TOR - Spel i första åldern

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,955
Location
Maastricht
Tänkte att vi kan göra en klassisk TOR med When, Where, Who etc för kampanjidéer till första åldern. De gamla TOR-kampanjerna och äventyren har alla en sådan här lista så att man snabbt får en överblick över saker, något jag gillar!
Det vore enormt skoj om alla följer samma mall här.

Det blir på engelska då det mesta jag skriver till TOR blir på engleska.
Ja, jag vet, alverna i Ossiriand vill hålla sig utanför kriget med Morgoth, men vad om Morgoth vid sidan om att kämpa emot sina främsta fiender, ändå vill försöka korrumpera eller hålla undan alverna i Ossiriand från att ansluta sig till kampen? De strider ju till trots i Dagor-nuin-Giliath, striden under stjärnorna, och även om Denethor faller där och det beskrivs som att de inte vill delta i kriget mot Morgoth så kanske de inte fullt har något val på hemmaplan?


Campaign: Shadows over Ossiriand

  • When:
    First Age 455 — after the Dagor Bragollach, Morgoth’s shadow creeps south into Ossiriand.
  • Where:
    The deep woods between Thalos and Brilthor in Ossiriand — remote, sacred, and vulnerable.
  • Who:
    Laiquendi protectors, Sindar refugees, Dwarven wanderers — reluctant allies against invading orcs and darker things.
  • Why:
    Morgoth seeks secret routes through the east; Ossiriand’s fall would open the way to Doriath.
  • What:
    Unite the scattered peoples of Ossiriand and hold a strategic place in the forest against a growing enemy forces. Defend the land or see it lost.
  • How:
    Track enemy scouts, awaken forest spirits, forge ancient alliances, and stand together in the defense of Ossiriand.

Vad sitter ni och ruvar på för idéer?
Jag funderade länge över vart jag kan klämma in mest frihet för mig som SL och där man även kan, om man vill, ha med Sindar (Doriath är relativt nära), människor, kanske någon förvisad Noldor, samt dvägar.

Jag förställer mig att hela Beleriand är mer eller mindre påverkat av de större skeendena och att oavsett om man försöker undvika krig, så kanske kriget kommer till dig, eller åtminstone andra faror.
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
6,091
Coolt. Ska fnula lite.

Människor borde passa in. Och är inte ett vad eller pass mer strategiskt än en glänta?
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,955
Location
Maastricht
Coolt. Ska fnula lite.

Människor borde passa in. Och är inte ett vad eller pass mer strategiskt än en glänta?
Man kan nog hitta på nästan vad som helst, men en del platser och heroiska kulturer blir svårare än andra.

En glänta var en "fornlämning", ändrat till "forest" nu.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,955
Location
Maastricht
Jag kör en till för att se om det går att sparka liv i tråden.


Adventure: In the ashes of War

  • When:
    F.A. 462 — in the aftermath of the Dagor Bragollach, the northern defenses lie broken and overrun.
  • Where:
    The scorched wasteland of Ard-galen, near the collapsed Elven outposts at the edges of Morgoth’s growing reach.
  • Who:
    Noldor survivors, Edain scouts from the House of Bëor, and a former thrall of Angband who carries vital secrets.
  • Why:
    A buried Elven vault — hidden since before the Siege — has resurfaced in the shifting ash. It may hold ancient weapons, maps, or lore forgotten by time.
  • What:
    Reach the vault before Morgoth’s scouts. Uncover its contents. Decide whether to use them, hide them, move them and risk the enemy capturing it, or maybe even try and destroy them?
  • How:
    By moving swiftly and unseen across a worn torn land, overrun by enemies, facing both orcs and ancient defenses, and making hard choices with lives and legacies at stake.
 
Last edited:
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,955
Location
Maastricht
Fortsätter och hoppas någon mer hoppar på.


Echoes from Taur-en-Faroth

-When:
F.A. 495 — in the aftermath of Nargothrond’s fall, as Glaurung's presence poisons the land.
-Where:
Taur-en-Faroth — the high, wooded hills above the River Narog, once used by Finrod’s scouts. The ruins of a hidden watchpost stir with forgotten memory.
-Who:
Elves of Mithrim or Doriath, Haladin from Brethil, and a Dwarf-smith tracing old bonds with the House of Finrod.
-Why:
A remnant of Finrod’s craft — a song-bound memory stone — lies hidden in the tower. It may reveal lost wisdom, Glaurung’s schemes, or truths meant to die with Nargothrond.
-What:
Reach the tower before it’s consumed by enemy patrols. Awaken the stone. Interpret what it shows — and decide what should be done with it.
-How:
By moving through a forest heavy with dread, avoiding the eyes of Glaurung’s servants, solving riddles woven into Elven songcraft, and facing the cost of memory in a broken world.
 
Last edited:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
8,201
Location
Port Kad, The Rim
På 1990-talet spelade mitt gäng kampanjen Winter in Ladros. Läs mer på min blogg.

 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,955
Location
Maastricht
På 1990-talet spelade mitt gäng kampanjen Winter in Ladros. Läs mer på min blogg.

Har läst den tidigare med stor behållning!
 
Top