead blev det med @P.eLL.e som SL och @Caserio, @klopoch Erik (vars formumnick jag missade) som spelare. Kul att få chansen att testa det.
Menar du avseende Cyberpunk generellt eller är det sant för alla spel? I det specifika fallet kan jag inte uttala mig men som generell regel skulle jag definitivt invända (åtminstone som princip - sen kan allt gå till överdrift).
Bra genomgång. Visar ju ganska tydligt att det [settingmaterial] absolut inte var en marginell företeelse i den tidiga fasen blev mycket vanligare senare.
Jo. Även om jag väl mer tänkte på läget där SL rakt ut säger att den riktning spelarna driver spelet i funkar inte med äventyret. Det kan ju i sig grunda sig i olika saker. Från att SL bara vill vara tydlig kontra förväntningar, till att hen meddelar att hen slutar SLa om det fortsätter åt det...
Två mycket bra konkretioner av diskussionen. Min infallsvinkel är nog mest att det tidvis är distraherande att tampas med att i en diskussion om scenarion behöva brottas med begrepp som "rälsning" eftersom det ger så pass negativa associationer och riskerar att få hela diskussionen att kantra...
Tycker det helt beror på nivån av blorb. Är äventyret linjärt i klassisk mening kan det räcka med att säga att det är omöjligt att klättra upp. Är det linjärt men med hög grad av blorb kan SL ha en tanke om att "den där väggen är i princip omöjlig att klättra upp för", men försöker RPna, ja då...
Och igår spelade jag ännu ett parti. En multiplayer-match mellan mig, en grupp Witch Hunters och ett gäng norse raiders. Jag kämpade hårt för att få alla mina hjältar att överleva och det gick nästan och jag kom därifrån med delad vinst. (Eller de andra två pucklade på varandra medan jag smög...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.