Varulv Vampyrernas maskerad - R3

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Du säger hela tiden att Octa eller Häger kanske är ulvar.
Ok.
Hela tiden.
Jag behöver konkreta misstankar om vad de felat med mer
Det här är en ny slutsats jag dragit ur att Sods surrender måste vara en fälla. Jag har inget annat rött på dem två.

Tänkte inte på att team ulv ju har en poäng till om vi låter Sod leva idag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Genom cirkelröstande kan vi alltså se vilka som har ljugit gällande sin BP.
Jättebra plan osv! Men alla såna här planer som går ut på att alla ska klara av en viss uppgift brukar tyvärr fallera på att nån är bortrest/på fyllefest/ska skjutsa barnen till curlingträning/tycker att planen är bra men vill justera den/glömde bort mm mm

Sp även om jag såklart ställer upp på vad ni än ger mig gör instruktioner (se nu tex med rösten på Sodmikail) så vill jag att vi har realistiska förväntningar på dessa planers förverkligande.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Här var en tankegång jag skrev innan Sodmi outade sig som ulv, som jag nog gärna återser nu när det finns mer data.
Alternativ A är ju då att det antingen är Brynolf eller Octa som är ulv och då vinner vi oavsett, om vi följer Octa/Brynolf-spåret.
Alternativ B är att det är Fjodde eller Andersson som är andra ulven och då är vi helt fel ute med att haka på att testa Octa/Brynolf-spåret.
Octa eller Brynolf Diskuterar du här.

Väldigt olika approach till spelet väl.
Octa letar efter ulv.
Brynolf glider med.

Vad tycker du @Anthrox ?

Fjodde/Andersson är ju omöjligt att läsa av.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
om Impe och Andersson är ulvparet så kan det ju förklara hans känslor vid start R3. Andersson ur spel hela R2, men Impe var ju trots allt kvar då och kunde peppa och coacha i ulvchatten. När R3 startar och Andersson lyser med sin frånvaro så blir det helt enkelt för ensamt
Jovars. Men Sod skriver ju att han fått support från ulvchatten. Skulle han göra det om han var uppriktigt uppgiven och bara lägger av utan stöd hemifrån?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jättebra plan osv! Men alla såna här planer som går ut på att alla ska klara av en viss uppgift brukar tyvärr fallera på att nån är bortrest/på fyllefest/ska skjutsa barnen till curlingträning/tycker att planen är bra men vill justera den/glömde bort mm mm

Sp även om jag såklart ställer upp på vad ni än ger mig gör instruktioner (se nu tex med rösten på Sodmikail) så vill jag att vi har realistiska förväntningar på dessa planers förverkligande.
Inte supersvårt att lösa skulle jag säga. Det viktiga är att alla i samma cirkel påstår sig ha lika många BP. Sen är ulven fångad.

Som sagt viktigt att räkna så inte ulvarna kan snajpa sig till en vinst bara.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
879
Slugulvarnas sammansvärjning
Impetigo, Octagonal och Hägerstrand. ”Åh nej, inte ulv igen!” utbrister Octagonal när han läser sitt PM. ”Lugn, jag har räknat ut hur vi ska vinna!” säger Impetigo. ”Jag också!” utbrister Hägerstrand glatt, med Excel blinkandes i bakgrunden. Planen är att samla in så mycket blod som möjligt på kortast möjligast tid. ”Men hur gör vi med siaren och den där dumma väktaren som kan väkta samma person om och om igen?” undrar Hägerstrand. ”Lugn…” säger Impetigo ”Vi lockar fram honom!” De andra tittar storögt på Impetigo. ”Vi tar fram den äkta siaren genom ett siarclaim och sen så dör antingen jag eller den äkta siaren!” Nu börjar alls fnissa vid tanken på dumma bybor som ger sig på sin egen siare. ”Men om du dör…?” börjar Octagonal. ”Tänk inte på det! Tänk bara på att vi ska optimera blodinsamlingen! Vem får första rösten på den äkta siaren?
Du menar att Sodmi outar ulv som bybo? Fast du senare skriver att han bara spelar uppgiven?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
I så fall borde Sodmi sitta på minst ett extra BP, om inte ulvchatten bestämde sig för vem som skulle nattmördas redan vid starten R2 och postade nattmordet då. Så om Sidd får mer än ett BP av att suga Sodmi vill jag se @Andersson hänga
Bra där. Möjligheten FINNS ju att jag har fel. Och i så fall rödas Andersson ja. Men om Sod bara har en poäng så blir Octa och du väldigt läskiga.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
När Anthrox nämnde Bunkerbomberspelet gick jag tillbaks och läste lite vilket säkerligen hjälpte mig att knäcka den här tanken.

@Sidd, lite rätt har du kanske när du spekulerar i om jag blir styrd av Impetigo😅
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Jättebra plan osv! Men alla såna här planer som går ut på att alla ska klara av en viss uppgift brukar tyvärr fallera på att nån är bortrest/på fyllefest/ska skjutsa barnen till curlingträning/tycker att planen är bra men vill justera den/glömde bort mm mm

Sp även om jag såklart ställer upp på vad ni än ger mig gör instruktioner (se nu tex med rösten på Sodmikail) så vill jag att vi har realistiska förväntningar på dessa planers förverkligande.
Strålande att du ”ställde upp” med att rösta på Sodm.
Väldigt passivt här nu Basse.
Upp till kamp nu!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
@Anthrox och @Basenanji vad säger ni? Samma grundprincip som Impes mästerplan i Bunkerbomberspelet?

Inte alls omöjligt att vi har en runda till på oss nästa runda och då tycker jag de som lever kör på den.
Jag tror att vi för tredje gången det här spelet är inne på samma plan ;)
Jag måste tänka igenom det lite mer praktiskt. Din cirkelröstning utesluter att tvåpoängarna kan vara med och rösta, och min uppdelning utesluter att någon annan än de fyra jag tänkt mig kan vara ulven.
Men jag tro vi är på helt rätt väg med att utforma den här planen, vi behöver bara tänka ett varv till.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Jovars. Men Sod skriver ju att han fått support från ulvchatten. Skulle han göra det om han var uppriktigt uppgiven och bara lägger av utan stöd hemifrån?
Jag tror det är Basse som försökt peppa.
Därav har Basse inte tid att delta i öppna tråden.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Rent praktiskt så kan ju vi som ska ha 2 BP rösta i vår egna cirkel. Frågan blir bara att ha koll så inte ulvarna kan vinna.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Rent praktiskt så kan ju vi som ska ha 2 BP rösta i vår egna cirkel. Frågan blir bara att ha koll så inte ulvarna kan vinna.
Frågan är väl iofs om det ens spelar roll. Vi vet ju nästa runda ifall en ulv har flest poäng, och om vi då har råd med en runda till så kan vi ju alla cirkelrösta. Ulven vinner röstningen, men vlir avslöjad och vi kan hänga fan rundan efteråt.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
879
Jovars. Men Sod skriver ju att han fått support från ulvchatten. Skulle han göra det om han var uppriktigt uppgiven och bara lägger av utan stöd hemifrån?
Ja, då har han ju haft support från ulvchatten ända tills Impe försvann vid slut R2. I R3 börjar hans första inlägg #14 "Men helvete vad svårt det ska vara. Hur man än vänder sig är det fel". Sen kommer inte Andersson tillbaka förrän efter att han självmant givit upp. Jag tror absolut inte att han hade hjälp och stöd i ulvchatten som uppmanade honom att ge upp, om jag var ulv hade jag i så fall sagt åt honom att bara avvika ur spel istället och hoppas på det bästa.

Men som sagt, detta visar sig om @Sidd får mer än ett BP
 
Top