Nekromanti Zombieäventyr? [min spelgrupp - läs inte]

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
(anser inte att AFMBE är skräck så jag postar det här istället)

Okej, ska med stor sannolikhet spelleda All Flesh Must Be Eaten i helg, och jag har spånat lite på ett äventyr.
(observera att jag har spånat lite så det kanske inte är det bästa som existerar)

Karaktärerna:

En av karaktärerna är en video clerk (nyss avskedad) och den andre är en FBI-agent. Så här hade jag tänkt få ihop gruppen:
(om utOpiA är med så kommer det även finnas med en P.I. - men det är ju ganska likt FBI-agent så... :gremwink:)

Uppslag 1:

Clerken får jobb som städare på ett ställe, bra betalt, ingen skatt, et.c.. Han har en massa hyror som måste betalas så med lite tur han jobbet. Det ska alltså vara nåt Area 51-liknande ställe där man experimenterar med både det enda och det andra.

Tja, sen ska FBI-agenten dit i äkta Mulder-stil och rota runt lite.

Och då... *tadaa* Zombier! :gremlaugh: Jag vet dock inte hur jag ska introducera det hela efter denna punkt. Kanske får FBI-agenten komma tillbaka och flumma runt om "levande döda!" eller så stängs de båda in och anklagas för maskopi eller nåt i själva anläggningen.

Sen kommer zombierna.

Funderar i alla fall på att slänga in en och annan Dr. Logan praktpsykopat som roamar runt där :gremsmirk:.

Uppslag 2:

FBI-agenten har en stuga som behöver rustas upp. Han har nyss fått en vecka semester på grund av annalkande mordhot, stressiga arbetssituationer o dyl. Clerken har blivit av med jobbet och de har beslutat sig att åka dit (det var här vi slutade förra spelmötet, förresten).

Jaja, åker dit, helst över nån bro ála They Hunger - som självfallet ska rasa så att de inte kommer tillbaka förresten - och sen blir de kvar där ett tag. Det ska vara ganska avsides, jag har redan bestämt att det finns en sjö där och det kan inte ändras (har sagt det åt spelarna nämligen). Telefonerna funkar inte, nångång kanske de får nåt brus. Det ska finnas nån gammal TV som de efter ett tag ska få höra diverse konstiga inslag på, och kanske nån gammal radio.

Sedan - gissa :gremsmile:. I Bästa Night of the Living Dead(första filmen)-stil.

Uppslag 3:

Här kommer "Gissa" först - d.v.s. zombierna kommer och slaktar allt i sin väg. Helt plötsligt springer hjältarna in i vandrandra och *tadaa* - det gamla vanliga bajs-konceptet.

Zombie-typ, om det kan vara av intresse:

Jag hade förresten tänkt mig Night of the Living Dead-zombier, eller They Hunger-zombier (inga zombiekor och zombieåsnor/kycklingar och vafan det nu finns för oseriöst i They Hunger dock).



Någon som känner lite plötsligt inspiration komma flygande, bara sådär, och vill dela med sig av den? :gremsmile: Det hade gjort mig lycklig om jag slapp köra på det vanliga "hmmm... *spelarna börjar se uttråkade ut*... Jahapp grabbar, ni öppnar en dörr och DÅ kommer zombierna springande! Grab a machinegun and go berserk!"

Eller kanske rentav någon som sitter och klämmer på nåt gammalt äventyr? Allt är välkommet! :gremsmile: *så länge zombierna kan fortsätta vara NotLD eller They Hunger-zombier*

Observera också att ammunition kommer att vara mycket begränsad... på sin höjd nån halvtom pistol. Detta ger ett problem eftersom att en av karaktärerna redan har en Desert Eagle med några boxar ammo, den andra har en Raging Bull +ammo.
En annan sak som hade varit trevligt var om man drog ut på zombierna lite grann... så att de får en helt ny erfarenhet av AFMBE. Men det kanske är en kass idé...

Ni brukar vara ganska hjälpsamma och gulliga av er så jag säger redan nu Tack på förhand! :gremsmile:
 

Oknytt

Veteran
Joined
21 Nov 2002
Messages
3
Location
där
Uppslag 1 låter som det mest intressanta om inte annat. Du kanske skulle kunna introducera zombisarna genom att låta clerken få för sig att smyga sig in på nåt ställe som verkar avstängt för att ta sig en tupplur eller nåt. Pang Bom, där fanns dem. Någonstans där springer han in i agenten som räddar hans rumpa. eller nåt. Därefter kan man ju låta det rulla. Rätt simpelt, men det borde väl funka?

Har en massa idéer för AFMBE, men har inte tagit mig för att spela dem än. Fnular lite på att byta system eller nåt.
Uppdatera gärna om hur det går. Skulle vilja veta lite mer.


/da Oknytt
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Uppslag 1 låter helt klart coolast :gremcool:

Man kanske kan köra lite Resident evil (filmen alltså) stil på det hela? Clerken håller på att städa sent en kväll. Plötsligt upptäcker han att en dörr står lite på glänt (dörren ska egentligen vara låst, men någon har glömt att göra det), så han tittar in i rummet. Rummet är ett labb och för att vara mer precis ett ganska ostädat labb faktiskt. Han går och börjar städa men under städningen så råkar han stöta till en massa provrör fyllda med någonslags vätska, som faller i golvet och går sönder. Från vätskan så sprids en "zombie gas" som sugs in i ventilations systemet och transporteras till basen bårhus där en massa lik som är "zombiekandidater" ligger. Dessa vaknar givitvis och släpps sedan ut av en ovetande forskare och sedan är showen igång. FBI agenten upptäcker sedan labbet där clerken är och går in (han hade tänkt att snoka runt i rummet)
 
Top