Rutland Warhammer 40K - Space Lords

Mina bröder, det har varit en ära att kämpa vid er sida. Natten nalkas, en ondska bortom förståelse står på vår tröskel för att förmörka himlen och vanhelga Kejsarsömets söner och döttrar som kommit för att sprida ljus på denna plats. Vi kommer aldrig att backa, aldrig retirera, alltid avancera och den hand som höjs för att slå mot Kejsarens utvalda skall huggas av, krossas och förintas om det så blir vår sista gärning. Vi slåss bäst i skuggan, natten är som mörkast innan gryningen. Bröder, låt oss Upplysa dem!

1. Krig! 721 Marines mot tyraniderna!
3. Dödspatrullför att hugga huvudet av ormen!
Castor Antyllus lv6
Nikander Thrax lv6
Leonidas Valerius lv6
Antenor Pallas lv6
Polydorus Stentor lv6
 
Vermillion Templars utropar heligt KORSTÅG mot Tyraniderna och kättarna i Octgrammatic Brotherhood. Båda farsoternas skall utplånas. Eftersom vi är ättlingar till Black Templars är det helt i sin ordning att vi går i korståg med större truppstyrkor än Codex föreskriver.


X: Öppnar våra heliga cryovalv och tinar 3000 Space Marines
1: Krig.
2 564
Spacemarines skickas in i stackflottans käftar. Död och ära!
1 000 Spacemarines skickas till Hockney för att göra mot Octgrammatic Brotherhoods planet vad de gjorde mot Helvetets hundar.

1 Space Marine, beväpnad med en boltpistol, stannar på Warion framför skattkammarens förseglade dörrar på evig vakt.
RÄTTELSE. Eftersom handlingen ovan är olaglig skall den istället vara:


X: Öppnar våra heliga cryovalv och tinar 3000 Space Marines
1: Krig.
3 564
Spacemarines skickas in i stackflottans käftar. Död och ära!

Så hoppas jag att någon annan kan hantera de rosa kättarna
 
Ända sen Helvetets hundar fick nyheten att Octagrammic Brotherhood vänt kejsaren ryggen så har de tillbringat varje vaken stund med att förbereda sig att rena det som en gång tidigare var Octagrammic Brotherhood med hjälp av kejsarens heliga eld.

Helvetets hundar skickar sin fulla styrka (400 space marines) mot tyanidernas flotta, kejsaren och imperiet måste sättas före personliga intressen.

Bröder även om tyranidernas flotta förtrycker ljuset i från stjärnorna så kommer vi, helvetet hundar alltid brinna klart och tydligt i mörkret. Bröder låt oss ännu engång lysa upp rymden, låt oss använda tyranidernas förvridna kroppar som bränsle för den renande elden. Låt oss ännu en gång visa vår brinande lojalitet mot kejsaren och imperiet, vi brinner för kejsaren!
 
”Bröder! Det är en glädje att se er samlade här, hela Kapitlet, alla … hrrem tusen … i vår innersta rådsal. För nu är goda råd dyra, och än dyrare är tiden, ty det brådskar. Jag talar inte om hotet från tyraniderna, som jag vet att det talas om. Tyrandierna är här och de kommer att förbli här under hela vår livstid, och våra ännu ofödda bröders livstid. Vi har något mer brådskande att dryfta: 300 av våra före detta bröder är fångna av det Oktogrammiska brödraskapet, som har svikit allt, sina eder, sin ära och heder, sitt förflutna, sin framtid, och, värst av allt, Kejsaren, och gått över till De Förgörande Krafterna. Våra bröder plågas och testas i detta nu av sina nya bröder, för att få även dem att svika allt, försvära sina eder och besudla sina odöda själar. Vi måste rädda dem, om det står i vår makt! Jag utlyser ett heligt korståg mot Oktogrammiska brödraskapet! Ned med förrädarna! Må ingen här vila förrän vi eller förrädarna alla är döda! Låt oss nu smida planer tillsammans!”

Inbördeskrig: alla Järnarkivarier mot Oktogrammiska brödraskapet.
X. Exterminatus av Tyranidinfesterad planet.
 
Äntligen en värdig fiende! Vi skall slåss till siste man mot denna fiende! Står vi enade kommer vi segra! (Påminnelse om att vi Brazen Husars räknas som 2 mot Tyranider. Vi kan anstå bidra med ca 1000 man rent effektivt sett)

Vi kan tillsammans nå upp i 9000 man om vi alla gör så gemensamt!
 
1. Krig!
Vi skickar ut 500 Spacemarines i krig mot Tyraniderna

Vi Brazen Husars fruktar inte fienden. Tvärt om tänker vi möta dem i strid och krossa dem som den ohyra de är!

Men fienden är utspridd i hela sektorn, hjälps vi åt kan vi tillsammans kan vi krossa fienden!
 
Octagrammic Brotherhood går med 500 soldater ut i inbördeskrig mot Vermillion Templars. Deras planet verkar oskyddad och vi kommer se till att de inte har något hem kvar när de och deras uppstudsiga ap-konspiration kommer hem igen.

Övriga soldater stannar hemma för att dö i strid mot alla Jokaero i järnarkivarie-dräkt som anfaller Hockney.

Som extrahandling gör vi lite kätteri. Bara för att (och det påverkar nog ingenting annat än att det är kul om korruptionssiffran stiger, men jag tror inte att kätteriet från förra rundan räknades?)
 
Octagrammic Brotherhood går med 500 soldater ut i inbördeskrig mot Vermillion Templars. Deras planet verkar oskyddad och vi kommer se till att de inte har något hem kvar när de och deras uppstudsiga ap-konspiration kommer hem igen.

Övriga soldater stannar hemma för att dö i strid mot alla Jokaero i järnarkivarie-dräkt som anfaller Hockney.

Som extrahandling gör vi lite kätteri. Bara för att (och det påverkar nog ingenting annat än att det är kul om korruptionssiffran stiger, men jag tror inte att kätteriet från förra rundan räknades?)
Lugnt. Det var en kass planet.
 
Lugnt. Det var en kass planet.

Järnarkivarierna känner också att deras hemplanet inte riktigt har den rätta, grym-mörka känslan. När vi pratar med andra kapitel försöker vi alltid hasta förbi frågan "Vilken fräck gimmick har er planet då? Ett flygande fästnings-tempel? Brinnande vulkaner? Giftig atmosfär? Bottenfrusen och bebodd av rymd-vikingar?" eftersom "den består mest av kossor" sänker ens anseende i andra kapitels ögon.
 
Last edited:
Järnarkivarierna känner också att deras hemplanet inte riktigt har den rätta, grym-mörka känslan. När vi pratar med andra kapitel försöker vi alltid hasta förbi frågan "Vilken fräck gimmick har er planet då? Ett flygande fästnings-tempel? Brinnande vulkaner? Giftig atmosfär? Bottenfrusen och bebodd av rymd-vikingar?" eftersom "den består mest av kossor" sänker ens anseende i andra kapitels ögon.
Under tiden har Pale Specters i hemlighet bott gömda på en jäkla lyxresortplanet :D
 
Det var, som ni kanske kan se, säkert 20 år sedan jag senast målade en tennfigur. Men jag kände att jag var tvungen att hedra Vermillion Templars med en snabb målning innan de äts upp av Tyraniderna.
Jag har aldrig målat någon figur (förutom enstaka slarviga tennsoldater när jag var 12) men är väldigt sugen på att slänga ihop några Nova Keledones terminators 😃
 
Back
Top