Varulv Vampyrernas maskerad - R2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Vad ska jag svara på? Ja, jag och Basse är ulvar och nej jag var HUNDRA PROCENT säker på att Impe var guds gåva till byn. Hubba!

Jag framlade bara ett case. Uvarna hittar vi i röströrelserna efter att det framlades.
Ja alltså, antingen är du en ulv eller så var du djupt inne i cool-aiden i R1. Jag såg inga misstankar från din sida om hur landet låg, men jag såg många saker som i slutändan sabbade för byn. Då behöver du ju ta ansvar för det och kämpa på med att gröna dig. Kämpa på!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Vadå ”kanske” menar du?
Vi VET att Vimes var grön och VET att Impe är ulv!

Uppps😂
När man är ulv är det svårt att i varje mening skriva som en bybo👍
Du skulle jag bråka med dig om allt märkligt du skriver skulle jag inte ha mkt annat för mig. Och gråtskratt-smileys är otrevligt.
Ja vi vet att Impe är röd och Vimes var grön, det jag försökte uttrycka var att det nog var ett korrekt resonemang fast det kom från en ulv.
Impe såg alltså Vimes som grönad, anledning att ta ut honom, plus vanliga stark spelare etc?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Gödgris och siarkung är inte samma sak
Gödgris = spelare som byn låter samla på sig alla poäng och Väktaren då väktar hela spelet
SiarKung = Byns Siare som Väktaren väktar hela spelet och som byn låter samla på sig alla blodpoäng
Gödgris=SiarKung

@Anthrox Vad då inte samma sak?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Igår kul spel med Alien, ikväll överraskande räd mot MISR house och vi börjar bli klara med England i Masks of Nyarlathotep. Sånu har jag mer tid för det här spelet!

Mycket tråkigt att @Xyas åkte ut! Hoppas du snart är med igen!

Fint spelat @Vimes och nu blir det lite ledsamt utan dig!

Tyckte att jag pressade Impetigo fint med mina frågor om varför han inte skrev något innan sitt claim. Där hade fler behövt kliva in för jag tror helt enkelt att han inte har något svar.

Vilka är Impetigos kompisar? Att ta ut Vimes tycker jag luktar Sidd eller Waterhouse.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Igår kul spel med Alien, ikväll överraskande räd mot MISR house och vi börjar bli klara med England i Masks of Nyarlathotep. Sånu har jag mer tid för det här spelet!

Mycket tråkigt att @Xyas åkte ut! Hoppas du snart är med igen!

Fint spelat @Vimes och nu blir det lite ledsamt utan dig!

Tyckte att jag pressade Impetigo fint med mina frågor om varför han inte skrev något innan sitt claim. Där hade fler behövt kliva in för jag tror helt enkelt att han inte har något svar.

Vilka är Impetigos kompisar? Att ta ut Vimes tycker jag luktar Sidd eller Waterhouse.
Kul att du har mer tid nu, skulle vilja att du 1. Kollar röstmönster 2. Svarar på vilka du tycker är grönast, för jag vill ha dem byn tycker är grönast som första och andra man att sparka på Impetigo-bollen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Alla bybor!

Fokus nu är att hitta Impetigos två ulvkompisar!

Inte brusa om definitioner av sötgödgrisar eller tjafsa om oviktiga bajsmackor i R1.

VILKA ÄR IMPETIGOS TVÅ KUMPANER?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
det jag försökte uttrycka var att det nog var ett korrekt resonemang fast det kom från en ulv.
Sorry för gråtskratt-emoj.
Jag håller med dig om att jag kan skriva formuleringar som andra tolkar på annat sätt än vad jag var ute efter.

Nu gjorde du så igen i ditt försvar: du skriver att det NOG var korrekt…

Vi vet ju att det var alldeles HELT korrekt.
Jag tycker du slingrar dig som en luden vampyr.

Jag vore glad om några andra kan ge sin syn på detta och övertyga mig om att jag är ute å cyklar.
Jag släpper det nu.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Att ta ut Vimes tycker jag luktar Sidd eller Waterhouse.
Jag håller förstås inte med och förvånas över att du tror WH skulle klippa bror i R1.
Varför skulle just vi två ge oss på just Vimes?

Själv skulle jag om jag vore ulv spara @Vimes en runda för att i R2 anklaga Vimes för att vara ulv då denne överlevt första natten.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Sorry för gråtskratt-emoj.
Jag håller med dig om att jag kan skriva formuleringar som andra tolkar på annat sätt än vad jag var ute efter.

Nu gjorde du så igen i ditt försvar: du skriver att det NOG var korrekt…

Vi vet ju att det var alldeles HELT korrekt.
Jag tycker du slingrar dig som en luden vampyr.

Jag vore glad om några andra kan ge sin syn på detta och övertyga mig om att jag är ute å cyklar.
Jag släpper det nu.
Alltså slutsatsen är korrekt, det vet vi alla och behöver inte argumentera om. Jag tänker på om resonemanget är korrekt. Om jag skulle skriva nu att "Sidd är bybo för han har en riddare som avatar" så kan ju slutsatsen vara korrekt, men resonemanget är helfel i vilket fall.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Hjälp mig nu😍
Vilka argumenterade för 2 jämna drev?
Vilka röstade så att det blev 2 jämna drev?
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Oj vad det bär mig emot att ändra riktning. Känner mig som en oljetanker på drift.
Jahapp, så att följa @Impetigo s tydliga spår ledde rätt in i pepparkaksungnen.
Och nu är @Waterhouse plötsligt en vettig, men kanske inte helt rumsren, bybo. Jag misstänkte tidigt @sid
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Där blev det feta fingrar på mobilen-fel tror jag.

Jag misstänkte tidigt @Sidd, men det var mina egna hjärnspöken.
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Så här resonerade jag, som bybo: Det finns två spår - Impetigo som var först eller Xyas som klev in efter en stund. I vilket fall får vi information inför runda två. Så jag köpte Impetigo-varianten helt enkelt för att ha gjort ett val.

Jag räknade med en väktare som skyddade Impetigo (eller Xyas eftersom det var mellan dem valet låg - jag har ju slut på #nybörjarschtick så jag får saka en ”vanligt allmän dum” istället).
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Där blev det ett mobil-finger igen. [Note to self: En pubrunda ökar INTE deduktionsförmågan, och definitivt inte fingerfärdigheten.]

Jag är bybo. Jag följer majoriteten.(med risk för att vara fortsatt valboskap)
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Så här resonerade jag, som bybo: Det finns två spår - Impetigo som var först eller Xyas som klev in efter en stund. I vilket fall får vi information inför runda två. Så jag köpte Impetigo-varianten helt enkelt för att ha gjort ett val.

Jag räknade med en väktare som skyddade Impetigo (eller Xyas eftersom det var mellan dem valet låg - jag har ju slut på #nybörjarschtick så jag får saka en ”vanligt allmän dum” istället).
Vilket kanske var precis vad som hände, men att det dog en Vimes var överraskande!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Min chef hörde av sig och tyckte jag skulle konfigurera passerkort till nyanställda inatt istället för att spela varulvsspel, så min gransking är inte klar. Förhoppningsvis får jag lite tid framåt morgonen.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Och nu är @Waterhouse plötsligt en vettig, men kanske inte helt rumsren, bybo. Jag misstänkte tidigt @sid
Jag har mina sidor och problem, visst, men rumsren får man nog säga att jag är iaf.
 
Top