Varulv Vampyrernas maskerad - R3

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Jag vill inte regna på någons parad, men nu ser ni ju själva hur svårt det är att få sådana där planer att funka. Vad är senaste nytt angående vilka som är ulvar?
Well, vi har fyra segment:
Absolut-inte-knackelibanke-säkert inte ulvar: Sidd och Häger
Mejkar-sense-aktiv-ulvar: Octa och Brynolf
Mejkar-sense-lågflygs-ulvar: Andersson och Fjodde
Vi-som-står-bredvid-och-alla-hoppas-är-gröna: Basse och Anthrox

Så tror jag väl typ att det är hos alla nu va, mer eller mindre?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Alltså, Andersson lämnade sin röst på Xyas och checkade sen ut resten av rundan. Men han var ändå med när R2 startade. Talar inte det ändå sitt tydliga språk? Inte ett ord om att han skippade hela upploppet för R1 dessutom, och en jättesvag kommentar i R2 innan han checkade ut igen.
Jag kan sätta min hatt på att Andersson är sista ulven. Kanske var det också därför som Sodmi offrade sig, för att sno fokus från drevet som började samlas mot Andersson och ge han en runda till att försöka fly undan ansvar och byn att förstöra sig själva med metadiskussioner om vinglasen på bordet.

Jag tänker att jag kommer ha det i åtanke och spela på att han är ulv när det kommer till ett utförande av delningsplanen.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sitter med luren nu. Känns bra att Anthrox tar tag i det här.
Fungerar cirkelplanen om Anthrox blir nattmördad? Känns som stor risk att du åker nu…
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,604
Jag håller med @Anthrox senaste post, det är uppseendeväckande att Andersson närvarar så lite. Och tja, @Sodmikail tolkar jag som en ulv som kanske inte kastar in handduken, men åtminstone inte kommer kämpa sig in i spel. Tråkigt, för jag anar grym potential där!

Men ddt finns många förklaringar till att lågflygeri är så vanligt och populärt: det kräver lite från ulvgenget, ulvarna riskerar inte att gå bort sig, det är svårt att ”spela bybo”, byn letar gärna bland andra aktiva deltagare.

Jag kan ju förstås ha fel, men att Slugulvarna ligger bakom är nog nån sorts önskedröm; precis som att det skulle finnas sanning i nån megaepidk konspirationsteori.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Sitter med luren nu. Känns bra att Anthrox tar tag i det här.
Fungerar cirkelplanen om Anthrox blir nattmördad? Känns som stor risk att du åker nu…
Ulv-andersson har i nästa runda
1 poäng grund
1 vimes
1 wh
1 anthrox mord
Så i delningsplanen som jag postade innan kommer Andersson tvingas in i ett jämnt drev där sidd eller Häger står först, Basse på andraplats i ett av dreven och fjodde och Andersson sist (kom på nu att väktaren kommer behöva väkta den spelaren som står ensam med fjodde/Andersson bakom sig så det inte blir några nattmordsshenanigans som sabbar förstarösten).
Vem Andersson än mördar kommer han max upp i sex poäng och är avslöjad till nästa runda.

Tror planen är vattentät. Men får tänka ett varv till I nästa runda när vi ser vem som mördats.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
De här senaste sidorna får du förklara i avslutstråden @Basenanji , för det känns som att du far efter en massa reaktioner som bygger på komplexa teorier som inte alls lirar med situationen vi är i? Eller har jag fel?

Om du tror att de går att förklara i klarspråk redan nu får du såklart också gärna göra det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,604
De här senaste sidorna får du förklara i avslutstråden @Basenanji , för det känns som att du far efter en massa reaktioner som bygger på komplexa teorier som inte alls lirar med situationen vi är i? Eller har jag fel?
Det ska jag gärna göra, men är det något speciellt du tänker på?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Det ska jag gärna göra, men är det något speciellt du tänker på?
Ja, det börjar vid ”slugulvarnas sammansvärjning” som bygger på att Sodmi då inte är ulv, och följs av det kryptiska nedan.
Jag är en flummig humaniorastudenyt som helst spår framtiden i kaffesump och tycker att Hegel hade rätt utan att jag förstår vad han menade.

…men visst borde ulvlaget starta med 3BP? Alla har en poäng var, vi har med tre ulvar att höra?

Är du fortfarande full @Andersson 😘
Jag fattar ingen av dem, och har försökt använda mig av posterna som kommer efter för att få något sammanhang, men jag är lost.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
@Basenanji
R1:24
”Med en röst visar man sig och det finns få ulvar som medvetet drevar mot en ulvkompis. jag tycker att vi pressar Sodmikaeli så vi får info på denne.”

Är inte det ljug Basse?

En bybo ska aldrig ljuga!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Har skummat igenom Octas inlägg från R1&2. Bortsett från att han hård-pushar för Svällkroppsplanen i början ser jag ingenting direkt grönande, förutom ett rätt stabilt spel. Tycker folk att det här med "Impe dumpar blod på Octa" är så grönande?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Så om jag tolkar allt rätt nu så är alltså cirkelröstningen nedlagd?
Tyckte det lät som en intressant plan men håller nog med Basenanji att det är klurit att valla alla oss katter.

Nu ska det gå två drev i nästa omgång där jag inte ska ligga först med röst, samt att Sidd och Häger lägger röster mot Octa och Brynolf?
Okej detta är jag med, inte svårt att avvakta att rösta direkt.

Är alla okej med att Anthrox är grön då? Jag är orolig att vi blir dragna av den aktiva ulven.

Flyttar även rösten då eftersom det inte är något drag i Andersson drevet...

Röst: @Sodmikail
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Har skummat igenom Octas inlägg från R1&2. Bortsett från att han hård-pushar för Svällkroppsplanen i början ser jag ingenting direkt grönande, förutom ett rätt stabilt spel. Tycker folk att det här med "Impe dumpar blod på Octa" är så grönande?
Med min plan så åker ju Octa ut nästa runda, så jag tänker att den knuten knyter sig självt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Så dår är alltså ulvteamet Impetigo, Sodmikail och Octagonal enligt dig?
Nej, men enligt min plan behöver vi inte oroa oss för Octa. Antingen åker han ut och vi vet vem ulven är, eller så klarar han sig och vi vet vem ulven är.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Så om jag tolkar allt rätt nu så är alltså cirkelröstningen nedlagd?
Tyckte det lät som en intressant plan men håller nog med Basenanji att det är klurit att valla alla oss katter.

Nu ska det gå två drev i nästa omgång där jag inte ska ligga först med röst, samt att Sidd och Häger lägger röster mot Octa och Brynolf?
Okej detta är jag med, inte svårt att avvakta att rösta direkt.

Är alla okej med att Anthrox är grön då? Jag är orolig att vi blir dragna av den aktiva ulven.

Flyttar även rösten då eftersom det inte är något drag i Andersson drevet...

Röst: @Sodmikail
Det finns nog en öppning för cirkelröstning nästa runda, men den kräver en del. Lyckad väktning nu bland annat. Men jag tror att den fallerar på att den ger förstarösten till ulven.

Och ja, min plan bygger ju på fyra specifika individer. Är ni osäkra på mig och Basse blir den svårare att genomföra.
 
Top