Varulv Vampyrernas maskerad - R5

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mina små notiser om folk och fä:

Basse: Har spelat rätt skumt med udda slutsatser och mycket tänk som är mig helt främmande. Men grönas av att ha röstat Imp i R1.

Sidd: Har spelat rätt skumt med udda slutsatser och mycket tänk som är mig helt främmande. Men grönas av att ha röstat Imp i R1, och till och med hoppat runt lite och haft alla möjligheter att "rädda" Imp i tajta lägen men gjorde inte det.

Häger: Spelat bra och grönas väl av den där papphammar-rösten i R1. Eller hur? Andersson försökte (ärligt?) få ut honom förra rundan.

Octa: Spelat bra. Röstade dock på Xyas. Andersson försökte (ärligt?) få ut honom förra rundan.

Fjodor: Lågsniff. Suspekt röst på Sidd nu, upplagd för uv-seger. Grönas lite av det där med PM i R1. Har varit konsekvent anti-Andersson hela spelet. Impe borde inte ha begått harakiri med Fjodde och Andersson i laget.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
När jag säger "grönas" menar jag förstås inte "grönas helt" utan "får gröna poäng"
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Jag har nu 4 bp.

Hade jag kommit upp i 5 bp så hade jag varit garanterat grön nu tror jag om jag rä
Mina små notiser om folk och fä:

Basse: Har spelat rätt skumt med udda slutsatser och mycket tänk som är mig helt främmande. Men grönas av att ha röstat Imp i R1.

Sidd: Har spelat rätt skumt med udda slutsatser och mycket tänk som är mig helt främmande. Men grönas av att ha röstat Imp i R1, och till och med hoppat runt lite och haft alla möjligheter att "rädda" Imp i tajta lägen men gjorde inte det.

Häger: Spelat bra och grönas väl av den där papphammar-rösten i R1. Eller hur? Andersson försökte (ärligt?) få ut honom förra rundan.

Octa: Spelat bra. Röstade dock på Xyas. Andersson försökte (ärligt?) få ut honom förra rundan.

Fjodor: Lågsniff. Suspekt röst på Sidd nu, upplagd för uv-seger. Grönas lite av det där med PM i R1. Har varit konsekvent anti-Andersson hela spelet. Impe borde inte ha begått harakiri med Fjodde och Andersson i laget.
@Basenanji
Du ser väl liksom jag att Brynolf här nu målar upp en bild av oss 2 på som likadana.
På så sätt ska vi tänka att “Jag vet att jag är grön MEN hur fasiken är det med den andra?”
Brynolf försöker här alltså kanske få oss att ge oss på varandra.

Brynolf: stassa upp ett case på mig då!
Vilka udda slutsattser tänker du på?

Och om vi nu är på samma lag: vad har du för udda slutsattser på Basse?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Bara för att visa var jag står i tänket:
Orolig för att det är nåt skit på Basse/Brynolf.

Men Fjoddes frånvaro först 2 dygnen, sen IKEA på det och nu jobb off känns ju sådär byboigt.
Och nu den måttligt välriktade rösten på det.

Röst: @fjodorsenuba

Tror dock det inte kommer att ge oss så mycket vettig respons.

Fjodde kämpa dig in i spel nu tack🙏😇👍
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Du ser väl liksom jag att Brynolf här nu målar upp en bild av oss 2 på som likadana.
På så sätt ska vi tänka att “Jag vet att jag är grön MEN hur fasiken är det med den andra?”
Brynolf försöker här alltså kanske få oss att ge oss på varandra
Jag släppte just dig som du nog märkte. Om man ska kolla på mig så har jag säkert spelat ganska klantigt emellanåt, men så röstade jag ju på Xyas så vi har ju inte alls samma förutsättningar här. Själv tycker jag ju att jag spelat grönare än du men det får väl folk avgöra.

Att du skulle få det till att jag skulle ställa mig själv mot dig här är ytterligare en underlig slutsats.

"spelat skumt med underliga slutsatser" är en väldigt allmän poäng, jag har inga länkar eller citat men jag tycker ni två på en aggregerad nivå har många konstiga inlägg.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag har ju jobbat efter de här "axiomen" jag tjatat om. Tex att de som inte röstat på Xyas inte KAN vara ulvar, att Impe inte KAN ha gjort sin gambit om hans polare är lågsniffare, etc. Som det ser ut nu så är det bara Octa som inte bryter mot nåt av de axiomen, men Anderssons slutvevande får mig att tvivla även på honom. Han har dessutom lirat byboigt i övrigt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Att @fjodorsenuba lagt första rösten på blodsäcken Sidd är det mest suspekta någon gjort på länge. Du lägger upp för ulvseger här och du vet att Sidd grönas om det blir en till runda. Sålunda kan du inte knipa honom då utan måste äta upp två av oss andra vilket du inte lär hinna med. Så en hail Mary av team ulv.


Fjodor, om du bara flyttar din röst längre bak så
slipper du möjligen undan här. Ju längre du ligger kvar desto rödare blir du och desto grönare blir Sidd
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag har ju jobbat efter de här "axiomen" jag tjatat om. Tex att de som inte röstat på Xyas inte KAN vara ulvar, att Impe inte KAN ha gjort sin gambit om hans polare är lågsniffare, etc. Som det ser ut nu så är det bara Octa som inte bryter mot nåt av de axiomen, men Anderssons slutvevande får mig att tvivla även på honom. Han har dessutom lirat byboigt i övrigt.
Det jag ville säga här var förstås att man nog får bryta mot nåt axiom för att kunna hitta sin ulv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Att du skulle få det till att jag skulle ställa mig själv mot dig här är ytterligare en underlig slutsats
Fasiken vad otydlig jag måste vara.
Jag läser din röd/grön-post som att du skriver likadant om Bsse och Mig.
Inte Dig å Mig.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Ser nu att jag ligger som förstaröst på Andersson, Anthrox tvåa med röst #19:

View attachment 16311

Jag vill inte smita undan ansvar, men Anthrox får gärna ta blodet om vi röstar ut Andersson! Jag klarar mig fint på min enda blodspoäng!

Jag röstar helt enkelt på Genesis och därefter tillbaka på Andersson om ni undrar vad jag håller på med.
Det här draget är ju vad som gör att Sidd nu sitter på 4 BP (eller vad han nu sitter på), och är ganska skralt motiverat. Vill du förklara lite?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,045
Att @fjodorsenuba lagt första rösten på blodsäcken Sidd är det mest suspekta någon gjort på länge. Du lägger upp för ulvseger här och du vet att Sidd grönas om det blir en till runda. Sålunda kan du inte knipa honom då utan måste äta upp två av oss andra vilket du inte lär hinna med. Så en hail Mary av team ulv.


Fjodor, om du bara flyttar din röst längre bak så
slipper du möjligen undan här. Ju längre du ligger kvar desto rödare blir du och desto grönare blir Sidd
Röst: @Genesis
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Röst: @Sidd

Toapostar. Föyttar mig.lägnre bak.
Vafandå kan ingen vara vara lite superulvig en endaste gång?

Ok Fjodde kan fortfarande vinna på ett mord. Men nog fan väktar vi Sidd. Så han skulle isåfall sätta allt på att väktaren är död. Vilket är vaddå? 50-60% chans vid det här laget?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vafandå kan ingen vara vara lite superulvig en endaste gång?

Ok Fjodde kan fortfarande vinna på ett mord. Men nog fan väktar vi Sidd. Så han skulle isåfall sätta allt på att väktaren är död. Vilket är vaddå? 50-60% chans vid det här laget?
Och det gäller för övrigt alla schrödingers ulvar därute.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Faktiskt intressant läge nu kl 12:48 gott folk.

Om INTE Sidd eller Fjodde är ulv:

Vi har 3 spelare som röstar på fjodde. (Octa, Brynolf, Sidd)
Vi har 3 spelare som röstar på Sidd. (Häger, Basse, Fjodor)
Jämna drev är bra på så sätt att det då finns saker att analysera.
Att fjodde och jag ligger på varandra kan vi tänka bort.
Även alla varianter där snajpning avgör för det kan ju landa hur som helst då. (Alla får sitta sista sekunden å köra snajpkalas alaHäger)

Det jag tänkte på nu är att visst vore det enkelt nu för ulven att bara lägga en slappröst på Fjodde så är det klappat å klart:vinst för den ulven.

Ulven kan lika gärna ligga kvar men har ju vunnit om HägerUlv eller BasseUlv byter till fjodor.
Vi får se vem vad Häger eller Basse gör nu i em.
Känns som att Hägern prövar ett case med sin röst på mig.
Basse hänger bara på!
Fjodor försöker rädda sig själv.

Likaså spelar Brynolf safe med 2a-röst på fjodde.

Kan det finnas ett matte-scenario där vi kommer överens att rösta ut mig med påföljden att vi avslöjjar ulven?
Och överlever en runda.
Då är jag på - som Basse brukar skriva - vi vinner tillsammans som by!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hur blev Sidd röd helt plötsligt? Varför röstar ni där?

Tror som sagt ulven är bland våra 1 poängare.
 
Top