Nekromanti TV3 sent 80-tal.

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Min gissning: Dansk. [ANT]

För jag vet att det var en dansk i Gladiator.

/Rising
som tycker att vi i Sverige kunde stava "fett" precis som våra rödvita grannar; "fedt".
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,350
Location
Helsingborg
Re: Min gissning: Dansk. [ANT]

Tja, han har faktiskt ett ganska långt register av filmer han har varit med it

EXTREME HONOR (2002)
SUM OF ALL FEARS, THE (2002)
GLADIATOR (2000)
13TH WARRIOR, THE (1999)
FOOLISH (1999)
FATAL COMBAT (1997)
GEORGE OF THE JUNGLE (1997)
KULL THE CONQUEROR (1997)
DANGEROUS, THE (1995)
QUICK AND THE DEAD, THE (1995)
VIKING SAGAS, THE (1995)
ON DEADLY GROUND (1994)
CYBORG 2 (1993)
DRAGON: THE BRUCE LEE STORY (1993)
HARD TARGET (1993)
LAST ACTION HERO (1993)
NOWHERE TO RUN (1993)
LETHAL WEAPON 3 (1992)
HARLEY DAVIDSON AND THE MARLBORO MAN (1991)
HUNT FOR RED OCTOBER, THE (1990
PINK CADILLAC (1989)
RED HEAT (1988)
TWINS (1988)
LETHAL WEAPON (1987)
RUNNING MAN, THE (1987)
CONAN THE DESTROYER (1984)
CONAN THE BARBARIAN (1982)
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: M.A.S.K.

jag ahr inte sätt serien men jag har läst tidningen och den är rätt så cool, den ljus hårige snubben "bygger om" sig själv till Marlyn Monroe(stavas?) i en av tidningarna och det var rätt lajbans :gremwink:

den ingick ju i samma tidning som He-man som då var rätt ball, men nu så håller iaf inte He-Man måttet...

//Netfeed, som iofs inte läst tidningarna när de såldes , men köpte dem i ankvantriat och serietidnings affärer
 

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Jaa, hörni pojkar.

Vem tror ni har mest ångest och upplever den djupaste depserationen över att ha sökt namnen på dessa serier i åratal. :gremcrazy: :gremgrin:

MASK var en grymt fet serier men det var inte den, där hade väl typ ledaren, jag tror väl det var någons farsa, värsta röda bilen med dörrar som vingar :gremsmirk: .

Däremot så lät det intressant när ni snackade om att de kunde kalla på sina rustningar, osså hade de värsta basen nånstans, det är jag ganska säker på.

Ingen som har några nya influenser, kanske nogon sida som tar upp såna här gamla rejäla serier. Jag menar TV3 borde väl ha sin programtablå sparad i nåt gammalt arkiv. Jag har försökt att kontakta dem men inte fått nåt svar, kanske itne så kontigt med tanke min fråga :gremcool: .

BTW så är jag 22 så jag är också uråldrig :gremsmirk:
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Jaa, hörni pojkar.

du tänkter inte på Ironman? men den gick ju iofs runt 1994 eller något i den stilen på TV4...

//Netfeed, som vill se Ironman igen
 

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Re: Jaa, hörni pojkar.

Näej, jag vet att det var runt 1988 för det är enda året innan 2000 som vi hade kabelTV.
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Det är väl inte Power Rangers du menar? [NT]

JAAAAA! Var det inte den där kyrkan hade tagit över helt och hållet, och den utspelade sig i Wales, eller nåt sånt?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Min gissning: Dansk. [ANT]

/Rising
som tycker att vi i Sverige kunde stava "fett" precis som våra rödvita grannar; "fedt".


Men... vi skriver ju "fet" och inte "fed", ju!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: EN UPPENBARELSE!!!

Captain Power and the Soldiers of the Future.
Jag gick på gymnasiet när den gick på TV, och följaktligen hade jag rättigheten att skratta rått åt sådant småbarns-larv (och i hemlighet beundra FX... just det, beundra FX).

Iallafall, vi hade en illa omtyckte tyskalärarinna som hette Gunvor KRAFT (=Power), och ett av de dumma in-jokesen var om 'Gunvor Power and the Pupils of the Future'. Det var förstås innan vi fick en tyskalärare som uppfyllde alla fördomar om tyskalärare och var A, galen och B, så långt till höger så att till och med ett högerspöke som jag blir rädd.

Det var förövrigt han som gav mig 4:a i tyska eftersom jag hade läst Nietzsche... äh, nu blev det VÄLDIGT OT...

Back OnT: Det finns ett rollspel som heter Cartoon Action Heroes och än så länge bara finns att köpa som PDF. Jag har ett recensionsexemplar av sagda spel jag ännu inte använt mig av till det avsedda syftet... det kommer i pappersform i vår.

Borde kanske ta och recensera det... hm... man kan ju alltid ta upp då att det skulle funka perfekt för eller mindre live show-serier som Captain Power och Power Rangers också...

Erik
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: EN UPPENBARELSE!!!

Jag har inte sett den själv, men den borde ju varit OK i alla fall. Nästan hälften av avsnitten skrevs ju av Joe Straczynski, som på senare dagar har gjort bland annat Babylon 5.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,312
Location
Göteborg, Lindome
Re: EN UPPENBARELSE!!!

Nästan hälften av avsnitten skrevs ju av Joe Straczynski, som på senare dagar har gjort bland annat Babylon 5.

"Joe"? Jag trodde hans tilltalsnamn var Michael? Han heter ju "Joseph Michael Straczynski", men brukar anges som "J. Michael Straczynski" (eller bara JMS).

/Mikael - tycker att hans andranamn är finare
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: EN UPPENBARELSE!!!

I alla inlägg jag sett från honom på nätet så verkar han snarare svara till namnet "Joe". Ett tag var det snack om att han skulle ha en egen "underlabel" till Top Cow (serieförlag) vid namn "Joe's Comics." Anledning till att han skriver sitt namn som J. Michael Straczynski verkar vara att det ser bättre ut, eller nåt :gremsmile:

Apropå JMS och serier så är det för övrigt han som står som författare till de Spindelmannen-avsnitt som går i den svenska tidningen nu.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: EN UPPENBARELSE!!!

"I alla inlägg jag sett från honom på nätet så verkar han snarare svara till namnet "Joe"."

Det gäller även professionellt. Han föredrar att kallas "Joe" av kollegor och underlydande, och han blev smått frustrerad över att någon stackare envisades med att kalla honom för "Mr Straczynski".

Vilket är en annan sak som han inte är direkt förtjust i angående sitt namn - efternamnet uttalas alltid fel.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: M.A.S.K. (Figurer?)

En personlig favoritserie från min ungdom, måste jag säga!

En av mina också faktiskt. Undrar vad figurerna kan vara värda nu förtiden? Har en låda hemma, men jag tror jag behöver några till för en komplett samling.

/Alexander Gyhlesten
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: M.A.S.K. (Figurer?)

På tal om figurer...

Jag älskade verkligen Zoids när jag var mindre, de var roliga att bygga ihop och så var de tuffa som bara den.

Tror tyvärr inte jag har någon komplett figur kvar, antingen har delarna blivit uppdammsugna eller så har de gått sönder på ett eller annat sätt, tyvärr.

/Seinet Wintermute - Skall snart sova
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,519
Location
Stockholm
Re: M.A.S.K. (Figurer?)

Jag är ganska övertygad om att jag inte har en enda hel figur av något slag kvar. De som mot förmodan inte gick sönder av slitage, blev utsatta för "smällardöden" någon gång i början av högstadiet. :)
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: M.A.S.K. (Figurer?)

De som mot förmodan inte gick sönder av slitage, blev utsatta för "smällardöden" någon gång i början av högstadiet. :)

*tar av hatten* Vi har nu en tyst minut för att hedra de tappra leksaker som strök med under de svåra åren, i "smällardöden".

/Alexander Gyhlesten
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: M.A.S.K. (Figurer?)

*tar av hatten* Vi har nu en tyst minut för att hedra de tappra leksaker som strök med under de svåra åren, i "smällardöden".

Fast mitt gosedjur blev många delar när han fick en Thunderking i magen :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Tycker att det är nog med OT nu på denna grenen
 
Top