Nekromanti Zinescene.org

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Ärade Fansinister,

Jag har börjat prångla ut nyheter för Zinescene.org numera
och då ni vill att siten rapporterar om era fansin går det att
skicka mail till både Håkan Aldengran (forum@zinescene.org)
och mig (Kitzune@tjohoo.se) - Bara för att vara på den säkra
sidan att nyheten dyker upp i tid är det lämpligast att maila
båda två.

Ett par artiklar är under konstruktion för siten och eventuellt
Rollspel.nu. Har ni några förslag på saker som ni vill att
Fansin-Sveriges sammordningssite skall pyssla med eller
uppslag till artiklar går det utmärkt att maila oss.

www.Zinescene.org

/Alexander Gyhlesten
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
som säg de första 40 numren av SK Lokes Lunta?

Mycket, misstänker jag. Nu kanske jag inte ska säga vad
hela staben tycker, men personligen anser jag detta vara
högintressant. Maila prylar till Håkan så får du ett utlåtande
från den ansvarige. Jag har tyvärr inga rättigheter på sidan,
förutom att lägga upp nyheter, så att skicka det till mig gör
inte att det kommer upp på Zinescene.org.

/Alexander Gyhlesten
 
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
Mycket. Egentligen är *allt* intressant - mest intressant är kanske det som är rykande färskt eller rejält gammalt, men allt är av intresse.

På ZineScene finns en avdelning som i brist på bättre namn kallas för "Uppslagsverk över nordiska fansin". Denna avdelning är just nu ganska out of date (inte uppdaterad på ett år åtminstone), men den innehåller ändå info om 39 fansin från förr och nu. Lite av poängen med denna del av ZS var att bevara info om "Fansin Från Förr", fansin som annars kanske skulle gått förlorade i tiden ... så att säga.

Här kan man t ex hitta info om och recensioner av gamla klenoder som the Gate, the Gate (jo, det är två olika fansin) eller the Grail, för att nämna några fansin som dog ut för halvannat decennium sedan.

En sak jag tycker är rolig, och blir mycket glad om jag kommer över, är "självbiografiska" artiklar om fansinskapande, typ den artikel om Dnegel som jag och den övriga Dnegel-redaktionen skrev ihop för några år sedan. Jag vet inte hur intressant gemene man tycker sådant är, men jag som fansinofil finner mycket nöje i att läsa sånt :)

Kort sagt så är det mesta intressant. Det är inte säkert att info utan direkt nyhetsvärde kommer upp på sidorna med en gång, men jag tar ändå tacksamt emot det. Och om någon orkar bemöda sig med att skriva en artikel om sina fansinskaparvedermödor (typ Dnegel-artikeln ovan) så finns det en god chans att även den får en notis på ZS "framsida".

// Håkan
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Okej, då vet jag. Nytryck av gamla nummer ska om allt blir som det är tänkt börja i början av nästa år och finnas att beställa från hemsidan, men jag ska skicka er ex av dem. Med tanke om att det rör sig om ett par hundra sidor kommer jag inte skicka dubletter om ni inte betalar för dem, vi är ideella men inte ute efter att gå med förlust. läsa om fansinets utveckling kan man göra i samlingsnummer och nummer 50 som bör dyka uppi augusti nästa år som slutet på fansinets och klubbens jubileum. Det krockar fint med mitt nya fansinprojekt som har premiär ungefär samma tid och bör slå någon slags rekord i tjockhet.
 
Top