Nekromanti test

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Varför ha siffror alls? En person som är bra på att slåss klarar sig bra, är man apsunkig på att slåss klarar man sig inte. Vill man ha lite tärningskastande så kan man helt enkelt kasta en tärning och se om det blir högt eller lågt.

/staffan

szandor@szandor.com
Tel: 073-695 05 19
Fnuppa: 3 blobbar
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Friformsfacister unite ! [OT & Out of Forum]

Jag tycker att vi friformare borde hyllas som hjältar för
alla rollspelare slutar upp där förr eller senare som
primär speltyp, ibland varvat med nostalgisk koboldism.
Alla disskusioner angående detta bör lämpas i Rollspel-
forumet, ville bara uttrycka min glädje över att få
bevittna en ROLLspelares synpunkt.

/Alexander Gyhlesten

This is my dice. There´s many like it, but this one´s mine
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Friformsfacister unite ! [OT & Out of Forum]

för alla rollspelare slutar upp där förr eller senare som primär speltyp,

Detta är ju direkt fel... och rätt irrelevant. Ens om friformen vore den slutliga avsjälpningsplatsen för utslitna rollspelare så innebär ju inte det att det är något hjältemodigt i att nå dit... Alla människor dör... detta innebär inte att det är något eftersträvansvärt eller hjältemodigt.
/images/icons/smile.gif
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
*gurgel*

Som jag ser är ROLLspel betydligt roligare än rollSPEL.

Vill du ha ett tips? ROLLSPEL !

Det är underbart.. dessutom behöver man inte skriva det med stora bokstäver.. det går lika bra med rollspel ...

Varför kan du inte göra båda två?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Friformsfacister unite ! [OT & Out of Forum]

<I>Jag tycker att vi friformare borde hyllas som hjältar för alla rollspelare slutar upp där förr eller senare som primär speltyp,</I>

Märkligt påstående. Jag känner en del riktigt gamla rollspelare (typ, lirat i 25 år). Vet du vad de gjorde i slutänden? De lessnade på regelbristen och gick över till att bräd-rollspela med figurer/pappbrickor och hexagonark.

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Been there, done that

"Jag tycker att vi friformare borde hyllas som hjältar för alla rollspelare slutar upp där förr eller senare som primär speltyp, ibland varvat med nostalgisk koboldism."

Fniss. Jag slutade friforma 1991 och slutade stårytella ca 1994. Nu har jag gått över till att rollspela (med lika stor betoning på både roll och spel).

Personligen har jag tesen att de flesta börjar med att rollspela, fortsätter med att rollspela och slutar med att rollspela.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
*hulka harkla bluääk*

För mig är rollspel synonymt med den form av spel som många på forumet kallar ROLLspel. Visst kan det tyckas vara en fånig benämning, men om man har en poäng att visa på så vill man inte bli missförstådd (vilket inträffar lik förbannat).

Jag säger inte att det ena är bättre än det andra.

Förresten... Vad stör det dig om jag kräks på tärningar? (förutsatt att det inte är dina tärningar jag kräks på vill säga)
 

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
Re: *hulka harkla bluääk*

Jag tror att om har lite tärningar med i rollspel så låter det inte så dumt som det låter, personer sitter runt ett bord och spelar teater :)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Been there, done that

Krille och Kitzune... Rätta mig om jag har fel.. men hade vi inte den här diskussionen för en vecka sedan på exakt samma forum?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Friformsfacister unite ! [OT & Out of Forum]

om du anser att friform är att växa upp så vet jag inte riktigt hur du ser på det hela.. visst.. i mitt inlägg över så misstolkade jag dig.. trodde jag.. men återigen säger du något som får det verka som att du tycker att friform är en sorts högre variant av rollspel..

Och det är fel.. den högsta varianten av rollspel är givetvis den man har kul med..

Jag hoppas personligen att jag aldrig "växer upp" med mitt rollspelande då det i så fall verkar innebära att jag inte kommer utveckla det mera..

Visst, friform kan vara kul, iaf om man begränsar det till konvent.. Och Storytelling var iaf för oss ett bra sett att utveckla lite av rollspelandet, sen hade vi jefligt kul när vi som 14-15 åringar satt i ett garage och körde Vampire en hel sommmar.. Men nu har vi tagit med oss det vi lärde oss där och övergått till att spela en roll, i ett spel dvs Rollspela.. Och det är jättekul!

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
*spott, fräs, urk*

Jag tror att man får känna sig fram, efter de argument för/emot tärningsspelande, som tidigare getts och hitta sin egen spelstil. Vilket som är "bäst" är ju i sluändan upp till individen, och jag tror inte att det finns någoting som rollspelare övergår till "i slutändan".

//MiDNiGHT. - host, harkel, spott.

 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Friformsfacister unite ! [OT & Out of Forum]

Man går ju inte å dör omedelbart bara för att man råkat växa upp

Beror på vem man muckar med...

(sorry, kunde bara inte låta bli ett såant upplägg /images/icons/wink.gif)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Instämmer helt och fullt!

Själv tycker jag _alla_ former av fascism skall bekämpas... ;-)

Nightowl, urgammal stöt

"Jag är inte alls konstruktiv, bara glad!"
Vindhand, rollspel.nu-veteran
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Been there, done that

"Rätta mig om jag har fel.. men hade vi inte den här diskussionen för en vecka sedan på exakt samma forum?"

Du har fel. Då tjôtade vi bara om de respektive spelformernas för- och nackdelar. Nu talar vi om utvecklingen från en spelform till en annan. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Friform kallas... [lite OT]

...ibland för BORDSTEATER, när man vill vara lite nedlåtande. Detta kan te sig lite konstigt för er friformare kanske, eftersom ordet kanske inte har en negativ klang i era öron...

//SlaskMittiMellan

SlaskBomben tillbereds i mikrovågsugnen...
 
Top