Varulv Vampyrernas maskerad - R2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Och jag är fortfarande hyfsat övertygad om att Basse är ulv.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
880
Vi behöver förstås ha koll på poängen och räkna på möjliga scenarior/antal rundor osv.

Jag har 1 blodpoäng.

11 spelare kvar.
Beroende på Octas fraktion så borde det bli:
3 ulvar med 4-5 BP.
8 bybor med 7-8 BP.

Räknar jag rätt?
3 ulvar med 4-5 BP.
8 bybor med 8-9 BP.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
880
Och tack @Xyas för spel skrev jag aldrig. Otrevligt av mig. Ledsen att jag inte kunde göra mer.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Fattar att ni inte kommer gilla det här förslaget men vår chans nu är att samla poäng på undertecknad som blir skyddad av väktaren.
Ok, detta är väl i linje med vad du sagt om väktat svullblod hela tiden, men tycker du själv att du framstår som speciellt grön? Jag skulle vilja att ALLA tänker på vilka de ser som grönast. Jag tycker Anthrox och Hägerstrand är bland de grönare så rätt ok med att de ligger först i listan. Viktigt att både första och andra rösten är av spelare vi ser som gröna, ulvarna kan nattmörda ettan och ge blodet till tvåan.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Hmm. WHs röstflytt i slutet är ju osannolikt olycklig.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Och tack för spel @Xyas och @Vimes

Varför mördades Vimes? Jag hade inte honom som någon av de grönare spelarna. Impe hade något resonemang om att han inte kunde vara ulv tillsammans med Vimes eftersom han fick drevet att svänga över till Impe ett tag, och där hade han kanske rätt då.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Jädrans synd att inte ha Impetigo på sitt lag.
Nu är det ju uppenbart varför vi inte fått mera smarta spelmekanik-planer från dennes håll.

Röst: @Impetigo

Vilka är då dennes 2 ludna kompanjoner som smugit in på festen?

@Waterhouse : ditt svaga röstbyte, bara följa Vimes eller?

@Anthrox : vi behöver reda ut det är som jag inte fattar med din post R1:568.
Du påstår i VÅRAN ordväxling att Impetigo FELAKTIGT anklagat dig för att ”snacka ner” och minska betydelsen av ”gödgris”.
Du säger att det har du inte alls.
Men i posten som du lägger upp med dina kommentarer skriver du ju:
- Anthrox kommentar: ”Mekaniken ger inget utrymme för "gödgrisar"”
- Anthrox kommentar: ”Siarkungen har aldrig varit vår enda väg till vinst.”
- Anthrox kommentar: ”Blodfyllda siarkungen var aldrig en rimlig utgång”

Impetigo har ju alltså rätt när denne påstår att du argumenterar mot gödgris/SiarKung/spelare med mycket poäng.
Du skriker att Impetigo snackar strunt - men han har ju rätt om dina påståenden.

Utifrån detta så är Impetigos och Anthrox ”bråk” teater?
Deras anklagelser mot varandra om ljug verkar påklistrat.
Kan nån skjuta ner detta gräv - och visa att jag har fel?

@Octagonal : Denne (och Anthrox) krattade upp för SiarKung (jag vet att jag hängde på).
Var det en plan från ulvarna att Impetigo skulle kliva fram för att på så sätt tvinga fram den för ulvarna läskiga Siaren?
Vilken liten tillfällighet att Octa hamnade som 2a efter Impe som snajpade bort sig i sista stund.

@Hägerstrand : varför snajprösta efter deadline? Är det nåt med antal ulvar på vilket drev eller var ni rädda för att fjodde skulle komma in i sista sekund när du visste att Impetigo skulle snajpa bort sin röst? Då hade byaSiaren klarat sig!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ok, detta är väl i linje med vad du sagt om väktat svullblod hela tiden, men tycker du själv att du framstår som speciellt grön?
Jo men jag vet ju själv att jag är grön. Sen kan vi ju diskutera hur sannolikt det är att jag så tydligt försökte kratta vägen åt Impe.
Det finns ingen master plan. Åtminstone ingen jag är delaktig i. Jag skrev vad jag tyckte om spelet. Sedan klev Impetigo in och höll med mig om allt vilket kändes bra då. Inte lika bra nu.

Att samla poängen bakom någon vi skyddar med väktaren tror jag är nödvändigt för att vi ska ha en chans.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Hmm. WHs röstflytt i slutet är ju osannolikt olycklig.
Ja, det här är inte kul, att bli hånad av Impe också (som sen hånar hela byn med en genesis-röst sista sekund gör att det känns rätt personligt nu.
Jag fattar om ni inte tycker jag är grönast i gruppen just nu, men skulle en ulv verkligen röstat på Impe med min första post i eftermiddags? Vore jag ulv skulle jag väl sitta still i båten där.

När det blir lugnt här efter midnatt ska jag verkligen försöka kolla igenom röstmönstrena och uppmanar andra att göra detsamma.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Ja, du behöver ju göra något i denna rundan för att gottgöra att du såg till att vår siare precis blev utröstad. Hur har du tänkt gröna dig själv?
Nu var det ju inte jag som lade en massa röster på Xyas. Men ok, med din logik den förra rundan, tror du verkligen en ulv skulle göra... osv osv osv osv
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
880
@Hägerstrand : varför snajprösta efter deadline? Är det nåt med antal ulvar på vilket drev eller var ni rädda för att fjodde skulle komma in i sista sekund när du visste att Impetigo skulle snajpa bort sin röst? Då hade byaSiaren klarat sig!
Jag har redan besvarat detta
Eftersom det stod 7-5 med röst på Impe som först lagda var det snajpläge om ulvarna ville ha ut honom, så jag satt med färdigskriven countersnipe och uppdaterade frenetiskt. När det kom upp en röstpost i sista minuten tryckte jag på post innan jag insett vad det stod och att countersnipen inte spelade någon roll..
Jag var alltså ganska säker på att jag låg i rätt drev, men om det kommit in en sistaminutenflyttning från Xyas till Impe så hade det varit mycket starkare bevis i motsatt riktning, och jag satt beredd på den risken.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Impe hade något resonemang om att han inte kunde vara ulv tillsammans med Vimes eftersom han fick drevet att svänga över till Impe ett tag, och där hade han kanske rätt då.
Vadå ”kanske” menar du?
Vi VET att Vimes var grön och VET att Impe är ulv!

Uppps😂
När man är ulv är det svårt att i varje mening skriva som en bybo👍
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Ursäkta för inhopp i R1-tråden efter STOPP och ursäkta för att jag stöttade Impetigo.

Känner mig som en amerikansk republikan.
Det är officiellt slut på möjligheter att skylla på #nybörjarschtick.

Ny runda!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Jädrans synd att inte ha Impetigo på sitt lag.
Nu är det ju uppenbart varför vi inte fått mera smarta spelmekanik-planer från dennes håll.

Röst: @Impetigo

Vilka är då dennes 2 ludna kompanjoner som smugit in på festen?

@Waterhouse : ditt svaga röstbyte, bara följa Vimes eller?

@Anthrox : vi behöver reda ut det är som jag inte fattar med din post R1:568.
Du påstår i VÅRAN ordväxling att Impetigo FELAKTIGT anklagat dig för att ”snacka ner” och minska betydelsen av ”gödgris”.
Du säger att det har du inte alls.
Men i posten som du lägger upp med dina kommentarer skriver du ju:
- Anthrox kommentar: ”Mekaniken ger inget utrymme för "gödgrisar"”
- Anthrox kommentar: ”Siarkungen har aldrig varit vår enda väg till vinst.”
- Anthrox kommentar: ”Blodfyllda siarkungen var aldrig en rimlig utgång”

Impetigo har ju alltså rätt när denne påstår att du argumenterar mot gödgris/SiarKung/spelare med mycket poäng.
Du skriker att Impetigo snackar strunt - men han har ju rätt om dina påståenden.

Utifrån detta så är Impetigos och Anthrox ”bråk” teater?
Deras anklagelser mot varandra om ljug verkar påklistrat.
Kan nån skjuta ner detta gräv - och visa att jag har fel?

@Octagonal : Denne (och Anthrox) krattade upp för SiarKung (jag vet att jag hängde på).
Var det en plan från ulvarna att Impetigo skulle kliva fram för att på så sätt tvinga fram den för ulvarna läskiga Siaren?
Vilken liten tillfällighet att Octa hamnade som 2a efter Impe som snajpade bort sig i sista stund.

@Hägerstrand : varför snajprösta efter deadline? Är det nåt med antal ulvar på vilket drev eller var ni rädda för att fjodde skulle komma in i sista sekund när du visste att Impetigo skulle snajpa bort sin röst? Då hade byaSiaren klarat sig!
Gödgris och siarkung är inte samma sak.

Impe sa att jag sagt att BSK var ofarlig, inte att jag argumenterat mot den.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
Ja, det här är inte kul, att bli hånad av Impe också (som sen hånar hela byn med en genesis-röst sista sekund gör att det känns rätt personligt nu.
Jag fattar om ni inte tycker jag är grönast i gruppen just nu, men skulle en ulv verkligen röstat på Impe med min första post i eftermiddags? Vore jag ulv skulle jag väl sitta still i båten där.

När det blir lugnt här efter midnatt ska jag verkligen försöka kolla igenom röstmönstrena och uppmanar andra att göra detsamma.
Impe är en riktigt smart lirare.
Förstod att Blodpoängen kommande runda skulle tillfalla annan spelare.
Nu såddes misstro mot Octa.
Ulvar gillar brus.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
@Brynolf Du svarade inte på mitt inlägg här: http://www.rollspel.nu/threads/vampyrernas-maskerad-r1.82626/post-1227268

Nu är det nog tyvärr försent för dig att försöka rädda dig själv i mina ögon. Du har lagt upp spelet till ulvarnas fördel och iom att du ignorerade det här inlägget har jag nog inget gott kvar att tänka om dig.
Vad ska jag svara på? Ja, jag och Basse är ulvar och nej jag var HUNDRA PROCENT säker på att Impe var guds gåva till byn. Hubba!

Jag framlade bara ett case. Uvarna hittar vi i röströrelserna efter att det framlades.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Men då måste vi lita på den personen. Vi litar inte på någon nu.
Bästa hade förstås varit undertecknad då jag redan har två poäng.

Näst bäst hade i mina ögon varit @Hägerstrand som jag tycker grönas av sin röständring där jag köper dennes förklaring.
 
Top