Nekromanti Stämning

G

Guest

Guest
Re: Man måste ju ha kul!

Så här säger hans SL och med spelare om hans "offande som nästan aldrig stör":

Det är ett rent utsagt helvet med sådant offande, det förstör stämningen gång på gång.
Men jag tror inte Girov förstår att det gör det, detta beror nog till stor del på att Girov själv aldrig har varit SL för ett seriöst äventyr.
Och därför aldrig sutit och förberet ett äventyr i veckor för att sedan få det förstört av offande.

Den stora frågan är vad man skall göra åt det, som SL och medspelare.
 
G

Guest

Guest
Re: Kräv disciplin!

Det är väl inte bara SL fel att det blir tråkigt och osäriöst, stor del av ansvaret liger väl också på spelarna
vidare tror jag inte någon menar att man skall ha någon form utav kadaverdisiplin ....
 
G

Guest

Guest
Re: Så här ligger det till.

Men .... om spelarna är inlåsta av urgamla mumier och börjar skrata så tycker jag personligen att det är akseptabelt, så länge som dom kan håla det "i karaktärerena".
Jag tror, men är nu inte helt säker på att det finns något hos det mänskliga psyket som gör att vi kan börja skrata när vi är väldigt rädda.
 
G

Guest

Guest
Re: Vetenskaplig okoncentration (OT)

Allt det du skriver låter väldigt fint, men det är väl ingen ursäkt för att offa under en spel sesion.

Som alla säger så kan man ju vara tyst även fast det är vetenskapligt bevisat att man inte kan hålla konsentrationen, eller ?


Och jag vet inte hur det e med er men man kan väl göra flera saker samtidigt eller ????
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Vetenskaplig okoncentration (OT)

Hmm, håller inte med riktigt om att man bara kan koncentrera sig i ca en halvtimme. Menar du att bara för att man blinkar bryts koncentrationen. Man kan ju sitta och läsa en bok i en hel dag och när man är klar känns det som det gått en halvtimme. Visst man kanske lägger ifrån sig boken för att gå och pissa men jag tycker ändå att man håller koncentrationen uppe. För övrigt är det nog en träningssak med lite träning tror jag att de flesta skulle hålla koncentrationen betydligt längre än en kvart. För övrigt så kan man inte hålla en dikussion uppe hur länge som helst, tillslut har man tagit upp allt man kan. Sen är det tror jag en stor skillnad på vad och i vilken miljö man koncentrerar sig


/Per
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Sluta! OT

Jag mår dåligt av dina personangrepp! /images/icons/laugh.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
En liten hög? OT

Inte en kasse då..? /images/icons/laugh.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Vad menar du med problem?

Problemet med att diskutera med Krille är att han, i motsats till t.ex. mig, har torrt på fötterna. Jämt.

Vad är problemet med att någon har torrt på fötterna? Själv tycker jag det är jobbigare att diskutera med någon som inte vet vad den snackar om.

Angående diskussionen mellan mig och Krille om okoncentration har jag fått reda på intressanta resultat, och de är inte mindre intressanta för att de inte stödjer mina erfarenheter. Ser inte problemet i det hela, tvärtom har jag fått svar på mina frågor och fått ut något av det.


Arcana, som gärna skulle fördjupa sig ytterligare i frågan, men det här är ju faktiskt ett rollspelsforum... Fasen, att man inte hunnit läsa psykologi någon termin förresten...
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Har du hört talas om ironi? [jätte-OT]

Skälet till att jag skrev inlägget är just för att jag tål det. Jag är t.o.m. en sådan fin kille att jag väljer att retaliera privat (jag är tyvärr ganska bra kompis med Doedinan). Allt för att ni ska slippa drabbas av den otäcka "dåliga stämningen".

Kanske du inte insåg humorn i mitt inlägg, men det spelar föga roll (även om smileyn borde ha varit en ganska bra ledtråd). Jag ber om ursäkt för att jag, omedvetet, duperat dig. Nu ämnar jag jag upphöra med att chicanera din person och flyta vidare på det vackra nätet. =)

WH0´5 J00 D4DDY?
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
Bra musil är ett måste, klassisk, men okönd musik är bar....
 
Top