Varulv Vampyrernas maskerad - R5

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,688
Location
Oktoberlandet
För att jag är lat, andra får hålla på och räkna på blodspoäng. Jag ids inte riktigt och andra har ändå bättre koll. Sedan tycker jag väl också 8men här kan vi dricka vin) att det är lite grönande att inte vara egoistisk kring blodet. Jag vinner ju med bynh, oavsett hur pnga blodspoäng just jag har.

Och hörni, vilken jäkla drabbning det här har varit! Jag är ganska trött nu, som ni märker. Tror att ni också är det. Så nu vill jag att vi orkar med hela vägen in i kaklet. Nu ska vi vinna det här spelet! Årets By 2024: vi ska bli den! 🤜🙌💪
Jag tänker mig dig verkligen inte som lat.
Dock så håller jag med dig om att detta upplägg med blodpoängs-dribbel å räkna är röriga saker som är jobbigt.
Jag ligger ofta ett par sidors poster efter några andra i sånt om kluriga upplägg med vad som kommer hända 3 rundor bort osv så det här var ett tungt hästjobb till start att baxa runt. På det att vi var 13 nyårs-taggade spelare från start har gjort det rörigt.

En tanke bara om denna post: vem var det som skrev nåt om att ulvar kan ta till känslor som taktik för att vinna över diskussionen?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,688
Location
Oktoberlandet
Jag vill att alla bybor (ulven kan hålla sig borta, tack på förhand 😉 ) förhåller sig till denna hypotes:

"Ulvarna är två stycken.
Andersson är den ena och X är den andra.
Nu är det R4 och Andersson riskerar att röstas ut. Eftersom ulvarna inte vill det kommer de försöka misstänka andra."


Vilka ulvar ser ni då?
Bra tänk Basse.
Det är klart att den andra ulven försöker rädda sin kompis Andersson.
Jag har ju oroat mig för Brynolf rätt mycket så jag gör en koll på dennes spel mot Andersson i R4 efter jobbet ikväll👍
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag tror verkligen inte Sidd är ulv.

Om Fjodor är god så får du väldigt gärna komma in i spel.

Framförallt Brynolf har ju varit orange genom hela spelet. Inte en så bra R1 och har sagt emot sig själv ett par gånger. Skriver en del men det är sällan särskilt vasst och lite undflyende. Inga starka ställningstaganden. Tror inte jag har mött Brynolf som ulv heller vilket gör mig ännu mer osäker.

Basse har o sin sida skrivit på och inte alltid hängt med helt i svängarna ;) kan vara vilsen bybo eller fint skådespeleri som ulv.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fjodor är ju totalt utcheckad. Ulv tecken eller inte?

Hur som va tusan.

Röst: @Brynolf

Vad har du gjort som grönar dig? Du har sällan drivit saker själv men varit med och inflikat med roliga kommentarer eller liknande. Små instick samtidigt som du har varit försiktig med att tjafsa med folk. Får lite känslan av att det är en illusion av delaktighet. Detsamma känner jag lite med Basse också. Om nu inte Impetigo skickade iväg Fjodor och Andersson ensamma måste nästan ulven vara en av er.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Såja äntligen lite medgång! Känner mig helt slut efter alla missöden det här spelet så skönt att nåt har gått vägen.

Tack @Anthrox också för strålande byboande!
Och Andersson din sluge lågmilde ulv. Vill höra sen om det verkligen var något 40 års kalas🍰

Som det ser ut nu står det alltså mellan Fjodor och Brynolf. Kan vi utesluta oss andra med mer BP?
@Basenanji varför tummade du det här inlägget? Det stämmer ju inte och du har bara 1BP påstår du ju nu. Dessutom gick du ju sedan och röstade på Sidd så du kan ju inte hålla med om något i inlägget jag skrev.

Sånt här får mig att nojja. Ulv som egentligen har mer BP som gjort ett litet misstag kanske?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Samtidigt känns det väldigt otippat att som ulv nu när det gäller sticka ut hakan och ensamt rösta på Hägern...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,688
Location
Oktoberlandet
@Basenanji varför tummade du det här inlägget? Det stämmer ju inte och du har bara 1BP påstår du ju nu. Dessutom gick du ju sedan och röstade på Sidd så du kan ju inte hålla med om något i inlägget jag skrev.

Sånt här får mig att nojja. Ulv som egentligen har mer BP som gjort ett litet misstag kanske?
Jag tänkte just skriva: varför sitter Octa så lugnt idag å deltar inte?
Sen så läser jag Octas första poster nu om Brynolf och håller med: för det är ju just det jag skrivit om Brynolf flera gånger.
Försöker du smörja mig Octa eller?
Jag tänker att jag hänger på Octa med röst på Brynolf.
Så kommer Octas tredje post som Basse läst (tummat) MEN inte påpekat att han bara har 1 bp OCH röstar på annan person.

Röst: @Basenanji

Har du nån förklaring Basse?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
@Basenanji varför tummade du det här inlägget? Det stämmer ju inte och du har bara 1BP påstår du ju nu. Dessutom gick du ju sedan och röstade på Sidd så du kan ju inte hålla med om något i inlägget jag skrev.

Sånt här får mig att nojja. Ulv som egentligen har mer BP som gjort ett litet misstag kanske?
Svårt med smileys de kan tolkas så olika; jag höll med om det du skrev.

Sedan är det ju helt hopplöst just nu för alla är både gröna och röda:

Sidd är grön för att han röstade ut Impan, men svårbedömd och läskig med sitt fluffande.

Octa är grön för bra nubiskes, allmänt vettig, bra tankar kring mekaniken, men hur var det nu med blodet för Xyas?

Hägern herregud var ska vi börja, jag tycker ju att han är solid och minst lika bra som Anthtox, men sedan har vi det här med rösterna i slutet på R1 och snabbheten att rösta ut Impan…

Brynolf är mysig mustig och mystisk om vartannat. Varför röstade han så sent på Andersson?

Fjodor är ju en sköning, men ack så frånvarande! Och ändå fräser han till och vill aktivt byta från Brynolf till Andersson när han istället kunde rädda Andersson.

Så, summa summarum: svårt läge! 🫤
Just nu går jag på att det mest rimliga är att Fjodorsenuba bara chillade förra rundan och att Brynolfs tröghet att rösta ut Andersson berodde på annat.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag har sagt att jag bara har en blodspoäng. Gör inte det här till någon grej nu!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Aha, ni tolkar det som att jag inkluderade mig själv i det här:

Som det ser ut nu står det alltså mellan Fjodor och Brynolf. Kan vi utesluta oss andra med mer BP?
Äh, jag gillade mer det andra Octa skrev där.

Och som jag förklarat tidigare, jag skiter i den här mekaniken med blodspoäng hit och dit! Jag avstod från möjligheten att skaffa poäng när vi skulle rösta ut Andersson om ni minns?!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Det var DET HÄR min tumme upp hällde:

Såja äntligen lite medgång! Känner mig helt slut efter alla missöden det här spelet så skönt att nåt har gått vägen.

Tack @Anthrox också för strålande byboande!
Och Andersson din sluge lågmilde ulv. Vill höra sen om det verkligen var något 40 års kalas🍰
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,688
Location
Oktoberlandet
Fundering om Fjodde som ulv i R1:
Fjodde deltog inte R1 och röstade inte.
Hur farligt läge var det för Impe?
Tänk bort dennes sista snajpröst på Genesis.
Då stod det 7-5 och alltså rätt stabilt även fast fjodde var lost.
Det var alltså heller ingen fara att släppa en röst som Impe gjorde i sista sekund.

Utvärdering: Fjodde kan här verkligen vara ulv.

Undrar om inte ulvtjatten måste varit sparsmakad med frånvarande fjodde, full Andersson och Impe som skickade ut sig själv i R1.
Byn har grävt rejält på sig själv och gjort jobbet i så fall.

Röst: @fjodorsenuba

Basse är en sjysst lirare låt Basse leva😍
 
Top