Nekromanti AAARRRRGH! Får de göra så?!?!

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: The bottom is nådd!

Tja, hentai kan vara ganska gulligt ibland. Kanske inte just tentakelsex, men... eh... :gremblush:

Jag säger inget, så har jag inget sagt :gremcrazy:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: The bottom is nådd!

Vilka människor både erkänner att de ser på hentai(eller mangaporr eller vad fanken det nu heter) och recenserar det dessutom?

Dessutom hade han med en länk till en fan-sida om hon som spelar huvudrollen... (Nej, jag har inte sparat URL:en).

--
Åke
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
craven fe choke puppy

näe, eller jag förstår vad du menar. Men principen är ju densamma för båda.

Om någon skulle tolka en film och sätta den i en annan värld så är det ju bara grundhandlingen som är densamma och om man ska kolla riktigt hårt på de båda filmerna (de sju samuraierna och de sju som vågade livet) så ser man ju att det isf är en massa som skilje de båda åt.

Att den ena är en klar inspiration till den andra är uppenbart. Men remake vet jag inte om jag vill gå med på, det skulle ju göra t ex Star Wars del 4 (första i min värld) till en remake av Kurosawas film Den Vilda Flykten då George Lucas erkänt att grundtemat och mycket inspiration tagits från den filmen (t om seethreepio och artooditoo).
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: craven fe choke puppy

Om någon skulle tolka en film och sätta den i en annan värld så är det ju bara grundhandlingen som är densamma och om man ska kolla riktigt hårt på de båda filmerna (de sju samuraierna och de sju som vågade livet) så ser man ju att det isf är en massa som skilje de båda åt.
Nja, titta på dem igen så ser du att de är väldigt lika. Det är samma karaktärer (erfaren ringräv, kall yrkesmördare, rolig hetsporre, gröngöling, filosof osv), samma scener inträffar och samma grundhandling.

De är helt uppenbart samma film, på samma sätt som Apocalypse Now definitivt är en filmning av Mörkrets Hjärta, även om man flyttat handlingen.

Att den ena är en klar inspiration till den andra är uppenbart. Men remake vet jag inte om jag vill gå med på, det skulle ju göra t ex Star Wars del 4 (första i min värld) till en remake av Kurosawas film Den Vilda Flykten då George Lucas erkänt att grundtemat och mycket inspiration tagits från den filmen (t om seethreepio och artooditoo).
Här tycker jag dock att man ändrat så mycket att det är mer tveksamt om det är samma.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Re: craven fe choke puppy

karaktärerna finns ju (prinsessan och mifune även om de inte är släkt i kurosawas), de två knasiga följeslagarna. Grundhandlingen är ju densamma?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: craven fe choke puppy

karaktärerna finns ju (prinsessan och mifune även om de inte är släkt i kurosawas), de två knasiga följeslagarna. Grundhandlingen är ju densamma?
Kanske det, men det kändes inte alls lika uppenbart för mig när jag såg den.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
I'm an addick. But nuh wicked sensimillia addick!

Jo, men likheten mellan de sju som vågade livet och de sju samuraierna brukar de flesta känna till för att det är så känt och så många snackar om det. Hade folk nämnt varje dag att Jedi kommer från namnet Sengoku Jedai och att just 4:e delen är i princip samma film hade det varit exakt samma snack. Tyvärr känner inte folk till detta faktum.

Dock så gillar jag dig, därför låter jag dig gå får denna gången, valp. Nästa gång drar jag mina katana.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: I'm an addick. But nuh wicked sensimillia addick!

Jo, men likheten mellan de sju som vågade livet och de sju samuraierna brukar de flesta känna till för att det är så känt och så många snackar om det. Hade folk nämnt varje dag att Jedi kommer från namnet Sengoku Jedai och att just 4:e delen är i princip samma film hade det varit exakt samma snack. Tyvärr känner inte folk till detta faktum.
Nej, för min del så såg jag den efter att jag hört det, och jag konstaterade att jag ändå fick anstränga mig för att se likheten. Den ligger på ett mer övergripande plan, medan Sju vågade livet och De sju samuraierna i princip är scen för scen.

Dock så gillar jag dig, därför låter jag dig gå får denna gången, valp. Nästa gång drar jag mina katana.
Gör helst inte det. Jag vill inte spöa en som har en så trevlig avatar.
 
Top