Nekromanti TV3 sent 80-tal.

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Re: M.A.S.K. (Figurer?)

Zoids Rular!

Fatta tuffa de var!! en kille på min gård hade en sån där batteridriven sabeltandad tiger, den var asgrym juh! SJälv hade jag inte råd med sånt eftersom min veckopeng inte tillät det men jag samlade bilder på alla zoids ur ena (goda) sidan (jag tror det var de röda) och satte upp på en tuff plansch på väggen och drömde.

Undra om man kan komma över nån sån idag, det borde ju finnas nån fan-sida. Nu ska jag ut och leta.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: M.A.S.K. (Figurer?)

Jag själv hade den batteridrivna stora snigeln, min polare hade Zoidzilla, T-rex:en... jag var avundsjuk må ni tro.

För att styra in på rätt spår igen, har rollspelare liknande leksaksintressen. För mig var det Transformers, Zoids, Lego (helst teknik). Sedan var det väl en och annan modell som jag satt och limmade och sniffade på limmet också. :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Trött
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: M.A.S.K. (Figurer?)

Själv hade jag ett gäng Masters of the Universe-figurer, bland annat en riktigt anskrämlig och tokdyr drakliknande sak kunde ta sig fram här och var för egen maskin.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: M.A.S.K. (Figurer?)

Ok, låter intressant... jag var inte så inne på Masters of the Universe om jag skall vara ärlig. Jag skippade de flesta sådana "simpla" dockor och lade ner mer energi på Transformers.

Vad är förresten dagens sortiment av leksaker för dagens ungdomar?

/Seinet Wintermute - Har låååång skola imorgon :C(
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Lego!

"För att styra in på rätt spår igen, har rollspelare liknande leksaksintressen."

Själv pillar jag fortfarande med Lego.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Lego!

Själv pillar jag fortfarande med Lego.

Snygg bild, Krille. Förresten - Hur många legobitar har du?

/Alexander Gyhlesten, som tror sig minnas att Steve Jackson samlade på Rosa legobitar *myser*
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Lego!

"Hur många legobitar har du?"

Har aldrig räknat. Inte tillräckligt många för att bygga en Babylon 5 i samma skala, i alla fall.

För övrigt, är det någon som är en jävel på 3D som har lust att modellera och rendera minifigs av B5s rollbesättning?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Lego!

Anledningen att jag inte pysslar med Lego längre är för att det tar så mycket plats på mitt golv :gremlaugh: och för att det tar så mycket tid man kan plugga på istället (fast den tiden tillbringas framför datorn istället).

/Seinet Wintermute - Skall kanske lyfta ner alla kartonger lego från vinden igen...
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Lego!

Har aldrig räknat.

Vilken amatör-legobyggare du är ;-)

är det någon som är en jävel på 3D som har lust att modellera och rendera minifigs av B5s rollbesättning?

Har en granne som myser med 3D-program. Kanske kan höra i veckan om hon är intresserad.

/Alexander Gyhlesten
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,350
Location
Helsingborg
Re: Lego!

Bror min håller redan på med att försöka bygga 3D modeller av B5 besättningen...i Lightwave.

Det är förstås ett hobbyprojekt så vem vet när det kommer vara klart..
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Lego!

"Bror min håller redan på med att försöka bygga 3D modeller av B5 besättningen...i Lightwave."

Poängen är att det ska vara lego-minifig-versioner av dem. Jag har nämligen En Plan. :gremwink:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Lego!

"Poängen är att det ska vara lego-minifig-versioner av dem. Jag har nämligen En Plan. "

Åh nej, jag anar en kamera och sedan lego B5-gubbar som drattar runt i en Tribute Film, som detta hänvisar till...


Storuggla, hoar i natten
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Lego!

"Åh nej, jag anar en kamera och sedan lego B5-gubbar som drattar runt i en Tribute Film, som detta hänvisar till..."

Nära, men... helt fel. :gremwink:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Lego!

Hmm... Lego... film.... association: http://www.bredstik.com

Klicka på "light" (huvudet längst till vänster), väljl "animations" och titta på filmen "Twelve bucks" (tyvärr går det inte att länka direkt)

JPS
 
Top