Nekromanti Zombieslakt i mutant

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
Lite spoilers för de som ännu inte spelat karlabaliken i karle.

Spelarna ska just kasta sig in äventyrets slutfas nämligen att stoppa spridningen av en forngas som mer eller mindre gör ickemuterade och mutanter till zombies.
Denna effekt är temporär men stoppas inte spridningen kommer det att gå åt en massa liv i onödan.

De som sprider gasen är en grupp motormarodörer som har tolkat ordet karneval till något helt annat.

I och med att det är motormarodörer kommer det finnas fordon inblandade. Förhoppningsvis blir det biljakt på stadens gator och torg.

För tillfället har karle ca 25 000 invånare och jag tänkte mig att ca 10% kommer att bli zombies under slutfasen som bäst och bra mycket mer om spelarna klantar till det hela.

Vad jag skulle behöva lite tips på är hur ska jag bygga zombierna?

De är tekniskt sett inte döda så borde man göra dem mer till väldigt våldsamma kanibaler men utan samma tålighet som vanliga zombies eller ska manmer går på en hord vandöda?
 
G

Guest

Guest
Filmerna "28 dagar senare" samt "The Signal" har den sortens zombier du pratar om.
Zombieviruset i "28 dagar senare" kallas för "The Rage Virus" och det är precis vad det är, folk blir skogstokiga på det dåliga sättet. Hur löjligt namnet än må vara.

Så, för att komma till frågan, det enda jag skulle göra regelmekaniskt är att höja de smittades smärttröskel (finns väl en sån i mutant:ua?). Och spela dem som bärsärkar taktiskt.

Sen skulle du ju kunna gör smittan "smygande". Man kan ana hur folket i Karle blir mer och mer irriterade på varandra och små konflikter blossar upp.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
sakara said:
De som sprider gasen är en grupp motormarodörer som har tolkat ordet karneval till något helt annat.
Något helt annat än vadå?

På din beskrivning låter det snarare som att motormarodörerna är de enda som förstått vad ordet verkligen betyder...! :gremcool:
 

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
Catboots said:
Filmerna "28 dagar senare" samt "The Signal" har den sortens zombier du pratar om.
Zombieviruset i "28 dagar senare" kallas för "The Rage Virus" och det är precis vad det är, folk blir skogstokiga på det dåliga sättet. Hur löjligt namnet än må vara.

Så, för att komma till frågan, det enda jag skulle göra regelmekaniskt är att höja de smittades smärttröskel (finns väl en sån i mutant:ua?). Och spela dem som bärsärkar taktiskt.

Sen skulle du ju kunna gör smittan "smygande". Man kan ana hur folket i Karle blir mer och mer irriterade på varandra och små konflikter blossar upp.
dags att kolla 28 dagar senare med andra ord.
Nja vi tyckte att mutant:ua regelsystem var för dåligt så vi bytte till ett hemmagjort 2D10 system. fast då skulle man bara behöva ge dem mer kp. bärsärk fugerar ju aldeles utmärkt.

Smygande smitta vore ganska coolt och jag kommer nog att spara den iden till ett senare scenario dock är denna fas väldigt actioninriktad och därför skulle inte den smygande effekten fungera =)
 
Top