Varulv Vampyrernas maskerad - R5

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Tja, det här är svårt! Jag tycker att det skaver betänkligt med Sidds röst på Impetigo i R1. Å andra sidan är det störigt med det där sann makt och ”svepa vinglas”.

Fjodor känns trots allt grön och röstade på Andersson.

Om jag ska leta ulvar bland Hägerstrand, Octagonal och Brynolf tycker jag att Brynolf är grönast. Jag kan tänka mig att vi röstar ut någon av dem nu och hoppas på att ulvarna inte vinner. Då om vi valde fel så kan vi kanske hitta ulven rundan efter?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Tja, det här är svårt! Jag tycker att det skaver betänkligt med Sidds röst på Impetigo i R1. Å andra sidan är det störigt med det där sann makt och ”svepa vinglas”.

Fjodor känns trots allt grön och röstade på Andersson.

Om jag ska leta ulvar bland Hägerstrand, Octagonal och Brynolf tycker jag att Brynolf är grönast. Jag kan tänka mig att vi röstar ut någon av dem nu och hoppas på att ulvarna inte vinner. Då om vi valde fel så kan vi kanske hitta ulven rundan efter?
Svepa vinglas förstår du väl vad det betyder?
Att det finns så många om och men i de här trådarna.
”Sann makt”-fluffet har jag belyst i en post. Har du läst den?
Ryck upp dig nu Basse😇

Ett problem jag har i mitt tänk är att det skulle vara ”lite tråkigt” om det var SIarKungsbluffaren och 2 lågflygare som vore ulvagänget.
Jag vill vara mästerdetektiven som lyckas sätta dit en aktiv lurifax i stället för toa-fjodde nu tex.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag läser nu förra rundan och tänker att vår sista ulv nog inte ville rösta ut Andersson då. Han hoppades på att vi skulle rösta annorstädes och den som verkligen sticker ut är Brynolf som dels vill rösta på Octagonal tidigt och dels sent röstar på Andersson.
@Hägerstrand @Sidd @Octagonal ser ni att Brynolfs beteende R4 tyder på att han var tveksam till att rösta ut Andersson?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Ser nu att jag ligger som förstaröst på Andersson, Anthrox tvåa med röst #19:

View attachment 16311

Jag vill inte smita undan ansvar, men Anthrox får gärna ta blodet om vi röstar ut Andersson! Jag klarar mig fint på min enda blodspoäng!

Jag röstar helt enkelt på Genesis och därefter tillbaka på Andersson om ni undrar vad jag håller på med.
Det här draget är ju vad som gör att Sidd nu sitter på 4 BP (eller vad han nu sitter på), och är ganska skralt motiverat. Vill du förklara lite?
Hördu Basse, du vet ju att jag MÅSTE säga något om påminnelser här. Det här kan du väl ändå inte tro att jag bara skulle släppa? Jag fick en påminnelse efter 10 minuter, men du har ju haft tid på dig OCH varit inne och postat mellan.

Min teori är alltså att det här var bättre för Basse att ge bort rösterna till Sidd via Anthrox, för att kunna plocka dem senare. Redan i R1 pratade vi om att det bästa för ulvar var om BP ackumulerades hos en bybo som kan mördas sent i spel för en plötslig vinst.

I så fall blir ju Basses tjafs med mig förra rundan en kalkylerad "så skulle inte en ulv göra"-ulvgrej. Andersson är på väg ut - lyfter en gammal fråga som Basse nappar på - Andersson avviker från spel - "skulle de verkligen gjort så om de var ett par?" - vinmugg vinmugg vinmugg. Oavsett vilket helt rimligt som ulvmove.

Jag tycker fortfarande att en ulvplan där ulvar undviker öppna BP i det längsta och väntar på att de växt hos en bybo innan de kan göra det vinnande draget är en väldigt trolig grej för ulvar att försöka sig på. Där var alla tre enpoängare misstänka i mina ögon, men det är bara Basse jag kan hitta som gjort en aktiv handling för att undvika utröstningspoäng.

Att som bybo aktivt ducka att få utröstningspoängen när man enbart sitter på startpoängen mejkar absolut ingen sense. Det är bra för byn att så många som möjligt sitter på < 3 BP. SÄRSKILT i läget vi är i denna runda, med bara en ulv kvar.

Om det här inte är en jävla smoking gun så kan jag lika gärna lotta på vem vi röstar ut nu.

Röst: @Basenanji
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag läser nu förra rundan och tänker att vår sista ulv nog inte ville rösta ut Andersson då. Han hoppades på att vi skulle rösta annorstädes och den som verkligen sticker ut är Brynolf som dels vill rösta på Octagonal tidigt och dels sent röstar på Andersson.
@Hägerstrand @Sidd @Octagonal ser ni att Brynolfs beteende R4 tyder på att han var tveksam till att rösta ut Andersson?
Ja det kunde man ju anat att någon skulle dra upp. Men halå det skulle väl vara alldeles för uppenbart. Risken att Andersson skulle ryka var skyhög och att då stå som någon som (typ) försvarade honom låter väl inte som ett bra ulv-move?

Och det var väl inte särskilt akut att han skulle hållas vid liv? Ulv-Andersson hade 2BP och Ulv-Brynolf skulle då också haft 2, eller hur? Ingen chans att vinna förra rundan ändå så ingen nöd att rädda Anders.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Min teori är alltså att det här var bättre för Basse att ge bort rösterna till Sidd via Anthrox, för att kunna plocka dem senare. Redan i R1 pratade vi om att det bästa för ulvar var om BP ackumulerades hos en bybo som kan mördas sent i spel för en plötslig vinst.
Rösta på mig för guds skull om du vill, men anklaga mig inte för att va nåt snille som räknar på blodspoäng hit och dit. Jag är clown, inte nåt geni.

Då tycker jag att det vore rimligare att rösta på mig för att jag kör fladdrigt och extrovert (fast det har jag ju iofs inte gjort så mycket i det här spelet).

Jag tolkar det som att du blev lite irriterad av att jag påminde dig? Du kände det kanske som ”Fan vad han är på mig! Jäkla Basse, sluta tjata!!!” ?

Jag ville bara inte att det skulle glömmas bort, i en tråd som kan bli 20+ sidor. Fattar du? För mig var det ingen biggie, men jag ville verkligen få ett svar.

Nåja, det sagt, rösta på den ni misstänker mest. Jag tycker att jag har grönat mig på massa sätt, men det är ju lätt sagt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Och det där om clown är inget sentimentalt gnäll, jag tycker att vi vinner på att alla försöker vara clowner. Det jag ser som mest problematiskt är när folk ska vara pretton. Liksom, slappna av och skriv nåt dumt så vi vet att du är en av oss! 😉
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Ja det kunde man ju anat att någon skulle dra upp. Men halå det skulle väl vara alldeles för uppenbart. Risken att Andersson skulle ryka var skyhög och att då stå som någon som (typ) försvarade honom låter väl inte som ett bra ulv-move?

Och det var väl inte särskilt akut att han skulle hållas vid liv? Ulv-Andersson hade 2BP och Ulv-Brynolf skulle då också haft 2, eller hur? Ingen chans att vinna förra rundan ändå så ingen nöd att rädda Anders.
Det är sjukt svårt nu, så det enda jag kan hålla mig i är hypotesen: ”Anderssons medulv ville verkligen inte rösta ut Andersson”.

Den som bäst passar in där är du. 🫤
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Rösta på mig för guds skull om du vill, men anklaga mig inte för att va nåt snille som räknar på blodspoäng hit och dit. Jag är clown, inte nåt geni.

Då tycker jag att det vore rimligare att rösta på mig för att jag kör fladdrigt och extrovert (fast det har jag ju iofs inte gjort så mycket i det här spelet).

Jag tolkar det som att du blev lite irriterad av att jag påminde dig? Du kände det kanske som ”Fan vad han är på mig! Jäkla Basse, sluta tjata!!!” ?

Jag ville bara inte att det skulle glömmas bort, i en tråd som kan bli 20+ sidor. Fattar du? För mig var det ingen biggie, men jag ville verkligen få ett svar.

Nåja, det sagt, rösta på den ni misstänker mest. Jag tycker att jag har grönat mig på massa sätt, men det är ju lätt sagt.
Påminnelsegrejen var menad som en skämtsam pik. Släpper det nu om du tolkar tonen så, sorry.

Varför ville du inte ha Anderssons BP? Det hade varit bättre för byn om du tagit dem, och det stämmer med ulvtaktiken jag beskrev att ducka det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Varför ville du inte ha Anderssons BP?
För att jag är lat, andra får hålla på och räkna på blodspoäng. Jag ids inte riktigt och andra har ändå bättre koll. Sedan tycker jag väl också 8men här kan vi dricka vin) att det är lite grönande att inte vara egoistisk kring blodet. Jag vinner ju med bynh, oavsett hur pnga blodspoäng just jag har.

Och hörni, vilken jäkla drabbning det här har varit! Jag är ganska trött nu, som ni märker. Tror att ni också är det. Så nu vill jag att vi orkar med hela vägen in i kaklet. Nu ska vi vinna det här spelet! Årets By 2024: vi ska bli den! 🤜🙌💪
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag vill att alla bybor (ulven kan hålla sig borta, tack på förhand 😉 ) förhåller sig till denna hypotes:

"Ulvarna är två stycken.
Andersson är den ena och X är den andra.
Nu är det R4 och Andersson riskerar att röstas ut. Eftersom ulvarna inte vill det kommer de försöka misstänka andra."


Vilka ulvar ser ni då?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
För att jag är lat, andra får hålla på och räkna på blodspoäng. Jag ids inte riktigt och andra har ändå bättre koll. Sedan tycker jag väl också 8men här kan vi dricka vin) att det är lite grönande att inte vara egoistisk kring blodet. Jag vinner ju med bynh, oavsett hur pnga blodspoäng just jag har.

Och hörni, vilken jäkla drabbning det här har varit! Jag är ganska trött nu, som ni märker. Tror att ni också är det. Så nu vill jag att vi orkar med hela vägen in i kaklet. Nu ska vi vinna det här spelet! Årets By 2024: vi ska bli den! 🤜🙌💪
Och det håller inte, vilket inte är ett personangrepp.

Övriga: tycker ni att detta är tillräcklig motivering för varför Basse med sin röstförflyttning krattade för att Sidd fick blodpåsen?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Och det håller inte, vilket inte är ett personangrepp.

Övriga: tycker ni att detta är tillräcklig motivering för varför Basse med sin röstförflyttning krattade för att Sidd fick blodpåsen?
Njaej. Jag har dock inte riktigt nappat på varför det skulle vara så bra för ulvarna att samla blod på bybor istället för på sig själva? Tycker du ni 2BP-herrar har fått mer misstankar mot sig än vi fattiglappar?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Njaej. Jag har dock inte riktigt nappat på varför det skulle vara så bra för ulvarna att samla blod på bybor istället för på sig själva? Tycker du ni 2BP-herrar har fått mer misstankar mot sig än vi fattiglappar?
Jag tycker att det stämmer med mönstret där ulvarna fortsätter plocka 1BP-spelare för nattmord, och i att de väljer att skänka extra blod till Sidd eller Octa (där du får ge mig att ett av fallen är 100% garanterat en bybo som fått BP av en ulvs handling).

Basse som duckar BP resonerar ju med Impes move R1. Ulvar i detta spel undviker BP från utröstningar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Äh fan, nu när jag kollar genom rösterna och R4 noga ser jag att det måste vara Fjodorsenuba!

Brynolf är skum som inte röstar på Andersson tidigare, men jag tror mer att det är Fjodorsenuba som faktiskt bara håller sig stilla i båten. När jag läser rundan håller vi på som bara den, medan Fjodor "håller sig borta".

Röst: @fjodorsenuba
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Sorry för extrem faddrighet men det här är svårt!

I det här röstverktyget framgår att Fjodor "bara" röstade två gånger R4: först en röst på mig (#49) för att "få fart", sedan en röst på Andersson (#175) utan motivering.

Jag letar liksom efter hur ulvaran ska vara aktiva och rädda varandra, men nu verkar det rimligare att Fjodorsenuba bara tog det kallt. Brynolf skulle kunna vara ulv som vill leda bort från Andersson, men jag tror helt enketl inte att det är en lika rimlig förklaring som att Fjodorsenuba chillar.

Nu ska jag öva (har spelning på fredag), sedan middag och därefter upplopp på partiet, right? Spännande kväll!

(Och hoppas att nis er hur jag försöker pröva olika alternativ för att hitta ulvarna mer än att jag fladdrar och har mig, ber om ursäkt för det)
 
Top