Nekromanti zorianorden

anaril sanator

Veteran
Joined
14 Oct 2000
Messages
26
Location
fagersta
Hur ställer sig zorianorden sig till att en av deras riddare skulle "hoppa" av , då han har tappat tron på
ORDEN inte läran
blir han jagad med ljus o lykta eller blir det en klapp på axeln o -synd vi trodde på dig lycka till med resten av livet...



illusionens mästare
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
jag känner på mig att de blir lite arga, men att de inte slår ihjäl gubben för det.
hans kompisar säger nog farväl.. eller om gubben inte flyttar så långt kanske de kommer och besöker han lite då och då..

fast det beror på dig som spelledare. det är din värld och det är du som bestämmer om folk blir arga eller inte.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Det beror väl helt och hållet på omständigheterna. Om han är högt uppsatt och känner till mycket om orden så kanske de betalar en del för hans tystnad, eller så är det helt enkelt omöjligt att gå ut då. (Jmfr. MI2...)
Om han är väpnare eller så så är det förmodligen lugnt.

Dessutom beror det förstås på vad han tänker göra istället. om han tänker åka till Jargien för att leva sitt liv under Daaks skyddande hand, så skulle jag gissa att han inte kommer att få det lätt, men om han istället ska starta sin egen värdshusrörelse, så är det lugnt.

Dessutom: vad passar i din kampanj? Det är förmodligen den viktigste frågan... ;)


[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>
 

Ignatius

Veteran
Joined
15 Dec 2000
Messages
118
Location
Daval, Jargien
Dom kommer springandes efter honom för att bita huvudet av honom och sedan dansa på hans grav!!!!!!!!!!!! Nej, skämt åsido. Som sagt beror det på omständigheterna och vilken grad man har. Skall man söka upp en ny orden och överge religionen totalt får man nog ett antal hot och ett och annat mordförsök från sina forna bröder.

- Ignatius
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,205
Location
Göteborg
Om en elev hoppar av för att träningen är för jobbig eller dylikt, så blir nog inte riddarna särskilt sura, de slipper ju ha klenisar i sitt gäng. Men om en erfaren krigare hoppar av i sina bästa år så kan det nog bli lite aggresivt, Zorianeriddare är inte alltid snälla, men det finns ju de som är det. Fast allvarligt talat, de måste ju acceptera att en gammal ärrad och trött krigare vill bli predent eller så. Avhopparen får helt enkelt ha en bra förklaring till att denne hoppar av, för att slippa oroligheter efteråt. Du får göra det som passar bäst i din kampanj. Annars så kan du ju ladda ner <a href="http://www.neogames.se/armandes.pdf">Armandes testamente</a>, den är tjuvad från neogames, men jag tror att de accepterar det, det är ju ett gratisäventyr.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Personen ifråga...

...skulle klassas som en kättare, och skulle inte leva speciellt länge.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re:Om personen ifråga...

...skulle fortsätta missionera för Aurias och Pelias så tror inte jag att han skulle klassas som kättare. Är han till nytta för läran så...

Men omständigheter och åter omständigheter spelar in. Kontakter och rykte... Man kan ju inte bara gå och mörda en person som är mkt omtyckt av folk och fä! Fast det är klart, ett rykte går att svärta ner ganska lätt. Mycket beror nog på hur man tar avstånd ifrån orden.

/Sir Foilan
 
Top