Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Jag har en idé till en megadunge som jag skissar på i mitt huvud. Och jag har läst de urgamla texterna (OSR-bloggarna) om megadungens alla aspekter, dess historia, dess djup (ha!), om fraktioner, om nivåer och undernivåer, om "traps and tricks", om den mytologiska underjorden, om megadungen som en "tentpole".
Jag har kört två kortare kampanjer också, en i Barrowmaze och en i Caverns of Thracia.
Så jag kan grunderna.
Men jag vill sätta tänderna i en megadungen, en där jag kan se hur alla de här delarna tar sig form i verkligheten. Barrowmaze och CoT har sina brister, så jag vill läsa ytterligare en. Typ Dwimmermount, Stone hell, ASE, Arden Vul. Men vilken är bäst om man mest vill dekonstruera hela dungen för att förstå hur man ska bygga sin egen. Vilken modul är best practice i megadungeon-konstruktion?
Jag har kört två kortare kampanjer också, en i Barrowmaze och en i Caverns of Thracia.
Så jag kan grunderna.
Men jag vill sätta tänderna i en megadungen, en där jag kan se hur alla de här delarna tar sig form i verkligheten. Barrowmaze och CoT har sina brister, så jag vill läsa ytterligare en. Typ Dwimmermount, Stone hell, ASE, Arden Vul. Men vilken är bäst om man mest vill dekonstruera hela dungen för att förstå hur man ska bygga sin egen. Vilken modul är best practice i megadungeon-konstruktion?