Nekromanti Zombie i neotech

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
jag och mina rollspelsvänner har under senaste tiden sett på en del zombie filmer och jag som är spelledare fick förslaget av mina spelare att vi skulle ha lite zombies i neotech..och jag undrar...vart ska zombiesen komma ifrån ska de vara ett virus eller ska det vara ett misslyckat expriment(altså de vanliga) eller har ni några fler förslag?


jag har en idé det är att de jobbar på en bas på mars för ett meaga företag..och efter ett tag så kommer zombies och det blir panik och förhoppningsvis så lyckas rp överleva...men vart kom då zombiesarna ifrån..från ett annat konkurerande megaföretag som gör allt för att känna pengar..till och med dödar alla på de anda företagets rymdbas..
 

smagu

Veteran
Joined
20 Jun 2000
Messages
77
Location
Östersund
Varför inte gå på Resident Evil varianten med Umbrella corp.
Där är det Biologisk forskning som går snett och skapar "zombies"
 

SASture

Veteran
Joined
26 Mar 2005
Messages
1
<Mina spelare, sluta läs här!>

Skithäftig idé! Skall använda den direkt med min spelgrupp.
De kommer att bli så grymt nöjda då de blir anfallna av zombies då jag har kört hela äventyret stenseröst och ultra realistikt fram tills nu!
Så helt plöttsligt så märker de att en massa zombies kommer och äter upp dem och de måste göra värsat Die-Hard escapen i sin egen rymdskyttel och landa den i arizona öknen där de måste fly från skitfarliga militärer och männen i svart (vilket är utomjordingar, samma sort som de som "läckte" zombiehemmligheten till det onda företaget i rymden!) som jagar dem med hela USA´s armé.
Hmmm... undrar om det kan finnas en jättezombie som är typ 100 meter hög som lyckades rymma i en enorm lastcontainer från rymdstationen och också kraschar i öknen.
Tänkte att när de väl åker fast och MIB skall tortera dem med sin hjärnsond så smyger sigzombin på armén och krossar dem alla, så måste RPNa förstöra den med en hellfire i nyllet och blir dagens hjälta.

eller vad säger ni?
 

SilverDarth

Veteran
Joined
27 Mar 2005
Messages
1
Eller också så äger det typ rum i stockholms-skärgård så helt plötsligt i dimman när rp'arna sitter ute på bryggan och hinkar bärs så ser de hur det komer en fet bogserbåt (som kommer från ett ont företag som rp'arna inte vet om) och den har bärgat hela djävla Estonia som är fullpackad med uppsvullna sjölikszombies för det var typ en cover-up att båten sjönk och det var hela staten som sänkte den för eastline hade värsta planen att göra marina zombies av sina passagerare men typ MUST (Militärens Underätelse Säkerhets Tjänst) fick reda på det och sänkte skiten med ett jägar team av kustjägare. Där kan du få in hellfire missilen också för kustjägare har grupper som bär runt på portabla hellfires som är custom riggade att spränga sjömål! Sedan när de typ har gjort sås av zombisarna som ligger utspridda över hela djävla ön som stinkande maneter så lossnar bogvisiret och fetaste zombiebossen kommer ut ur en lastbil som smugglade räkor och ryssfemmor från baltikum. för chafisen som drunknade hade bara ätit alla ryssfemmor och i kombination med zombie viruset så blev han typ störst och man måste skjuta bort halva hans kroppsvolym innan han kolavippar! Kan använda neotechs regler för eldinsitet och säga att han tar minst 10 kulur per kubikmeter dö-kött så är han typ 35 meter (100meter är lite väl grovt tilltaget) och slåss med ett ankare.

Sedan kan typ kampanjen gå från överväxel action till att RP'sarna är helt djävla slutkörda och nedknarkade på ett horhus i taiwan eller nånstans i den tasmanska Ö-världen för att glömma hur de vart tvungna att slå tillbaks en odöd djävla invasion av marina zombies som stank av saltvatten och bårhus så kommer MiB och förklarar att eastline bara var en bullvan och fasad och att det egentligen var en coverup för att atlantis fanns nere i marianergraven och att de tog kontakt med tristan när danskarna var nere och fotade plattfisk och att dom i sin tur grundade eastline-komplotten med den odöda eastonia - och här kommer den fetaste plot-tvisten, håll i er - varenda djävla besätning på varje båt som förlist sedan antikens dagar har samlats in av zombie forskare från atlantis och preserverats i bärnsten på sjöbottnen och inkorpererats i en odöd här. Så rollpersonerna tror ju säkert typ att killen är helt sjuk och bara driver med dom, men då ba ser dom en bogserbåt som kommer åkande med hela djävla titanic och alla bara dör!

Sedan kan man låte spelarna komma vidare som zombie infiltratörer för MiB och låta dom kötta sig igenom hela djävla atlantis! så ser dom typ hur nån galen kung av atlantis aktiverar den odöda hären och en sådan här harvester som plockar ungar i matrix åker runt och samlar bärnstenskapslar och launchar den odöda hären!
 
Top