Idag har jag spelat...

Över helgen var jag spelare i ett Cthulhu-scenario som utspelades 1989. Jag var den ende kring bordet som verkligen kom ihåg 1989 ("De hade inget internet!!") och som kunde sjunga med i varenda sång på vår Keepers soundtrack. Trots detta var jag först att bli galen och dö... :confused:

Jag spelledde ett oneshot i Mutant År Noll där spelarna ganska snart bestämde sig för att gå den onda vägen: de mördade en rivaliserande Boss och förklarade krig mot Arkens mer demokratiska falanger. De kallade Den Gamle för "gårdagens regim". — Bra erfarenhet för mig eftersom jag tänkt att faktiskt börja en riktig MÅN-kampanj nästa vecka (med andra spelare dock)... 🤔
 
Igår spelledde jag fortsättningen på mitt äventyr till "I rikets tjänst". Denna gång över discord istället för över bord på Munkbron som vi gjorde förra gången. Det gick absolut bra och jag hade bättre koll på reglerna och allt denna gång och det flöt mestadels på bra. Fortsätter att gilla systemet väldigt mycket, att rulla en stor mängd t12 är väldigt tillfredsställande och spelet har en precis lagom mängd regler i min mening. Nästa session bör bli den sista för uppdraget så får vi se vad vi tar oss för sen med denna spelgrupp.
 
Igår spelledde jag fortsättningen på mitt äventyr till "I rikets tjänst". Denna gång över discord istället för över bord på Munkbron som vi gjorde förra gången. Det gick absolut bra och jag hade bättre koll på reglerna och allt denna gång och det flöt mestadels på bra. Fortsätter att gilla systemet väldigt mycket, att rulla en stor mängd t12 är väldigt tillfredsställande och spelet har en precis lagom mängd regler i min mening. Nästa session bör bli den sista för uppdraget så får vi se vad vi tar oss för sen med denna spelgrupp.
Med risk för att hijacka igen, hade du varit intresserad av en modul till Foundry för att kunna spela där?
 
Med risk för att hijacka igen, hade du varit intresserad av en modul till Foundry för att kunna spela där?
Det är nog inget för mig. Har jag stått emot att lära mig foundry under alla år jag spellett dungeons and dragons så lär jag fortsätta även nu.
 
Våra DnD hjältar Rangrim, Njord, Caspar och Daeran fortsatte jakten på den mäktiga odöda i nekrpolen under Montclair. Efter att besegratmumier och flygande skallar hittade det laboratorium där de listar ut att den odöda var en mäktig trollkvinna vid namn Thelasa och att de försvunna paladinerna fortfarande var vid liv.

De rusade in och konfronterade Thelasa, som framkallade två demoner av blod. En vild strid utbröt men hjältarna gick segrande därifrån och lyckades hitta 2 paladiner vid liv. De fick reda på två andra paladiner vänta till ondska.
Efter striden fick de ett erbjudande av häxkonugen som regerar i nekropolen att börja arbeta för honom. De valde i stället att återvända till ytan med de levande paladinerna.
 
Symbaroum: Vi spelar in två nya rollpersoner som ersättning för de som stupade på dödens ö. En ambrisk präst och en svartalfs-häxa, goda men omaka vänner, deltar i ett försök att finna de som angripit handelskaravaner i skogarna. Vi dräper en styggelse, möter läskiga alver och anar ugglor i mossen.
 
Back
Top